C&C Model L-39 (big & light)

Er komt nog wat meer ruimte omheen want de fodscreen past nu nog niet :roll:

Tevens komen de inlaat pijpen nog wat hoger te liggen waardoor er een grotere kier ontstaat.
De inlaat pijp ligt aan de bovenkant nu vrijwel gelijk met de motor terwijl ik aan de onderzijde bijna 1 cm over heb.

Rondom 1 cm is genoeg en dat zal ik straks ook wel halen maar dat kom tijdens de fijn trimming wel.

Morgen de tank maar weer eens van het werk meenemen en kijken of dat dan nog wel past.

Was een beetje aan het spelen maar zie er toch maar weer van af:
L39%20090.JPG

L39%20091.JPG

L39%20092.JPG

L39%20093.JPG

L39%20094.JPG

Hee Edwin,

zeker niet verkeerd maar op deze kist te.

@ Freek,

yep het wheateren.

Hee Dick,

Mooi project die SU-27, had die al eens eerder gezien.
En nee, dat wheateren is goed te doen en leuk.

Maar op de L-39 TE, als het een jager was geweest dan was het prima geweest.

Echter is deze L-39 niet heel lang geleden in deze striping gespoten, alle nagels etc. zitten dus onder een mooie laklaag.
Naast dit wordt de kist gezien de foto`s ook netjes schoon gehouden dus dan kan ik mijnes natuurlijk niet vies maken.

Jullie moeten het dus doen met de schone klinknagels.

Had pas een stel MPX stekkers en snoer meegenomen en gisteravond heb ik alvast de verlichtingskabels gemaakt voor in de vleugels.
Nu nog de snoeren voor de rolroer- en flapservo, en de electrische retracts + remmen maken.

Per vleugel komen er 3 MPX stekkers.

Wil ook de vleugel nog eens goed bekijken hoe ik in de toekomst de externe tanks kan bevestigen, die moeten er tzt ook op komen.

Grt,
Berto.

Hee Thijmen,

gaaf hé, en tuurlijk kom ik er ook op Ede mee vliegen :yes:

Grt,
Berto.

Het einde van het jaar nadert en dus de echte start aan de bouw van deze L-39 ook :roll:

Naja, geloof dat ik hier al eens gemeld had dat het huidige remsysteem niet voldoende remt om deze kist staande te houden.

Heb contact gehad met Bruno van C&C model en er komen nieuwe remmen uit welke worden opgestuurd.

Vermoedt dat er nu een sterkere magneet wordt toegepast waardoor er wel echt geremd kan worden.
Na ontvangst van deze remmen gaan we eens kijken hoe het dan voelt.

Vanavond ook weer een paar meter snoer meenemen zodat ik dat verder in de romp kan leggen.
Heb weer weekend dienst dus moet mezelf op 1 of andere manier maar weer bezig gaan houden :lol:

Gister maar weer eens wat spulletjes meegenomen:
L39%20095.jpg

Planning is om van het weekend de servo snoeren voor de hoogteroeren en richtingsroer te trekken en te bevestigen met MPX stekkers.

Misschien ook de vleugels wel klaar te krijgen zodat de servo`s er zo in kunnen.

Grt,
Berto.

Dit was een soldeer dagje :D

1 van de tig draadjes:
L39%20096.jpg

Vleugel:
L39%20097.jpg

Stabilo:
L39%20098.jpg

En zo ziet het kantoor van de baas eruit als ik een dagje 'werk':
L39%20099.jpg

De komplete bedrading in de vleugels, stabilo en kielvlak is klaar, de servo`s, gear en verlichting kunnen er zo op aan gesloten worden.

Morgen wil ik kijken of ik de complete bedrading in de kist krijg, dan is dat deel tot de ontvanger af :-)

Zo meteen ook nog maar eens 5 meter servosnoer halen, dan moet ik met 15 mtr totaal in de kist wel het elektrische systeem klaar hebben.
Tevens nog 2 MPX stekkers halen.

Als dit dan zit dan wordt het tijd om de servo bevestigingen te monteren.

Gaat aardig zo :yes:

Laatst bewerkt:
Mhhh, ben alweer door m`n 5 meter snoer heen :-( nog maar 5 mater halen dan :-)

De stekkers zitten ook:
L39%20100.jpg

L39%20101.jpg

Nu nog maar wat klein werk doen.....

Laatst bewerkt:
Hoi Berto,

Kan je de art. nummers van Farnell doorgeven. Heb zelf net ook LED besteld voor de Pampa. Maar zoek de juiste LED voor anti col. light.

KINGBRIGHT DLA/6YD 2146418
of
WELDON TECHNOLOGIES 9900-1201-23 1649501

Zelf ff een stukje electronica in elkaar zetten en dan kijk.

Tip lichten zijn 4 stuks high bright LED. Zal foto posten als de lijm droog is.

Hee Ray,

ik heb deze besteld + bijbehorende weerstanden voor mijn L-39:
1835204 1x G42180T LED, GREEN, P4,
1835206 2x R42180R LED, RED, P4,
1835236 4x W42180U2SW LED, PURE WHT, P4,

Ga zelf even kijken wat ik ga maken als koeling op deze lampjes.

Ben benieuwd wat die lampjes doen op de kist, krijg het volgens UPS morgen binnen.
Moet dan alleen nog een controller hiervoor aanschaffen.

Grt,
Berto.

Zo de lampjes zijn binnen en da`s best fel :cool:
Had ik al maar een aansturing ervoor :-(

Dat is een vrij prijzige, kan wel heel veel maar zoveel heb ik nu ook weer niet nodig.

Het is dat ik de wing tip strobes in een volgorde will laten knipperen (2x snel, pauze, 2x snel, pauze oid) anders had ik wel 2 flash units bij conrad besteld.

Ze hebben een 1 Hz frecuentie voor € 10,-- en 1 regelbare 0,5 - 3 Hz voor €13,--
De nav en landing lights zou ik dan met micro switches kunnen bedienen.

Maar denk dat ik dan niet tevreden ben met de wing tip strobes frequentie :-(

Naja, volgend jaar maar een unitje bestellen.

Kwam ook nog deze tegen bij Tailor made decals :-(
906_0.jpg

Back