Build MiMI shortkit

5a9upuze.jpg

tnx, dat wordt weer een bezoekje stauffenbiel [emoji12]

roerhoorntje vastgeplakt, en veertje gemaakt.

Hoezo stauffenbiel, voor Oracover kan je ook goed bij Hobby-in terecht.
Of heb je een excuus nodig voor een snoepreisje :)

Frans

Leuk idee ?

Hmm, ik ga vanavond beginnen met het vleugeltje.....ik wil iets experimenteren....suggesties ? flaps? rolroeren? 10cm extra spanwijdte?, remkleppen? , of weet ik veel (starthaakje komt er al op)

Hebben jullie misschien een leuk idee ?

Voor jou lijkt het me bijna een experiment om hem origineel te maken zoals op tekening! Je hebt alleen maar speciale mimi's gemaakt

Laatst bewerkt door een moderator:
hahahah , das misschien wel de beste suggestie ooit!!! (en zo gaan we het dus doen !)

Dit is overigens MiMi #15. (welke malloot bouwt er z'n 15e mimi.....)

e2u8ypet.jpg

ik heb het rompje in de blanke lak gezet. straks met 1000 grid schuren en mooi rood neusje erop.....

Laatst bewerkt:
hallo :p
Ik ben nieuw hier op het modelbouwforum en ben ook een mimi aan het maken.
Ik heb een vraag over hoe je je mimi zo in die rode kleur verft?

rare8ajy.jpg

schattig lipootje [emoji1]

hallo :p
Ik ben nieuw hier op het modelbouwforum en ben ook een mimi aan het maken.
Ik heb een vraag over hoe je je mimi zo in die rode kleur verft?

He Jef !

Nou welkom zou ik zeggen! Je eerste post gelijk in het juiste forumdeel :D. (pas op he ? DLG-en is zwaar verslavend!!!!!)

Wat ik doe is eerst het balsa schuren met 120 grid schuurpapier (om de vorm goed te krijgen) daarna schuur ik het met 300 grid, om de losse vezeltjes eraf te schuren, en als laatste schuur ik het balsa met 1000 grid schuurpapier. Dan lichtjes spuiten met rode spuitverf (van de action ) drogen, weer schuren met 1000, weer spuiten , weer schuren met 1000 en daarna wat blanke lak erover (ook van de action)

afplakken doe je gewoon met wat tape en een A4tje. (eigenlijk is alles hier van de action ;-) )

thats it ! ;-)

Btw : ben je een mimi uit de bouwdoos aan het maken ? Post anders je voortgang in een draadje hier, altijd leuk om te zien hoe iemand iets bouwt ! En op die manier kan er niets fout gaan.....(nou ja ;-) )

Laatst bewerkt:
Dan lichtjes spuiten met rode spuitverf (van de action ) drogen, weer schuren met 1000, weer spuiten , weer schuren met 1000 en daarna wat blanke lak erover (ook van de action)

Hoe veel (weinig) modellen worden er nu nog gebouwd zonder hulp van Hobby King en de Action? :zon:

Rick

haahaha het is inderdaad heel verslavend!Bedankt voor de uitleg ga ik zeker proberen!
En ik ben een mimi build-up wing aant maken.Ik zal binnenkort is een foto maken als hij klaar is.

Hoeft niet. In progress is ook leuk om te volgen!
Welkom Jef.

Al mee gekregen dat een Mimi/mini dag georganiseerd wordt volgend jaar, waarbij je geholpen wordt door cracks om bijvoorbeeld beter te zwiepen, te vliegen en te thermieken of zoeken. Datum staat overigens nog niet vast en er is daarvoor een ander draadje; de Mimicup #2.

Weer on topic;) Al toe Franck aan een Ritalin pilletje want je gaat als een speer. Leuk om te volgen!

voor mijn bouw-adhd-tempo is geen medicijn ... hahahahah, en ik heb de hele avond nog !

ybehuzyt.jpg

te is dikker dan het einde van de ribjes, is dat de bedoeling? tis wat meer schuurwerk dan ik had verwacht. geen probleem verders. Schuren = mediteren...daar wordt ik rustig van ;-)

Laatst bewerkt:
Back