Budget auto

Proficiat met de aankoop !

Yep, Sanyo Eneloop of Vapextech instant zijn erg fijn, lopen niet leeg, maakt dat je zender altijd klaar is voor gebruik.

Standaard accu is idd 1600mAh, maar geen geweldige kwaliteit. Wordt erg warm, zeker als je ze single gebruikt.

Twee packs parallel is wel een aanrader met de kids, hoef je niet zo vaak te wisselen.

Standaard lader is geen delta peak lader ofzo, moet je dus zelf in de gaten houden qua laadtijd.
Zeker aanrader om te kijken naar een betere (automatische lader), deze kost geen drol omdat je geen hoog vermogen lader nodig hebt, een 50 watt ladertje is al meer dan voldoende.
Kijk dan wel meteen voor een lipo lader, al zal het niet meevallen om tegenwoordig nog eentje te vinden die dat niet kan :-)

Ik neem aan dat je de trainings stand wel gevonden hebt in de handleiding ? Is zeker in het begin echt wel een aanrader met de 'mannen' ! :lol:

Hoi,

Hoorde van MBS acing dat de accu waarschijnlijk 1100Mah is. Nou weet ik het ook niet meer. Ik laad max zes uur en hou de temp goed in de gaten.
Het is idd een standaard ladertje.

De trainings stand heb ik nog niet gevonden. Waar zit deze. Aan de andere kant, we hebben de ruimte dus laat 'm ook maar oefenen. Wat het bij niet zo goed doet is de 70/30 stand op de zender, ik krijg 'm dan niet naar stilstand getrimd met de regelaars. Of is dit een bullshit stand?

Qua grootte van de auto is het prima. Hij is maar iets kleiner dan de 1/10 tamiya bigwig die ik nog heb staan.

Was idd van plan om naar lipo over te gaan, maar moet ik dan ook en andere ontvanger of gasregelaar hebben die niet onder de 3v gaat. Hoorde ik van MNS, en waar kan ik dat aan zien op een van deze twee of ik de goeie heb, ja of nee.

En idd zo'n verloop stekker. Ik zag dat je twee versies hebt. Ik ga voor de lange rij tijd en (nog) niet voor meer snelheid.

Groet,

Andre

De accu's zijn echt wel 1600mAh, een cycle op mijn lader geeft dat er ~1580mAh in gaat.

Trainings stand staat in de manual beschreven, simpel knopje indrukken, vasthouden.. als ie 3x kort knippert achter elkaar loslaten.

In de manual staat ook beschreven hoe je de ESC (electronic speed controller) opnieuw synced met de zender, dat moet je probleem van niet kunnen trimmen wel oplossen.

Ik neem ff aan dat je de VXL versie hebt ? In (alweer) de manual staat hoe je de ESC naar Lipo mode zet, als de ESC aanstaat en hij brandt groen staat ie in Lipo mode, rood is NiMh.

"Verloop" stekker.. Lipo mag max op 3S, dus altijd parallel.. NiMh mag in serie.. maar geen aanrader, veel te weinig trekkracht, zelfs met kleinere vertanding.
Tip, gebruik gewoon 2x 2S parallel, meer dan voldoende power en lekkere lange rijtijd.

Over Lipo packs en laders al heeeeeel erg veel gezegd in dit topic, maar de meesten rijden met de 2S 2200mAh packs van Turnigy/Flightmax. Daar vind je ook leuke lader voor heel weinig, bv een B6.. maar een multi channel is ook wel fijn.

Back