Bungee Starten?

Veel mensen zeiden na et zien van mijn wing filmpjes, dat ze bungee starten veel makkelijker vinden voor wings als de picojet en microjet. Nu bezit ik bijde modellen, en wil toch wel eens kijken of dat nou echt zo handig is.

Mijn vaste webshop adressen hebben geen van allen zoiets in hun assortiment, dus waar zou ik zo een bungee setje kunnen kopen voor modellen van 300 tot 700 gram ongeveer? Of alleen de bungee koord is ook al goed, de rest is vrij makkelijk zelf te fabriceren denk ik.

Ben benieuwd.

Dat meen ik wel, een picojet zakt als een natte baksteen voordattie opgang komt, zelfs met een fietsbel en lichte lipo accu.

bungee.jpg
€ 15,- ofzo.

Ik denk dat zo'n systeen makkelijk te maken is hoor sven.

Ik weet niet precies wat je zoekt, maar zo'n schietelastiek, is dat wat je bedoelt?

Mja, gewoon om te starten. :P Met zon rails van PVC ofzoiets, en zon pedaal met n spijker dr op ofzoiets. Bij de jetmeeting in vlissingen stonden ze iig lekker te stampen met zulke starters.

Je hebt ook hoogstart toestanden, maar dat heb ik (nog) niet nodig. :P

En die van multiplex is inderdaad wat ik zoek, denk ik. Daar kun je nog wel een pedaal en rails bij knutselen mischien?

http://www.sussex-model-centre.co.uk/shopexd.asp?id=4689

en:
BungeeStart #723386

Die Katapultstarteinrichtung BungeeStart ist für das Modell "microJet" ausgelegt, jedoch auch für ähnliche Modelle geeignet. Die Startvorichtung macht den Start noch einfacher.

Inhalt:
6m Spezial-Gummikordel,
6m Gewebeschnur,
Wickelbrett,
GFK-Stift,
Hochstartring,
Zeltnagel,
Anleitung

Dus volgens mij kan je ook gewoon een snoer van postbode-elastiekje maken van 6m, die in een V-vorm leggen, in het midden een koordje naar je vliegtuig. De uiteindes van het elastiek vast pinnen en dan aan het koord ook een voetschakelaar idd. Heb ik wel eens zien staan in de multiplex catalogus, maar op hun site kan ik dat voetding niet vinden. Maarja, moet goed zelf te maken zijn.

En anders kan je toch ook gewoon 2 plankjes pakken, elastiek spannen, touwtje met knoop tussen de plankjes leggen, voet erop :D....., Voet eraf! En hop :D

Moah voor 15 euro een slijtvaste bungee met toestandjes dr bij om em te spannen, daar ga ik niet om lopen mokken, maar dan moet ik wel een webwinkel hebben om et aan te schaffen. :P Ik houd niet zo van UK/US winkels, daar ben ik al TE vaak de sigaar geweest met die pokke douane.

Mja gewoon n spijker op n plank, meer is et niet. :P
Maar ze durven nogal wat te vragen daar, voor zon krom stuk gootprofiel. :?

@Freak, denk je ook aan dat filmpje wat je gepost had over die bungee met die Jet? Laat mij hem maar liever gooien :)

Ja, maar sh|t happens, he Noah. :P Je kan met et gooien ook ineens je nek verrekken waardoor die op zn kop en in 3 stukken kennis maakt met de lokale veld afrastering. :P

Sietse: Mja, dat was weer een maf idee dat op niks uitliep. :P

Noah: Ja das inderdaad de goeie. :P Maar die duitsers zijn compleet van et padje af daar bij die shop. 16,90 euro verzendkosten! :lol:

Denk dat je een foutje maakt... de bungee is 16,90EUR lijkt me sterk dat de verzendkosten gelijk zijn aan de verkoop.. leuk als je een ferarri koopt.

Back