C&C Model L-39 (big & light)

Dat was weer een lekker avondje :yes:

De 'LottiCat' is 6x de lucht in geweest, 2x met Leon aan de knuppels en 4x ikzelf.

Ging vandaag weer eens lekker, flaps wat meer uitslag gegeven, zwp goed en gaan.
Wel jammer dat de regelaar van de rookpomp stuk ging dus niet de mengseltjes kunnen testen :-(

Volgende keer weer meer geluk hoop ik.

Hier nog 1 fotootje, heb er meere gemaakt en ook een filmpje maar da`s voor later.

1959216_855476754469858_6619863776223805048_n.jpg
 
Zo alles weer eens geladen om naar het verbruik te kijken.

LiPo A ontvanger: 617mA
LiPo B ontvanger: 615 mA
Lipo landingsgestel: 544mA
LiFe turbine: 857mA

Dit alles tijdens 6 vluchten van zo`n 6min, de turbine is 7x gestart (1x afgezet om m`n rookolie weer weg te pompen), gear is af en toe ook in en uit geselecteerd dus niet 1x up en 1x down tijdens de vlucht.

Netjes dus.


Zal ook de ECU weer eens uitlezen en aan de laptop hangen, de laatste 10 vluchten heb ik deze geen 1x gekoppeld aan de GSU, gewoon starten en gaan :D
 
Mooie foto,s en film Berto, en zoals we gewend zijn van Leon strak en beheerst gevlogen.
:thumbsup:.

Gr
Dick.
 
Vandaag even tijd vrij gemaakt voor de tanks.

Heb de 4 helften zover mogelijk uitgehold voor gewicht en toen tegen elkaar aan gelijmd.
L39%20257-01.JPG


Hoop de tanks morgen te kunnen glassen, dan kunnen ze woensdag er onder om er eens mee te vliegen en dan afwerken en spuiten.

Planning is dat ze klaar zijn voor Prowing.

We zullen zien nog zat te doen voor die tijd.


Grt,
Berto.
 
Gister weer 6 lekker vluchtjes gemaakt.
Ook nog samen met de F-16 van Gerald gevlogen, zal vanavond eens kijken of ik wat videomateriaal kan bewerken.
 
Hier het stukkie 'losse' formatie:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
1 jaar en 1 dag geleden was de maiden van de 'LottiCat'.
Deze heeft er nu 67 vluchten opzitten.

De Kingtech K100G heeft nu 47cycles gemaakt en in totaal 7uur en 42min gedraaid.


Ook de LiPo`s en Life geladen en dat zag er zo uit:
LiPo A ontvanger: 585mA
LiPo B ontvanger: 666mA
Lipo landingsgestel: 502mA
LiFe turbine: 739mA

Heb de tank weer vol staan, LiPo`s weer vol, LiFe vol.
Alleen de zender zaterdag nacht nog even vullen en dan zondag op de vliegseizoensopening van Deelen nog een paar vluchtjes zien te maken :D
 
Vandaag om 19:30 nog 2 vluchtjes gemaakt, het was erg winderig en koud maar heb toch niet voor niets opgebouwd ;-)
 
Afgelopen vrijdag maar 1 vluchtje gemaakt, 1 of andere jongen wilde alleen maar met lessen: multiplex-funman

Moet even wat kleine dingetjes doen aan de L-39, het linker gear bleef de laatste 2 vluchten steeds iets uitstaan, eens kijken wat dat is.

En wat aan de kar sleutelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag weer heerlijk gevlogen ook samen met Leon, weer lekker rondjes maken.

Heb 5 vluchten gemaakt en nu ook op diesel, heb verder nog geen instellingen veranderd en de turbine rookt iets meer.

Of dat komt door mijn mengen :roll: ;-)


Laatste vlucht samen met Leon alleen maat toch & go`s gemaakt, dat beetje wind wat er stond stond pal vrijwel haaks op de baan waardoor we toch 'krabbend' kwamen aangevlogen dan valt het niet mee om hem netjes recht opd e baan neer te zetten.

Dus 7 min lang starten en landen is ook leuk :D


Volgende keer weer ;-)
 
Back
Top