Budget auto

Hoi Allemaal,

Ben wel en niet nieuw hier haha, Ik heb al eens eerder een account gehad maar dat is al lang geleden.

Ik heb een vraag:
Min zoon is pas jarig geweest, 7 jaar geworden. Hij wil een rc auto kopen van zijn geld. Hij heeft er drie... Een van ficher price, onverwoestbaar maar daar begint ie echt te oud voor te worden, en het bereik is klein. Nog iets van meccano, prul, bereik van 10 meter en staat stil als ie de deurmat tegen komt. De derde is een model van the incredibles... Daar ga je ook het bos niet mee in.

Dus, hij gaat geen wedstrijden rijden, hij is geen pro en heeft een budget van 130euro. tientje of twee plus door inleg van papa....

Wat te doen, ik wil geen brik van de eerste de beste speelgoed winkel, wat niet loopt, te weinig bereik heeft en geen onderdelen van te vervangen zijn laat staan te krijgen.

Nu zie ik Himoto, ja daar komt regelmatig een discussie over. Voor je gaat reageren, let wel even p het budget. Nee we gaan ook niet verder sparen etc etc. Dit is het. Ik las op een topic uit 2008 dat toen de onderdelen slecht te krijgen waren. Nu kom ik bij monstercars.nl uit en zie ik dat de onderdelen te krijgen zijn.
120euro voor een RTR, ander accuutje erbij en hup zou ik zeggen.

Hij moet er lekker mee door de tuin kunnen raggen en door het bos. Als ook op vakantie op de camping...

Wel of niet doen? Niet over traxas (ja die zijn cool en goed haha maar te duur of je moet er een rtr willen verkopen aan me voor dat geld) beginnen of wat anders. Hooguit vergelijkbaar RTR van tamiya of Ninco, maar dat is allemaal 1/18. Alternatieven zijn welkom binnen het budget.

Oja hij wil een monstertruck of een truggy, iets waar hij wat mee kan.... rammen en raggen dus

Groetjes en bedankt voor jullie tijd,

Andre

Laatst bewerkt:
Tja..... Via online giftshops wordt veel goedkoop verkocht en vaak gaat het om merken die niet zo sterk in de makt staan. OK, ze hebben een doelgroep maar zeker niet de wat meer serieuze rijder. Overstappen naar een wat serieuzer model betekent ook hogere snelheden, hogere jumps en dus meer kans op schade en moet je zekerheid hebben dat dergelijke winkels ook een plek kunnen zijn waar je naar terug kan voor vragen en onderdelen, vaak is dat toch minder het geval....

Een adviesje aan mijn kant met op de achtergrond een serieuze Nederlandse distributeur waar veel winkels bij aangesloten zijn:
http://www.beeracing.nl/lrp-s10-blast-bx-2-4ghz-rtr-1-10-electric-buggy-2-4ghz-rtr.html

als ik jou was dan zou ik eens kijken naar de 1/18 van losi, die zijn niet al te slecht en voor een redelijke prijs.

Kijk voor een leuke ansmann buggy of truggy 1/10 schaal. Zijn zeer goedkoop komt wel als bouwpakket, maar dan heeft papa ook wat te doen:) Het zijn geen rtr maar voor een krappe 150 euro budget moet het wel mee lukken.

Hier een link http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flNlc3Npb249UDkwX05MX0IyQzpDX0FHQVRFMTI6MDAwMC4wMDc3LjMzMWVjMzEwJn5odHRwX2NvbnRlbnRfY2hhcnNldD1pc28tODg1OS0xJn5TdGF0ZT02NzA4NTM2NjE=?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&mfhelp=&p_selected_area=%24ROOT&p_selected_area_fh=&perform_special_action=&glb_user_js=Y&shop=NL2&vgl_artikel_in_index=&product_show_id=&p_page_to_display=DirektSearch&~cookies=1gclid%3dCL7FhqW5jK0CFQOIDgodJyodRg&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=&s_haupt_kategorie=&p_searchstring=ansmann&p_searchstring_artnr=&p_searchstring_manufac_artnr=&p_search_category=alle&fh_directcall=&r3_matn=&insert_kz=&gvlon=&area_s_url=&brand=&amount=&new_item_quantity=&area_url=&direkt_aufriss_area=&p_countdown=&p_80=&p_80_category=&p_80_article=&p_next_template_after_login=&mindestbestellwert=&login=&password=&bpemail=&bpid=&url=&show_wk=&use_search=3&p_back_template=&template=&kat_save=&updatestr=&vgl_artikel_in_vgl=&titel=&darsteller=&regisseur=&anbieter=&genre=&fsk=&jahr=&jahr2=&dvd_error=X&dvd_empty_error=X&dvd_year_error=&call_dvd=&kna_news=&p_status_scenario=&documentselector=&aktiv=&gewinnspiel=&adcampaign=google&gclid=&p_load_area=$ROOT&p_artikelbilder_mode=&p_sortopt=&page=&p_catalog_max_results=20

Het gaat om de Stadiumtruck "Macnum" 2WD

Dit is ook een leuke optie wel rtr plus accu en lader http://www.warda-modellbau.eu/product_info.php/info/p16295_LRP-SHARK-18-Race-Monster-Truck-RTR.html

Laatst bewerkt:
Heb nog een rtr tamiya stadium thunder waar mijn zoon "uitgegroeid" is...complete set met zender,ontvanger en 2 batterijen voor 60€

Enkel met standaard motor mee gereden

Mijn zoontje van 7 rijdt ook met de Ansmann Macnum. Met een standaard Tamiya silver-can is de snelheid voor hem goed te doen, maakt hij leuke sprongen over obstakels en blijft schade beperkt. Onderdelen zijn redelijk goed verkrijgbaar.

