Budget auto

Is tweedehands trouwens een optie (indien een recent model), of toch liever een nieuwe?
Als de Rustler/Bandit XL-5 (brushed) nieuw richting 200€ gaan, moet een mooie 2dehands misschien wel te vinden zijn binnen het budget, traag zou ik ze zeker niet noemen, + robuust en vlot onderdelen voor te krijgen.

+1 Voor een leuke tweedehands Traxxas, mijn dochtertje van 6 rijdt met heel veel plezier met een Mini-Revo, eerst op trainingsstand, maar sinds de zomer al op volle snelheid (2S).

Deze komen regelmatig tweedehands langs en met standaard motor/ESC zo goed als water en stof dicht, heerlijk onderhoudsvriendelijk daardoor en zeker op 2S zeer sterk.

Tis ook een leuk formaat voor die leeftijd, ze kunnen dan tenminste zelf de auto dragen etc.

Laatst bewerkt:
Ik zou voor een beginnende rijder toch voor Tamiya kiezen . Onderdelen kan je praktisch overal vinden en niet zo duur.
Kijk eens op volgende link: Tamiya XB The Fox TamTech-Gear RTR #56703 - Tamiya Teile, Farben, Baustze, Ersatzteile, Service, preiswert
Das de TamTech, enkel nog 8AA voor de zender, 7,2V batterij en lader en je bent vertrokken. Dan zal je wel rond de 150€ liggen.

Voor het zelfde geld heb je een 1:10 , 2.4ghz, brushless etc, gewoon een beetje slim kopen..
Tamiya is leuk voor scalers ofzo en een paar onroads de rest mwaaa
Grts

Tja, daar gaan we weer... Was er ook al aan het denken om wat op te plussen met het budget.Ik weet dat Traxxas niet heilig is. Maar goed.. zijn die 1/16 dingen goed, want ik hoor ook dat die vaker wat kwetsbaarder zijn en niet zo goed rijden. Klopt dit?

Ik ga maar eens verder kijken.... Hoor dat ze wel eens tweede hands voorbij komen. Ook hier op de site? Hoe kan ik binnen tweede hands ook gericht zoeken?

Groet

de traxxas 1/16 met name de e-revo is erg populair en erg goed, dus dat is geen probleem. traxxas is zoiezo een erg goed beginnersmerk.

alleen ik denk toch dat je beter naar de 2wd van traxxas kan kijken, oke die wat groter maar veel simpeler in elkaar en nieuw net wat goedkoper dan de e-revo 1/16.
dan heb ik het wel over de xl-5 en niet de vxl.

gewoon wat speuren in het te koopgedeelte.
http://www.modelbouwforum.nl/forums/te-koop/

(2.000 bericht, ik wachtte al af waar ik hem ging plaatsen.)

@ darkfire. Ben helemaal met je eens dat een 1:10 leuker is, maar we hebben het hier over een 7 jarige. Daar is een 1:10 erg groot voor, niet om te rijden, dat maakt ze niks uit. Mijn dochter rijdt ook regelmatig met de Vorza of met de grotere Revo, maar dan mag papa hem steeds dragen en slepen als we ergens heen gaan.
De mini-revo, of vergelijkbaars is gewoon een stuk beter qua maat voor die leeftijd.

XL-5, of met andere woorden een brushed versie is naar mijn mening alleen een optie bij de 'langzamere' versies, dus zeg 20T of hoger. Daaronder gewoon teveel onderhoud.
Tuurlijk is de aanschaf dan wel wat lager, maar op termijn ga je toch willen dat je voor een brushless versie had gekozen.

Tja, daar gaan we weer... Was er ook al aan het denken om wat op te plussen met het budget.Ik weet dat Traxxas niet heilig is. Maar goed.. zijn die 1/16 dingen goed, want ik hoor ook dat die vaker wat kwetsbaarder zijn en niet zo goed rijden. Klopt dit?

Ik ga maar eens verder kijken.... Hoor dat ze wel eens tweede hands voorbij komen. Ook hier op de site? Hoe kan ik binnen tweede hands ook gericht zoeken?

Groet

Heeft niets te maken met " daar gaan we weer" ...is gewoon de mening die je krijgt als antwoord op je vraag ; niets meer of minder. Die 1/16 dingen zijn zwaar hufterproof; mijn zoontje van 7 heeft een kleine Slash, het enige dat ie tot nu toe heeft gesloopt is 2 bodies en een 1 draagarm....en hij kijkt werkelijk HELEMAAL nergens naar.
En het is net wat anderen hier ook beamen; pak een klein model; kunnen ze makkelijk zelf sjouwen anders ben jij de hele tijd de sjaak ;).
Kijk anders eens bij zo'n hobbywing ding; heb je hier ook een topic van " geinig voor weinig, die dingen schijnen ook nagenoeg onverwoestbaar te zijn en de spares kosten geen drol....

