Butler's nieuw project, BVM Bobcat

Hoi iedereen,

Maikel (Butler) heeft me de eer en het genoegen geschonken om z'n nieuw project te bouwen. Een BVM Bobcat.
Hij heeft zondag alles tot bij mij gebracht en maandagmiddag ben ik er aan begonnen. De handleiding is heel duidelijk. Er staat niet alleen in wat je moet doen maar ook hoe.

Een klein overzichtje wat ik al gedaan heb :)
- cockpitkap bevestigingen ingelijmd en passend gemaakt
- alle spanten in romp gelijmd
- alle roerhoorntjes ingelijmd
- retracts geinstalleerd
- neuswieldeur
- zo goed als alle servo geinstalleerd
- de roeren wat bijgewerkt om wrijving to min mogelijk te maken

Het eerstvolgende dat ik ga doen zijn de tanks aaneenlijmen en de servokabels leggen.

Wat foto's ter illustratie :)

Heej die Koen,

Wooow gaat super zie ik :lol: :lol: :lol:
Je gaat hard zeg(net zo hard als hij gaat vliegen , 2 keer knipperen en weer voorbij) 8O

veel plezier

gr maikel en renata

@Ehhh Koen, ergens in december invliegen? moet kunnen zoals ik het kan overzien :yes:
@Maikel, ehhhh je hebt toch nog wat projectjes te bouwen liggen :mrgreen:

Ga lekker door Koen, zo is bouwen/assembleren leuk.

Grt Ger.

Vandaag heb ik de tanks ineen gelijmd en de uitsparingen van het hoofdlandingsgestel uitgesneden/gedremeld.

@butler: ik ga toch de clunks van BVM gebruiken en niet de filtclunks. De filtclunks kunnen niet door het gaatje van de tanks. Ik vind het het beste om er voor te zorgen dat z'n klepel er nadien nog uit kan...

Het gaat deze week goed vooruit :) . Ik heb namelijk een weekje vrij. Vanaf volgende week zal er enkel in het weekend tijd zijn voor te bouwen.

@Ger: December zal ik waarschijnlijk niet halen, en aangezien ik ook nog behoor tot de studerende jeugd, moet er ook af en toe gestudeerd worden. Zelfs in het weekend :)

Je gaat hard zeg(net zo hard als hij gaat vliegen , 2 keer knipperen en weer voorbij)

Hoop maar dat de camper van Sandor volgend jaar net zo snel gaat, 2 keer knipperren en we zijn weer thuis,
maar als de camper net zo snel gaat als het tempo waarmee Maikel nieuwe toestellen koopt, heb ik daar alle vertrouwen in
:lol: :lol: :lol:

Groetjes Ron

Ron v U zei:
Je gaat hard zeg(net zo hard als hij gaat vliegen , 2 keer knipperen en weer voorbij)

Hoop maar dat de camper van Sandor volgend jaar net zo snel gaat, 2 keer knipperren en we zijn weer thuis,
maar als de camper net zo snel gaat als het tempo waarmee Maikel nieuwe toestellen koopt, heb ik daar alle vertrouwen in

Groetjes Ron

maar volgens mij gaan onze ritjes wel niet meer zo 'gesmeerd' lopen,

maar goed ook want Sandor spoot meer olie in het rond dan dat hij diesel verbruikte :D

Koenieboy zei:
Ron v U zei:

Groetjes Ron

maar volgens mij gaan onze ritjes wel niet meer zo 'gesmeerd' lopen,

maar goed ook want Sandor spoot meer olie in het rond dan dat hij diesel verbruikte :D

had nergens last van :roll:

Aangezien het dit weekend geen vliegweer was ben ik maar in m'n bouwhok gekropen.

Ik heb vandaag alle servo-armpjes op maat gemaakt en alle roeren al in m'n zender geprogrammeerd. Alle servokabels zitten erin, buiten die in de romp.

Den ouwe (lees 'onze pa' :lol: ) verveelde zich en heb ik hem maar de motor laten installeren. Daar zag ik een beetje tegen op. :P
De motor is een 14kg, het dubbele als BVM voorschrijft. Een grotere zou er niet oppassen.... 8)

Koenieboy zei:
De motor is een 14kg, het dubbele als BVM voorschrijft. Een grotere zou er niet oppassen.... 8)

Kijk het gaat goed!!!!! :lol:

er komt binnenkort een Jet Cat 160 die heeft dezelfde maat , een keertje overschroevenals hij gevlogen heeft en nog heel is???? :roll:

gr maikel

Volgens mij zal hij nu al ongeveer even hard gaan horizontaal als verticaal 8)

Gewoon het hoogteroer met zachtheid bedienen, dan komt het wel in orde :lol:

butler zei:
Koenieboy zei:

er komt binnenkort een Jet Cat 160 die heeft dezelfde maat , een keertje overschroevenals hij gevlogen heeft en nog heel is???? :roll:

gr maikel
Die JetCat 160 effe op je Roo zetten, komt tie misschien wel los (waarschijnlijk ook nog met z'n pootjes in :idea: ):hammer:

Volgens mij wil jij Bennie en Bert voorbij gaan met je kist......

butler zei:
Koenieboy zei:

gr maikel

mmm wat is er mis met deze motor?
geeft in de praktijk denk net zoveel plezier voor je poen..
heb er wel een nog een wren ss je voor liggen..

Je weet wat ze zeggen; haastige spoed is zelden goed
smil7.gif

:lol:

Theo Coenen zei:
Volgens mij wil jij Bennie en Bert voorbij gaan met je kist......

ik hoef niemand voorbij te gaan , maar een snel kissie is ook wel een keer leuk.
mijn Mirage begint een beetje een park flyertje te worden

(maar hard gaan zal hij zeker doen) :lol:

gr maikel

Back