buggy gekocht,T2M pirate 10

de postbode is langs geweest met een leuk doosje met inhoudt

441350030_5_XcfI.jpeg

een heleboel leuke spulletjes die ik binnenkort eens ga installeren in de buggy :)

441350057_5_3NXx.jpeg

Laatst bewerkt:
Het heeft even een tijdje geduurd, maar hij is eindelijk klaar (op de testrit na dan, maar het is me nu ff te koud). Ik had even een paar andere dringende klussen, die ik aan mijn wederhelft had belooft om te doen. (wc tegelen.......)

De nieuwe onderdelen pasten nagenoeg perfect, al zijn de nieuwe dempers wel een stukje korter dan de orginele.
Maar ik moest ze wel vervangen omdat de oude dempers toch een klap hadden gehad en de stangen behoorlijk krom waren.

Misschien dat ik in de toekomst de dempertoren nog iets ga aanpassen, maar dat is weer helemaal afhankelijk van de rijtest.

en dan nu de piccies:

446485728_5_PE0C.jpeg

446485771_5_wQQf.jpeg

ziet er niet verkeerd uit vind ik zelf
de aansturing van de motor kostte me nog de meeste hoofdbrekingen, want telkens was er weer een ander dingetje wat weer klemde, maar uiteindelijk is het me toch gelukt

446485711_5_NSM0.jpeg

zelfs met de kap erop oogt het geheel niet onwijs vreemd.
Helaas kreeg ik het nieuwe luchtfilter niet passend onder de kap, dus die steekt er dus bovenuit.

446485651_5_dnTo.jpeg

Maar helaas ben ik daar dus ook een beetje de fout ingegaan........ Het gat van de luchtfilter is een beetje groter geworden dan de bedoeling was.

446485673_5_jfcb.jpeg

446485697_5_yTcZ.jpeg

Laatst bewerkt:
vanavond de eerste kleine testrit gemaakt. Wat gaat dat ding hard !! Ik ben wel wat gewend, maar had deze snelheden zeker niet verwacht bij een buggy.
En al helemaal niet, nu er nog een groter tandwiel bijzit, voor nog meer snelheid.

Kwam natuurlijk ook een paar probleempjes tegen (hoe kan het ook anders):
Het vrijlooplager in de trekstarter loopt soms niet vrij, dus de motor slaat af en toe af.
Dit gebeurt meestal bij stationaire loop (je hoort en ziet hem ook echt ff de trekstarter aantrekken)

Als ik de bochten instuur, blijft hij vrolijk rechtdoor rijden, geef ik wat minder gas, dan wil hij wel, maar in een hele ruime cirkel ( metertje of 20 in diameter). Het kan aan de banden liggen (denk het wel), maar weet dit niet zeker, omdat dit mijn eerste brandstof- buggy is.

Off-road heb ik nog niet geprobeert, tenzij sprongetjes vanaf de stoeprand meetellen, maar dat staat binnenkort op het programma. evenals een filmpje ervan.

kortom: een leuk karretje voor weinig.
en eerlijk gezegd, ben ik al een beetje aan het rondkijken naar een nieuwere buggy ivm onderdelen etc.
de nieuwe carson leek me wel wat, net als de nieuwe gs

Ik weet niet of hij er nog opstaat , maar ik heb een tijdje geleden zo'n auto als jij hebt te koop zien staan op MP. met redelijk wat spares erbij als ik het mij goed herinner ;)

dikke kans dat het deze is, maar ik kijk regelmatig op mp, en heb de laatste tijd daar niets meer gezien.

Kan je die advertentie nog vinden???

Als ik de bochten instuur, blijft hij vrolijk rechtdoor rijden, geef ik wat minder gas, dan wil hij wel, maar in een hele ruime cirkel ( metertje of 20 in diameter). Het kan aan de banden liggen (denk het wel), maar weet dit niet zeker, omdat dit mijn eerste brandstof- buggy is.

Kan ook aan de servo liggen, als de servo niet zo krachtig is dan kan het zijn dat hij minder Scherp draait..

Mvg daffy

dat zou het ook nog kunnen zijn. Er zit nu nog een standaard servootje in, maar ik heb er nog 1 liggen uit een oude t2 stadiontruck.

dikke kans dat het deze is, maar ik kijk regelmatig op mp, en heb de laatste tijd daar niets meer gezien.

Kan je die advertentie nog vinden???

Ik heb een tijdje zitten speuren voor jou op MP. maar ik kom hem niet meer tegen :(

Misschien is een oproep zetten op MP. een idee ?

gisteravond weer even lekker aan het sleutelen geweest met de buggy.
Ander blokje erin, sterkere servo etc.

Kon het niet laten en heb er even een filmpje van gemaakt met een nieuwe camera (50 euro bij de kruidvat)

binnenkort komt er misschien een mooi blauw chassitje , ben nog in onderhandeling met die persoon

Laatst bewerkt door een moderator:
buggy heeft eindelijk een keertje echt gereden...
En ik moet zeggen: het rijdt zeker niet verkeerd !

Op naar een volgend project : ombouwen van een reely p-190, promotion chassis

Laatst bewerkt door een moderator:
dat valt toch wel mee?? alleen op het asfalt kon ik goed gas geven. Heb het wel geprobeerd op het gras (was erg vlak), maar dat ging dus ook een paar keer (bijna) fout.
Slijtage van het blokje maak ik me niet zo druk om. het onroad-chasssis waar het blokje uit komt, krijgt meer op z'n donder.

ja, die klap was behoorlijk heftig. Schade viel gelukkig mee: ophangingsasje verbogen en 1 bevestigingspunt afgebroken.

binnen 5 minuten reed hij alweer.

en na 6 jaar uit mijn bezit, heb ik hem afgelopen week weer terug kunnen kopen..!!
Altijd spijt gehad, dat ik hem verkocht had.
1796743_610911408995455_331382216_o.jpg

Back