C&C Model L-39 (big & light)

Hahahaha, ech nie :nooo:

Ondertussen de tank eens volgegooid en had 2 minuscule lekkages, deze zijn nu gedicht dus het smoke gedeelte gaat er zo tegen.

Heb ook de hoogteroeren en het richtingsroer extra gleufjes gedremeld voor het monteren van dubbele roerhevels, die kunnen straks ook gelijmd worden.:
L39%20064.jpg

L39%20065.jpg

Straks de rolroeren en flaps even doen, moet nog wel een paar hevels bestellen voor de flaps.

Er liggen ook al wat Savöx servo`s klaar, zal die maar eens mee gaan nemen binnenkort, kan ik dat ook alvast monteren.
Enige welke ik nog niet heb is die van de hoogteroeren en het richtingsroer, ben daar nog even aan het kijken wat ik daar in ga monteren.

Laatst bewerkt:
Ik snap het ook niet. Je slijpt er de neus eraf en speedbrakes eruit, maar een heveltje is te stoffig? :)

En de tank door slijpen en schuren was nog veel stoffiger, heb wel weer genoeg stof gezien.

Haha :rolling:

Maar de werkelijke reden heeft een achterliggende gedacht ;-)

Heb ook nog een paar losse ball links en 1 tank doorvoer nodig voor de smoke tank.
Dus kan dan in 1 keer mee, heb er nu precies genoeg, heb er nog 2 over om de flaps aan te sturen dus dat moet goed komen als ik weet wat ik wil :roll:

Net ook nog de registratie aan de rechterzijde van het keilvlak geplaatst dus weer iets om af te vinken.
Vanavond ook maar eens wat MPX stekker meenemen, kan ik alvast wat snoertjes gaan trekken en solderen.

Heb ook al wel wat led keuzes gemaakt, ook maar eens bestellen en kijken of dat wat wordt.

Grt,
Berto.

He Berto je heb toch niet de staatsloterij gewonnen:cool:

TOEVALLIG.:xmas:

Hee Dick,

nee, dat nog steeds niet.
De vrouw vorige week wel gratis kaartjes voor het 1 of ander en gratis een blokkendoos, ik zeg: "meteen een staatslot halen want al het goede komt in drieën".

Nou vergeet het maar :mad: ;-)

Vandaar ook de weer met de hand gesneden registratie :-)
L39%20066.jpg

Jammer Berto weer geen gebak:o
He ga zo door het ziet er perfect uit, en dat meen ik echt.
Je doet het toch maar weer :cool:
Ben zelf bezig om alles van de gloster uit te zoeken.

Hee Dick,

dank je, blijft toch leuk dat prutsen, maar wat moet ik als huidige projecten weer afgerond zijn?!?!?!
Naja, dan zitten we ergens in maart en is het vliegseizoen alweer volop begonnen, tegen die tijd verzinnen we wel weer wat ;-)

Ben nu wat duidelijkere plaatsjes aan het zoeken vand e antennes achter op de romp, maken we van wat wit plastic, seconde lijm erop en klaar.

Kijken of ik dat vandaag voor elkaar krijg.

En nee, weer geen gebak, doen we deze ronde maar weer een poging, eens moeten we toch het goede lot te pakken hebben :roll:

Je bent zeker lekker bezig met de Gloster en zoals jouw kennende komt die er ook weer pico bello uit te zien.

Knutsel ze.

Grt,
Berto.

En de antenne achter de canopy, direct op het pennetje om de canopy te verwijderen:
L39%20069.jpg

Deze bovenzijde klaar:
L39%20070.jpg

Vindt de hoogte mooi genoeg zo:
L39%20068.jpg

En de antennes op het kielvlak zitten ook:
L39%20071.jpg

L39%20072.jpg

L39%20073.jpg

Rest mij nu bijna alleen nog de grote antennes onder op de romp, maar die wil ik verwijderbaar kunnen maken.
Eens kijken hoe ik dat ga doen.

Tussen de perikelen van het luchtsysteem van de Mirage door ook wat aan m`n eigen kist geprutst.

De zaag maar in het kielvlak gezet en een led gemonteerd:
L39%20076.JPG

De draadjes inwending, komen uit bij de richtingsroer servo en dan naar een MPX stekker voor de verbinding met de romp:
L39%20075.JPG

Ah, de draadjes zijn ook nog heel:
L39%20077.JPG

En weer verder afwerken tzt, misschien ook alvast een beginnetje maken met de leds in de vleugeltanks binnenkort.

Laatst bewerkt:
De L-39 maar weer even wat gekieteld.

De dragers van de turbine gemonteerd:
L39%20078.JPG

Wat knutselen:
L39%20079.JPG

En dat past aardig:
L39%20080.JPG

Even met de pijp bezig geweest, deze wordt voorzien van een Grumania kelk:
L39%20081.JPG

L39%20082.JPG

het geheel kan nu nog maar een paar mm naar voren, dat ga ik nog wel doen, probeer weer zonder lood de kist op het juiste zwaartepunt te krijgen.

Op RC network heeft ook iemand zijn kist al klaar maar die heeft naast 4 LiPo`s voor in de neus daar ook nog 210 gram lood liggen.
Dat is echter wel zonder cockpit en pilo(o)t(en), denk dat ik dus redelijk goed uit ga komen.

Wil nog wel minimaal de ECU LiPo ook voor in de neus hebben en denk dat de Gear/Light LiPo zo ver mogelijk naar voren onder de cockpit komt.

Vermoedt dat ik dan wel goed zit met het zwaartepunt.

Nu dan 3 LiPo`s voorin, bakje gemaakt en weer even passen:
L39%20083.JPG

L39%20084.JPG

L39%20085.JPG

De motor zit nu op zijn definitieve plaats:
L39%20086.JPG

de standaard inlaat:
L39%20087.JPG

En de getrimde inlaten:
L39%20088.JPG

L39%20089.JPG

Back