Maar je hebt toch al een AM 10 ?Ziet er naar uit dat ik ook nog eens op zoek moet naar een 1cc diesel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Maar je hebt toch al een AM 10 ?Ziet er naar uit dat ik ook nog eens op zoek moet naar een 1cc diesel.
Ja helemaal mee eens ga dan ook oefenen als het mag met de Ace van Bruno en zie dan verder, vroeger lukte het LB vliegen heel aardig maar weet niet of dat nu nog lukt.Zonder al te eigenwijs te willen zijn, hebben we inmiddels voor een 2,5cc trainer een veel beter alternatief voor de Ringmaster ontwikkeld. Dat is de Ace trainer, in meerdere versies beschikbaar. In deze link staat er één die lijkt op een Mustang http://lijnbesturing.nl/Oud/images/Lijnbesturing/05_Werkplaats/Tekeningen/Mustang.jpg Er zijn ook andere varianten op tekening gezet. Probleem met de Ringmaster en vele daarop lijkende modellen is dat de romp te zwak is. Die breekt bij een crash (en die maak je als je LB leert vliegen) vlak achter de vleugel. Bovendien is trouwens de Ringmaster voor een 6cc glow ontworpen; voor een 2,5cc diesel moet je een verkleinde versie hebben. Als je naar de Almeerse LB dag komt laten we je met een Ace trainer vliegen. Je krijgt hem niet kapot! Toch is de Ace trainer geschikt voor zowel de eerste vluchten, als om eenvoudige stunts te leren (loopings, rugvlucht). De trainer van Bruno is ook een Ace.
Maar je hebt toch al een AM 10 ?
Oei ja ik dacht echt dat de AM ook een 1,5 is als de FOK, ze zijn wat afmetingen betreft even groot.AM gebruikte metrische aanduidingen in hun motornamen. Dus een AM 10 is een 1 cc, een 25 is een 2,5, etc. Ik ben bang dat ik de verwarring heb veroorzaakt door AM 10 te schrijven toen ik het over de test in Aeromodeller had. Sorry! En het gaat hier om een 15, want de 10 had een groene kop.
Die veronderstelling blijkt nu ook te kloppen, je hebt een AM15.Oei ja ik dacht echt dat de AM ook een 1,5 is als de FOK, ze zijn wat afmetingen betreft even groot.
Als je maar belooft dat je die stok daar niet voor gebruikt. Die drijfstangetjes zijn klein en breekbaar....Maar wil eerlijk gezegd nog wel meer dieseltjes maar dan bij voorkeur klein bijv de Redfin motortjes zijn perfect met zo'n klein tankje.
Henk heeft ook zo'n beauty in de DH zitten die ook nog een gemakkelijk startje prachtig toch.
O dus toch, nog even op http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/Index Diesels.html gekeken had een veel meer afgeronde kop en dat bracht me in verwarring.Die veronderstelling blijkt nu ook te kloppen, je hebt een AM15.
Als je maar belooft dat je die stok daar niet voor gebruikt. Die drijfstangetjes zijn klein en breekbaar....
Maar neem gerust een handschoen of startvinger, dan voel je nog net genoeg wat je doet.
Sinds ik ooit een carbon prop i.p.v. hout op mijn Super Tigre 60 had, laat ik dat 'stoer met de blote vinger' wel uit mijn hoofd.
Echt wel. Mijn muzikantenhandjes zijn me inmiddels toch te lief.
Jut en Jul in actie met die ST 60....
Bekijk bijlage 333400
Pas wel op met de hoogte van de tank: als ie te hoog zit, zal de motor in het begin rijker lopen dan later in de vlucht. Brandstofslang: neem neopreen slang, binnendiameter 2mm. Peutfles: soldeer een stukje 1mm inwendig messing buis in een stukje 2mm inwendig messing buis, en steek dat in een stuk brandstofslang, wat je via een nippel van een plastic tank met de dop van je peutfles verbindt.....Bekijk bijlage 339418 En klaar ben je...