Byron F-18 ombouw turbine

Status
Niet open voor verdere reacties.
Qwa luik zit ik denk ik wat zoals bij feibao en co soorten. Simpel opgelost bij deze f18, maar mooi is wat anders..

denk dat er toch een broekstuk in komt, ziet er beter uit, en lukt het niet met 1 van mijn motoren qwa druk, dan spaar ik door voor een zwaardere motor..broekstuk zal ook maklijkst zijn qwa inbouw heb ik net gezien.

Inde lange smalle vleugel boord langs de romp, zit eigenlijk geen stevigheid, vroeg me af of ik deze eventueel kan opspuiten met iets..

Laatst bewerkt:
Vergeet niet dat een motor die op zijn max draait en dan nog een y pijp heel veel brandstof gaat kosten.... 2.5L is zo leeg...

Hmm, als iemand me een foto zou kunnen tonen, van een motor die schuin is ingebouwd, en schuine pijp...

Heb bij mijn f-15 het broekstuk eruit gehaald en vervangen door een "gewone" enkele pijp. Gevolg: beduidend meer stuwdruk! Motor ligt gewoon recht in de romp en de pijp ligt er scheef achter naar een van de uitlaten. Vliegt prima! Veel succes, deze f-18 komt me bekent voor, heb hem ooit eens voor iemand gebouwd.

Hoi Andre,

Misschien dat je nog iets efficienter kan zijn als je ook je motor iets verdraait (je zal dan alleen de ophaning iets moeten aanpassen).

Kan zo even geen plaatje vinden Barry maar eigenlijk is het simpel, de uitlaat komt gewoon in 1 gat uit en je zorgt dat de motor in op de middenlijn van de romp blijft maar dan iets verdraaid zodat deze recht in de uitlaat blaast.

Zal straks nog eens googlen.

Ik snap het hoor Berto :) Heb ook wat zitten zoeken op internet, maar vind niet direct iets.. Vandaag stuk uit de f-18 gedremeld, en het landingstgestel fijngeregeld :)

Bij deze:

full

Kan ik de randen van het luik en in de romp zelf verstevigen met vuren latjes, of raden jullie wat anders aan?

full

en een foto'tje van poot :). Zijn al nieuwe ventielen en leiding onderweg,alsook een druktankje..

Laatst bewerkt door een moderator:
is best wel stevig, heb het landingsgestel al eens wat bekeken en belast, moet lukken denk ik..Heb al gehoord van mensen die ook de ombouw hebben gedaan, dat ze geen problemen ondervinden..

Zo, gisteren mijn flightworks pomp ontvangen, alles is nu klaar voor de TJT, als alles goed gaat, start ik hem straks even op, en zien wat het geeft..

TJT

Ik ben ook zeer benieuwd of je de TJT aan de praat krijgt .
Het zal niet aan de TJT liggen maar aan de instellingen projet ecu.
De start motor zal pas versnellen als de motor ik geloof 4k heeft en de ingestelde temperatuur bereikt heeft
En je zal auto Kalibration moeten doen.
Ben zeer benieuwd.
GR en succes Gerrit Jan.

Tevergeefs, het lukt niet. zelfde verhaal als in het begin, ecu de geest gegeven... Alles was exact zoals het bij G.J was, alleen accu en zender waren anders... Nou eens beginnen uitzoeken...

ecu de geest gegeven
?!?!?!?!?!?!?! hoe kan dat nou, zo wordt het wel een hele dure grap :-(

Hij heeft bij GJ toch ook gelopen met die ECU? En gebruik je wel de juiste akku?

Blijft een vervelend verhaal zo te horen met de tjt. Heb de ecu nog steeds. Mocht je interesse hebben stuur je maar een pb.

gj

Gerrit Jan gebruikte ook een 7 cellen accu, mijne is 3000mah... de kabels kan je gewoon niet verkeerd aansluiten.. Ik durf geen nieuwe ecu meer kopen, omdat hij toch zal doorbranden vrees ik..Is telkens hetzelfde elementje die doorbrand..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back