Hee Edwin,
heb jij een kar met starre as, torsie as of bladveren?
Bladveren vindt ik het lekkerst maar dat zie je steeds minder, ze hebben alleen wel eens de neiging tot 'deinen'.
De meeste torsieassen vindt ik wat te hard, de kar is vaak net te licht om echt te gaan veren lijkt meer op een starre as dan.
Van star ben ik niet zo weg, gaat vrij snel stuiteren als de belading te licht is.
Mijne heeft een torsie as die erg star is?!?!? (staat nog op vervang lijstje).
De L-39 ligt er 'star' in, hij steunt op het neuswiel, de vleugelbuis, vlak daarachter ook nog onder de romp en aan het einde van de romp.
Op het einde van de romp heb ik ook nog een sjorbandje erover heen.
Zal alle klappen wel aankunnen.
De F-15 had ik onder de neus, romp en staart gesteund (gear in) en sjorde ik vast met 2 bandjes.
Die grote L-39 had een steun onder de romp aan de voor- en achterzijde van de vleugel + deze steunde ook op zijn neuswiel (de neus is vaak vrij lang, zwaar en kwetsbaar).
Op deze manier hebben die jets diverse trips naar Deelen, en Ede, + naar Pampa en JetPower zonder schade overleefd.
Grt,
Berto.