C&C Model L-39 (big & light)

Oja, voor ik het vergeet,

het borgmoertje van de rechterflap is 'handvast' aangedraaid wellicht dat je die nog even wat strakker aandraait..

gr.

Frank

Die gaan we dan even vervangen, een borgmoertje welke je met de hand kan draaien is u/s.

Wieldeur servo zit ook weer, bedankt voor die servo.
Motor en pijp zijn eruit. Stabilo en kielvlak gaan er nu definitief tegen en dan motor en pijp weer terug en wachten op de eerste regenbui ;-)

Grt en nogmaals dank,
Berto.

Nu is het een echte 'LottiCat':
551264_639157119435157_428953042_n.jpg

Mooi Berto.

Die piloot, istie een beetje te heet gewassen? :wink:

Hee Gerrit en Ger,

Thanks.

Ja, heeft te lang in de zon gelegen.
Blijft moeilijk een juiste piloot te vinden, de schaal van de cockpit is namelijk anders dan de schaal van de kist.
Dus heb je een piloot op de schaal van de kist dan past ie niet in de cockpit.

En heb je de piloot op schaal van de cockpit dan is die net te klein voor de kist.
Maar hij moet nog iets omhoog.

Ah, beter een te kleine piloot dan geen ;-)

Grt,
Berto.

Hoi Jurgen, is net even die extra 'touch'.
Zo moet ik ook nog wel even de fairings over de flaps maken :roll:

Heb veel meer sticker dan er op de echte LottiCat zitten, die is vrij 'kaal'.
L39 167.jpg

Maar zelfs die paar stickers maken hem verder 'af':
L39 166.jpg

En de kar is ook weer aangepast (en momenteel ook helemaal geschuurd voor de nieuwe kleur :-) ):
L39 168.jpg

Prachtig.. Netjes!!

Nu ben ik ook met een kar bezig maar ben jij niet bang voor het stuiteren van de kar onderweg.... Hoe vang jij dit op in je model..... Ik zit daar namelijk over na te denken wat het beste is..... Strak en star erin of juist verend ophangen....

In ieder geval zou ik zelf een schuimrubber mal maken waar die in komt te liggen. Van een matras of iets dergelijks om de ergste stoten op te vangen. Al die drempels en zandpaden naar vliegvelden zijn zo niet erg vriendelijk voor je kist.

Hee Edwin,

heb jij een kar met starre as, torsie as of bladveren?

Bladveren vindt ik het lekkerst maar dat zie je steeds minder, ze hebben alleen wel eens de neiging tot 'deinen'.

De meeste torsieassen vindt ik wat te hard, de kar is vaak net te licht om echt te gaan veren lijkt meer op een starre as dan.

Van star ben ik niet zo weg, gaat vrij snel stuiteren als de belading te licht is.

Mijne heeft een torsie as die erg star is?!?!? (staat nog op vervang lijstje).
De L-39 ligt er 'star' in, hij steunt op het neuswiel, de vleugelbuis, vlak daarachter ook nog onder de romp en aan het einde van de romp.

Op het einde van de romp heb ik ook nog een sjorbandje erover heen.

Zal alle klappen wel aankunnen.

De F-15 had ik onder de neus, romp en staart gesteund (gear in) en sjorde ik vast met 2 bandjes.
Die grote L-39 had een steun onder de romp aan de voor- en achterzijde van de vleugel + deze steunde ook op zijn neuswiel (de neus is vaak vrij lang, zwaar en kwetsbaar).

Op deze manier hebben die jets diverse trips naar Deelen, en Ede, + naar Pampa en JetPower zonder schade overleefd.

Grt,
Berto.

Ik heb een grote P-38 die in een aanhanger vervoert moet worden en daarvoor heb ik een mal uit zacht foam gemaakt. In eerste instantie stond die P-38 op piepschuimblokken maar nadat ik eens een stukje meegereisd ben in de aanhanger over een slecht stukje weg, kwam ik tot de conclusie dat dit geen goede oplossing was. Het ding stuiterde behoorlijk 8-O
Op de zacht-foam blokken ging het veel beter. Nauwelijks nog schokken!
Is overigens een grote dubbelasser aanhanger die met zo weinig gewicht aan boord natuurlijk helemaal niet veert.

Bedankt voor jullie tips!!

Die van mij is een oude vouwcaravan geweest en heeft een torsieas en redelijk soepel....
Ik heb een paar grote trekker accu,s die erin meegaan voor extra gewicht en mogelijk andere doeleinden..:D

OH YEAH!!!!!!
(foto`s met dank aan Ard vd Leeuw)
8678174865_e8ce1d2054_c.jpg

8679285804_1fde0eed40_c.jpg

Morgen avond wat meer details en video.

Grt,
Berto.

Iedereen zover bedankt, ben erg happy met de kist.

Mistte m`n F-15 al maar na gisteren echt niet meer, man deze loopt als op rails en is nog zuinig ook (nog wel dan ;-) ).

Vanavond meer.

Back