Byron F-18 ombouw turbine

Status
Niet open voor verdere reacties.
weet niet juist welk element het is, zitten 4 dezelfde blokjes op de print, is telkens hetzelfde die doorbrand.. Startmotor sloeg zelfs niet aan bij de poging tot starten..

ECU

Dat is zeer vreemd .
Hier heeft de starter wel 100 keer gelopen zonder problemen .
Je doet wat verkeerd maar wat ??
Het beste is iemand op zoeken dicht in de buurt die ervaring met de ecu heeft.
Die je op weg helpt.
Je heb nog die kleine mini ecu daar zitten twee knopjes op 1 start motor en pomp .
Probeer dat eens kun je niets aan stuk maken even kijken of de start motor het doet. 2 x snel drukken doet hij het niet start motor los halen huls van spindel halen en kijken of dan motor gaat lopen . pomp kun je ook proberen of hij pompt.
de eind trap gaat er alleen uit als je te veel stroom gaat trekken.

ik heb wel het omhulseltje op de starter gestopt, maar na demontage, zie ik dat het onmogelijk is dat er ergens een contact is geweest.ik zoek verder. Was samen met iemand die ervaring heeft, ook die stond versteld..

Als ik nu alles terug aansluit, dan draait de startmotor continu, en over de gloeiplug ook hetzelfde voltage als de starter, dus exact zoals in het begin..aan de kabel zal het niet liggen, want G.J gebruikte ook die nieuwe kabel die bij de print zat geloof ik??

Werkt het primen van de pomp wel goed? Als ik de kabels verwissel dan gaat de startmotor lopen bij het primen (met een projet ecu).

Ik hoef niets te doen, van zodra de accu aangesloten word, draait de startmotor, er word door de kabels naar de motor het volle voltage geleverd, iets van 7.8 volt, waardoor ook de gloeiplug meteen doorbrand, dit is nu natuurlijk met die kapotte ecu, alles uitgemeten op de motor, en dat ziet er goed uit..

ecu

Ik hoef niets te doen, van zodra de accu aangesloten word, draait de startmotor, er word door de kabels naar de motor het volle voltage geleverd, iets van 7.8 volt, waardoor ook de gloeiplug meteen doorbrand, dit is nu natuurlijk met die kapotte ecu, alles uitgemeten op de motor, en dat ziet er goed uit..

plaats eens een paar foto,s van de aan gesloten bedrading.

Zo was alles aangesloten..

full

Laatst bewerkt door een moderator:
ecu

Hij starte hier normaal op een keer of 5 gestart samen met Barry.
Met mijn zender ontvanger en accu.
vervelend kan hem op afstand ook niet verder helpen.
Gr Gerrit Jan

Maar wat gebeurt er dan zodra Barry hem thuis weer probeert te starten?!?!?!?

Er MOET dus iets anders zijn toen Barry het thuis were probeerde....

ecu

Hij heeft nu dus geen bruikbare ecu meer.
Als het echt waar is dat hij de kap op het starter huis gedrukt heeft en sluiting gemaakt heeft zonder het door te hebben kan ik mij het voor stellen dat de ecu,ss stuk zijn.
Ik heb hem hier uit getest zonder de kap. de draden komen er niet uit de midden uit, maar op zij, zit een beetje krap is op letten.
Ik bouw zo iets altijd voor zichtig op , eerst met een accu proberen , start motor en pomp ,draait hij de goede richting , pomp hij . en dan pas toe vertrouwen aan de ecu.
We wachten af .
het beste is een nieuwe ecu en dan iemand eerst alles na laten checken .
Milan van TJT heeft het aan geboden binnen een minuut zou hij lopen en dat geloof ik .
De motor zelf voor zien van nieuwe starter en tunnel veer en bus loopt prima
gr Gerrit Jan

Laatst bewerkt:
Ik heb anders nog wel een Projet Hornet ECU liggen mocht je daar wat mee kunnen Barry.

ik heb een eindtrapje van de mini hornet losgesoldeerd, en die geinstalleerd in de projet ecu, en met wat zeer fijne kabeltjes, verbindingen gemaakt, want deel van printbaan was kapot. ik sloot alles aan, en hoera, hij doet voor de moment alles, gloeien, startmotor draait..
Strax probeer ik te starten. Het moet dus aan de kap, of aan het omhulsel liggen rond de startmotor, nu zijn beide eraf, en geen problemen

Hij draait :D hij heeft toch al een halfuurtje gedraaid vandaag, en alles gaat goed, alleen wil hij niet echt versnellen, maar dat zal aan de instelling van de zender liggen en de ecu denk ik, dat ga ik nog eens bekijken. Wat gebruiken jullie als start pump voltage? Aangezien ik nu die flightworks pomp gebruik, zal dat wel anders zijn dan bij de TJT pomp..

ecu

Hij draait :D hij heeft toch al een halfuurtje gedraaid vandaag, en alles gaat goed, alleen wil hij niet echt versnellen, maar dat zal aan de instelling van de zender liggen en de ecu denk ik, dat ga ik nog eens bekijken. Wat gebruiken jullie als start pump voltage? Aangezien ik nu die flightworks pomp gebruik, zal dat wel anders zijn dan bij de TJT pomp..

he he mooi dat je wat opgeschoten bent.
De starter er bij 18k eraf en het gas bij 25k of later.
De ecu wil een toename in toeren zien anders slaat hij af .
de start motor is een speed 400 6 volt en die gaat niet hoger dan 18k je kunt het max voltage ook aan passen loopt het toeren tal wat sneller op.
gaat lukken gr Gerrit Jan

Kijk dat zijn weer goede berichten, gelukkig maar.

Maar nu ook de daadwerkelijke oorzaak gevonden? da`s ook altijd wel fijn om te weten.

Ja, starter omhulsel en frontcover zijn er nu af, en hij doet het prima, net nog even gestart, met de tips van G.J. , en nu loopt hij perfect.. Maar als ik een bod krijg, gaat hij weg, ik zal niet toekomen in de f-18 met deze motor... :(

Maar wel in je Reaper!!!!

Dus vliegen met dat ding, jet F18 is nog lang niet klaar.
Dit jaar turbine ervaring opdoen (goedkoper kan niet) en dan het hele zaakje begin 2012 compleet verkopen als begin voor een nieuwe turbine.

Dan verkoop je die Kingtech maar, krijg je meer voro denk ik ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back