Butler's nieuw project, BVM Bobcat

butler zei:
Theo Coenen zei:
Volgens mij wil jij Bennie en Bert voorbij gaan met je kist......

ik hoef niemand voorbij te gaan , maar een snel kissie is ook wel een keer leuk.
mijn Mirage begint een beetje een park flyertje te worden

(maar hard gaan zal hij zeker doen) :lol:

gr maikel

we kunnen de flash er eens naast laten vliegen...

hoi iedereen,

we zijn weer 2 weken verder en er is weer wat progressie geboekt :). Ik was tot de constatatie gekomen dat er 2 buisjes ontbraken. Een mailtje naar Ali en een week later zijn ze gearriveerd met de post, rechtstreeks uit Amerika. Goeie service van BVM moet ik zeggen.

Wat ik nog allemaal gedaan heb:
- De schroefgaten voor de vleugels te bevestigen zijn gemaakt.
- Een plankje gemaakt voor de turbine elektronica.
- De ventielen op hun plaats gezet en de Emcotec al een plaatsje gegeven.

Wat foto's:

Het uitneembaar plankje met de ECU etc. Het haakje rechts haakt rond de achterste vleugelbuis. Met 2 schroeven wordt deze op z'n plaats gehouden.

Was jouw haar al zo lang op de jetmeeting? :lol:

afbeelding007largeqh5.th.jpg

Mooie kist! :thumbsup:

Grt.

kijk dat gaat goed!!!!!!!!! :P
het is al een heel vliegtuig geworden zo te zien

krijg steeds meer kriebels om er mee te gaan vliegen in het voorjaar:banana:

gr maikel

butler zei:
kijk dat gaat goed!!!!!!!!! :P
het is al een heel vliegtuig geworden zo te zien

krijg steeds meer kriebels om er mee te gaan vliegen in het voorjaar:banana:

gr maikel

Zoals ik het nu zie, zal de maiden voor begin februari zijn... :wink:

Koenieboy zei:
Zoals ik het nu zie, zal de maiden voor begin februari zijn... :wink:

Das koud 8O Vorige week nog de maiden van m'n Extra gedaan (Maiken had wel een kist bij zich, maar bleef wijselijk ook op de grond), maar als je een paar minuten staat te vliegen, dan sterven wel een aantal zenuwen af in de vingers :lol:

Grt.

[/quote]

Zoals ik het nu zie, zal de maiden voor begin februari zijn... :wink:[/quote]

dan heb jij in ieder geval een leuk kistje tot aan het voorjaar om te vliegen. 8)

(laat hem wel heel totdat ik er teminste 1 keer mee heb gevlogen) 8O

gr maikel

Vandaag nog wat verder gewerkt.

Ik heb voor het neuswiel een neuswiel-kast gemaakt, om allerlei smurrie die het wiel naar boven gooit uit de installatie te houden.

Verder heb ik de afdichtingsplaatjes van de hoofdlandingsgestellen geïnstalleerd en de neuswieldeur afgewerkt.

De plaat met de ECU is nu volledig af.

Wat foto's: :)
,

De bobcat nadert zijn voltooing!!

Ik moet nog wat kabels vastleggen, het zwaartepunt nog een keer controleren, alle uitslagen inprogrammeren en de motor eens testen.

Ben benieuwd of alles werkt van de eerste keer :p...

Nu nog wachten op wat warmer weer, en we zijn klaar voor de maiden :)

Er zullen nog foto's volgen

Prettige feestdagen iedereen !!

Koen jr.

Kijk dat zijn goede kerst berichten

Test de motor wel even zonder booms en stabilo,
je weet het maar nooit met wet starts o.i.d (uit ervaring gesproken hihihi)

laat maar weten wanneer je hem gaat maidenen , kom ik even kijken
vraag even aan je broer of hij een mooie video kan maken met de maiden
(als hij hem bij kan houden)

Deze week heb ik de motor eens aan de praat gezet. Er zijn daarbij een paar kleine probleempjes opgedoken :d.

Bij de eerste starts viel de motor uit na een paar seconden met een "speed-low" indicatie op de EDT. Bij de derde keer dat hij uitviel en bleek de startermotor-mechanisme geblokkeerd. Niets aant te doen. Ik heb de motor eraf gehaald en onze pa eens om raad gevraagd. Hij kende het probleem daar hij het ook had voorgehad met zijn exemplaar. Met wat kruipolie was dit opgelost.

De tweede test. Motor startte goed en liep als een zonnetje. Ik heb dan al taxiënd even de gazon ontdooid :D. Na 2 minuutjes bleek de hoppertank leeg te zijn en stond er een beetje benzine in vlieger (sorry Maikel :) ). Het probleem van het lek denk ik gevonden te hebben. Alleen nog eens testen.

Na 2 minuutjes bleek de hoppertank leeg te zijn en stond er een beetje benzine in vlieger (sorry Maikel :) )

Was het maar benzine, dat stinkt een stuk minder, nu wordt het voorlopig een goede luchtverfrisser plaatsen in de auto en in huis:p

Grt.

er bestaat zoiets als reukloze kacheltjespetroleum, maar de kan die nu in gebruik is is uiteraard de stinkende versie van aan het tankstation.

Ik moet zeggen, hij is al aardig uitgestonken hoor. Petroleum verdampt (gelukkig :) ).

Nou die geur, daar doen we het toch voor :p

De tweede test. Motor startte goed en liep als een zonnetje. Ik heb dan al taxiënd even de gazon ontdooid :D. Na 2 minuutjes bleek de hoppertank leeg

en de hoofd tanks dan? die niet leeg , kan hij langer draaien met deze motor?
ze hebben tegen mij gezecht 3 min mach 3 met de tankinhoud:puppydogeyes:

loopt de motor goed , dat is mooi , ik had hem nog nooit getest.
wel gelijk op 125.000 rpm zetten.
anders hebben we niet genoeg over:hammer:

gr maikel

en de hoofd tanks dan? die niet leeg , kan hij langer draaien met deze motor?
ze hebben tegen mij gezecht 3 min mach 3 met de tankinhoud

Ik ga dat allemaal nog eens tegoei bekijken en testen. Maar of de buren dat even leuk vinden als ik is een andere vraag :D :p

Back