Als het niet perse nieuw hoeft te zijn en iets als een monstertruck, is een 2e hands 2WD Traxxas Stampede met brushed motor wellicht een optie voor dat budget. Ik ben al meerdere wagens verder maar dat is de wagen die ik (weliswaar dan nu brushless) nog steeds in mijn bezit heb en met plezier mee rijd.

De stampede is voor 1:10 termen nog compact en makkelijk te dragen.

Het daar gaan we weer was ook niet negatief bedoelt op, postings maar meer naar mij zelf. Zo van daar gaan we weer, weer wat anders, nieuw, een vraag......

Maar goed, nou zie ik een traxxas mini E revo staan 27mhz z.g.a.n. voor 150euri's....
Moet ik nog ergens op letten als ik ga kijken?

Enne ja, ik wil 'm NIET dragen hahaha.

150 is aan de hoge kant voor een 27mhz versie, maar prima als ie zgan is.

Hoef niet uit te leggen dat je met kinderen niet blij gaat worden van die grote antenne's, maar een 2.4Ghz setje komen ook tweedehands vaak genoeg langs, kan er altijd nog in.

Zon uitschuifbare antenne is idd fail met jonge kids, veel te leuk om mee te frunniken en snel kapot...
1/10 wagens zijn goed te dragen de meesten zijn erg licht. De grote revo is geen 1/10.

Tuurlijk kan het, maar mijn dochter heeft geen moeite met haar 'eigen' mini revo, maar de Slash van haar broer is toch echt te lomp/groot voor haar.
Is natuurlijk ook een stukje politiek, ze wilt uiteraard die van haar broer niet dragen ;-)

Yep, na vervangen van een paar antennes had je dat geld kunnen besparen door meteen 2.4ghz te kopen !

Boh nie zeuren... een Revo 1:10 is gewoon een 1:8 auto vergeleken met de meeste andere merken. En al helemaal geen auto voor een 7 jarige.

Idd ja op een bepaalde manier kleven er voordelen en nadelen aan.. de grote revo en meeste 1/8 zijn best snel.
Wel is het zo dat een grote auto zeker met 4WD makkelijker te besturen is.
Een erg kleine auto die toch snel gaat is lastiger op de weg te houden en te besturen denk ik.

Natuurlijk is het dan wel weer zo dat die te zwaar zijn, dus om te dragen maar ook als ze ergens tegen aan rijden ofzo is dat niet fijn om een dikke 1/8 tegen de beentjes aan te krijgen (ik noem maar wat) maar dat is voor volwassenen ook een pretje natuurlijk.
De grote revo is idd zelfs in de 1/8 wereld al geen kleintje en kan je gwn echt geen 1/10 meer noemen
Maar ik denk dat iemand van deze leeftijd het allemaal heel snel oppakt.. gezien hij al 3 rc autos heeft gehad heeft hij vast al wat vaardigheden en is hij klaar voor een 'echte'
Grts

Hoi allemaal,
Morgen ga ik kijken, eigenaar geeft aan dat is 6 weken geleden gekocht is, heeft de aankoop bon nog.... Heeft ook alleen 5 min binnen gereden... Wel zullen zien.

Geertja, die vaardigheid zit er wel, en deze is voor buiten, het bos in door de bladeren...

Ik ben benieuwd.

Groet,

Andre

Succes morgen !

6 weken oud.. het kan natuurlijk ergens oude voorraad geweest zijn.. maar hij is al tijden niet meer verkrijgbaar met 27mhz.

Hij is binnen, is 31 okt gekocht, heb de bon er bij. Heb er uiteindelijk 130 voor betaald... Niks geen slijtage aan de banden, stickers nog niet geplakt, doos er bij, eigenlijk nieuw....
Doet het goed. Zijn even in de tuin te keer gegaan, wat een geweld zeg hahaha.

Moet wel nog even goede batterijen halen voor in de zender, het liefste oplaadbare, iemand een goede tip welke batterijen het beste zijn hiervoor?

Alleen wat vragen, ik kan nergens op op accu zien wat de capaciteit is. De lader geeft 9v 200ma. Weet iemand wat de capaciteit van de accu is zodat ik weet hoe lang er geladen moet worden. Stopt het standaard ladertje zelf met laden of moet ik opletten?

Groet,

Andre die blij is maar zijn zoon nog blijer!

is het de standaard lader?
ik zou dan zoiezo even een wat betere laders kopen.

volgens mij zijn de standaard accu's 1600mAh.

Mooi dan vast een goede aankoop zal hij zeker blij mee zijn.
Sanyo Eneloop penlites gebruik ik zijn zeer goed en lopen niet leeg als je de zender weg legt.
Wat betreft een lader ben ik het zeker met darkfire eens kan je mss zelfs het beste bij hobbyking een digitale lader halen die ook lipos kan doen het kost namelijk echt 3x niks daar.
Have fun
Grts

Back