Daarnaast is dit een model "op de groei". Kijk op youtube en ook hier op het forum (zoekterm Mad Rat - het buggy broertje van deze auto) om voorbeelden te vinden hoe deze auto ook geschikt te maken is voor wat serieuzer gebruik.

Dank jullie voor de reacties.

Kan weer verder... hahaha.
Goed, jullie weten er meer van dan ik.. Ik heb op zolder nog een Tamiya Bigwig uit 1985 staan... maar daar moet het een en ander aan gebeuren en er zijn volgens mij geen onderdelen (draagarmen, die overigens nog goed zijn) van te krijgen.

Maar ik moet ook rekening houden met de vraag van mijn zoon en dat is een monstrtruck of iets anders met grote wielen een truggy... Het hoeft niet heel hard te gaan. Zoals ik al eerder schreef een beetje door het bos raggen, door de bladeren etc.

Vraag:
Het merk Reely, is dat wat?
Ik zie dit bij conrad:
Monstertruck "Detonator" 4WD (R2R, 1:10)

En zo ja, is dat dan ook beter dan die Himoto truck van 119euro, is die zo dan zoveel minder of issie zijn geld waard? Even los van je persoonlijke voorkeuren.

Oja wat is de beste accu voor zo'n auto, er zit een gewone borstel motor in, brushles valt buiten het budget.

Groet,

En alvast bedankt, alweer...

Andre

De auto's van Hobbyking geen opties (zie ook het geinig voor weinig topic) kosten niet veel en spareparts zijn ook erg goedkoop.

Ik denk dat je bij zon goedkope RTR problemen gaat krijgen en uitendelijk duurder uit bent.
Je koopt eigenlijk voor hetzelfde geld als een speelgoedauto een auto die zegmaar 3x sneller gaat, maar dan ook 3x sneller kapot
Goedkoop duurkoop. als je zoontje al 3 RCs heeft en er mee door gaat zou ik ook geen brushed halen ook dat is al snel duurder als de motortjes er mee ophouden..
Wil je toch echt goedoop kan je beter de suggestie van randywuite nemen en zelf electronica kiezen
Een redelijk brushless setje kost de wereld niet bij HK
Grts

De ansmann die ik voorstelde, zijn echt leuke truck om mee te beginne, en onderdelen zijn ook zeer scherp, en makkelijk aan te kopen. Ze zijn voor in de toekomst ook nog upgradebaar. Er zijn zelf genoeg mensen die serieus in deze hobby zitten, die zo`n truck/buggy ook in hun collectie hebben.

Ok stel....

Stadiumtruck "Macnum" 2WD (bouwp., 1:10) 59.99€
Carbon-series snelheidsregelaar 20 turns 19.99€
Elektrostartset bouwp./A2R 2,4GHz 59.99€
totaal 139.97€

Dan heb ik wat vragen. Er zit een 21T motor in, wat betekend dat? 21t de ontvanger is 20t... kan dit dan wel of niet? Ik ben budget aan het kijken he...
Is deze ontvanger dan ook een 2.4Ghz ontvanger?

Man o man, het is minder eenvoudig dan ik dacht....

Oja, wat zijn de voordelen van een brushless motor, ik weet dat ze meer toeren draaien. Maar zijn ze ook zuiniger met energie, m.a.w. rij je er langer mee?

Laatst bewerkt:
Dan heb ik wat vragen. Er zit een 21T motor in, wat betekend dat? 21t de ontvanger is 20t... kan dit dan wel of niet? Ik ben budget aan het kijken he...

Er zit wat spraakverwarring in je post. Een snelheidsregelaar is niet hetzelfde als een ontvanger. In de start-pakket zit een 2,4 Ghz zender/ontvanger dus ja het is een 2,4 Ghz.

De regelaar is een 20T en kan dus motoren aan van 20T of hoger (21,22 ..enz.). Voor wat meer marge kan je misschien beter de 30 euro carbon-regelaar nemen. Dan is later eventueel nog een motor-upgrade mogelijk op dezelfde regelaar. En reken maar dat die kindertjes snel leren rijden en dan is het gauw te langzaam ...

Ok stel....

Stadiumtruck "Macnum" 2WD (bouwp., 1:10) 59.99€
Carbon-series snelheidsregelaar 20 turns 19.99€
Elektrostartset bouwp./A2R 2,4GHz 59.99€
totaal 139.97€

Man o man, het is minder eenvoudig dan ik dacht....

Oja, wat zijn de voordelen van een brushless motor, ik weet dat ze meer toeren draaien. Maar zijn ze ook zuiniger met energie, m.a.w. rij je er langer mee?

Je maakt het jezelf veel te moeilijk.....goedkoop is vaak duurkoop in deze. Rek je budget wat op en koop gewoon iets goeds en hufterproofs, die kleine mannen groeien vaak zo uit een budgetauto met als gevolg dat het ding in een hoek beland en het tweedehands ook geen drol meer opbrengt....kortom weg budgetgeld en dan ben je aan het einde meer kwijt geweest....

Koop desnoods een goede gebruikte Traxxas met een brushless set erin

Back