Buggy keuze schaal 1/8. Zie door de bomen het bos niet meer

Als je tegen volgend jaar pas een wagen gaat kopen ben je toch net iets te vroeg met advies inwinnen, meestal komen ieder seizoen een aantal nieuwe auto's :)

Bryan,

Shops verkopen graag wat ze ook op voorraad hebben staan en zullen dat enorm aanbevelen als goed en wedstrijd geschikt. De meeste gabakkies die jij opsomt op tich fora vallen in de categorie net niet Bart Smit / fun bashing. Vergeet het gewoon om voor een duppie op de 1e rij te zitten maak een duidelijke keuze: Fun? Ishima, HobbyPech. Wedstrijden: Kysosho, Mugen, Xray

Natuurlijk zit er een dik prijs verschil een goede mugen of Kyosho zit je compleet rond de 1300 euro terwijl een HobbyPech je rond de 500 compleet hebt.

Maar zoals ik ergens hieronder al heb gezegt: het is niet zo dat je me elk weekend op de baan ziet met een wedstrijd meedoen. het is gewoon afentoe no-nitro en nog wat races en vooral racen met vrienden.

Hier verwoord je exact wat Kurt en ik doen met onze autokes :cool:

Bryan niet lullig bedoelt, een jaar is lang zeker op jou leeftijd.
Ik betwijfel of het volgend jaar anders zal zijn, en denk dat nog steeds dezelfde wagentjes met de zelfde setjes rond zullen rijden.

Echter je hebt een JAAR dit soort makkelijke vraagjes continu stellen is nergens voor nodig.
Je hebt ruim voldoende tijd om uit te zoeken wat je wilt, en hoe het zit.

Maar vooruit Hotbodies kan je zien als de Race afdeling van HPI. Veel onderdelen zijn ook uitwisselbaar bij een hoop modellen.
Ga dr eens voor zitten en lees een wat rond je leert vanzelf over de verschillende merken en wagens, en techniek

Volgend jaar heeft ie van dat geld een brommer gekocht, Oeps dat had ik volgens mij al es gezegd (LOL).

Is dit een goede keuze? : ISHIMA RACING

Leverbaar voor 339 euro. Heb dan alleen een motor, regelaar, accu's en zender nodig. Als ik dit zou doen via HobbyKing ben ik volgens mij goedkoper uit dan de HPI Vorza, of vergis ik mij hierin?

Nee, die ishima rave e was helemaal geen succes ;).
De layout van de ishima zit goed, maar de onderdelen zijn idd zeer zwak.
Snap niet waar je haalt dat die sterk is, hij breekt al als ge er boos naar kijkt... :yes:
Leg u dan nog een beetje bij en schaf u een echte rc auto aan.

Mbx6 eco/mp9e > vorza > ishima :yes:
Ge moet ons niet geloven, maar van de ishima krijg je spijt...

De tip van Kurt voor de mp9e is idd een goede, voor nauwelijks wat meer heb je een vette racebuggy ipv een vorza en zeker een ishima. Tis dat ik al goed voorzien ben van 1/8ste wagens en er nergens mee kan rijden....

En lees ook even de andere posts over betrouwbare/bewezen merken..
Je eigen topic lezen is ook een vak :p
Wil je niet een keer beginnen rijden nick?! :p

Ahja en succes om een mamba monster, zender, en accu te halen en alsnog goedkoper uit te zijn met die wagen, als het je lukt ben je het vrij snel kwijt aan de onderdelen heb ik het idee

En lees ook even de andere posts over betrouwbare/bewezen merken..
Je eigen topic lezen is ook een vak :p
Wil je niet een keer beginnen rijden nick?! :p

Ja, ik ben net terug van een paar dagen vakantie en te lui om alles te lezen :p

Natuurlijk wil ik beginnen met rijden, maar ben eerlijk gezegd ben ik niet echt kapot van een RTR buggy. Wil het nl liever zelf bouwen.

als je alles nog moet kopen dus zender, motor, regelaar, batterijen en servo kom je sowieso daar al boven(rond de 1000 euro) en hotbodies kan je ook altijd nog nemen

Laatst bewerkt:
Hij is dan eindelijk besteld, een HPI Vorza! :D

Ik vroeg mij alleen een ding af en dat is nl de afstelling van het motortandwiel en de middendif. De motor mount lijkt niet verstelbaar te zijn, dus vroeg ik mij af hoe je deze afstelling doet.

Verder ben ik van plan de bodemplaat te beschermen en ga dus nog skid plates bestellen.

Gefeli nick :p
De motormount kan je aan de onderkant van het chassis losmaken, en dan heen en weer schuiven. Daarmee kan je al redelijk afstellen.
Ik raad je aan er een pinion bij te halen als je op 4s gaat rijden want hij is stock undergeared. Een 17 of een 18. Als de gears niet afgesleten zijn krijg je er zowieso niets groters op dan een 18, tenzij je naar een 46 of 44 center gear gaat.
Zou ook ff een potje diff oil halen, soms is het center diff niet super gevuld. Maar zal wel goed zitten.
Veel plezier alvast
Grts

@nick_66: proficiat met je aankoop.

Ik zou niet mss je diffs nakijken, maar zeer zeker.
Middendiff zit zoiezo een dikke brij in, veel te dik om nog diffwerking te hebben.
Ook zijn ze wss allemaal slecht gevuld, ik had er ene die zo goed als leeg was.
Zou daar niet te lang mee wachten...

Wat ga je ermee doen, lekker bashen of ook circuitrijden (wat ondergrond dan?).

Voor de rest is de vorza zowat foolproof :p

Proficiat met de aankoop en ik zou zeggen, lees het Vorza topic maar eens door, daar staat echt al verschrikkelijk veel info !

+ 1 voor Stewie, middendiff zit vol met 100k olie, deze zeker vervangen door wat dunnere. Andere diffs en schokbrekers ff controleren op vulling, heb al twee nieuwe Vorza's gezien met half lege schoks.

Verder zul je snel merken dat de achterkant 'wat' stuiterig is standaard, nieuwe schoks met hogere brug of de mod met langere ballends en andere veren lossen dat op.

Tandwiel verhouding, op 4S vind ik (en meer met mij) 18/46 de fijnste verhouding.

Een opmerking die je ook vaak hoort is de kwaliteit en kracht (of eigenlijk het ontbreken daarvan) van de servo en natuurlijk is de zenderset niet de meest geweldige.

Skidplates zeker doen, mudgaurds zijn ookwel goede aanrader (ziet er ook nog gaaf uit).

Ik heb bij de mijnen de voorwielen beter afgesteld de toe out en de camber, zeker als je op parcour gaat rijden rijd veel beter dan de stock afstelling.

Heb zaterdag de Vorza opgehaald. Erg mooie buggy! Nu nog een lijstje gaan maken wat ik verder nog nodig heb. In ieder geval accu's, diff olie en skid plates. Zenderset ga ik ook vervangen. Tevens wordt mij aangeraden de tandwielen te veranderen.

Verder zou de servo ook vervangen moeten worden, maar ik ga voorlopig eerst de standaard servo proberen.

Wat betreft de accu's, in ieder geval wil ik hardcase Lipo's. Dat is toch wel het veiligste. Zijn de Turnigy Nano Tech goed?

Back