Vooruit dan maar, ik kan het niet meer voor me houden en voorpret is veel leuker als je het deelt! 
Na veel wikken, wegen en vooral sparen en nu mn Vision vliegklaar is heb ik een schitterende L39 aangeschaft!
Waarom een L39? Ik ben al long-time bewonderaar van het Breitling Jet Team en vindt het gewoon een leuk kistje om te zien, en wat het BJT er mee doet!
Ook heeft de L39 gesleepte poten, ideaal om vanaf gras te vliegen en is het in het echt ook een jet trainer/ light attack aircraft dus ideaal als opvolger van de Vision!
Qua merk ben ik uiteindelijk uitgekomen bij de C&C L39 small en light.
Deze kist is bedoeld voor een 6-7kg turbine (of 110/120mm EDF) maar wordt al veelvuldig gevlogen met 8kg stuw turbine's en zelfs sommige met een P-100. Maar das wat overkill.....
In principe is het de bedoeling dat de motor uit de Vision dus tzt overgaat in de L39.
Ik vindt kisten van rond de 7 - 8 Kg ook ideaal qua afmeting, past makkelijk in de auto en heeft toch nog een redelijke "presence"
De span is 1470mm en de kist is 1900mm lang met een leeggewicht van 3200 gram.
Dan de kleur, gezien ik het BJT zon gaaf team vindt moest het natuurlijk dat kleurenschema worden.
Fei Bao maakt deze kist maar op RC universe en andere websites kreeg ik toch mee dat de FB L39 erg zwaar zou zijn.
Tja, en dan blijkt dat C&C models hun kisten laat soppen bij Fei Bao, sterker nog, beide merken komen uit dezelfde mal!
1 + 1 = 2, mailtje naar C&C eruit en ja hoor, ze zijn bereid om hem in de Breitling Jet Team kleuren te spuiten!
Ik heb er ook een schaal cockpit en schaal onderstel bij besteld, maar geen jetpijp, deze bestel ik tzt bij Grumania.
De optionele pijp is niet geschikt voor een P80 en Grumania maakt hele mooie vervangers ervoor!
Elke kist heeft zijn eigen nummer bij het BJT, wat groot op de staart en rechtervleugel is gespoten.
Het team beschikte over 9 toestellen waarvan de nummers 1 - 7 de primaire display toestellen zijn. Nummers 0 en 8 zijn de reserve/meevlieg toestellen.
Ja, er staat inderdaad beschikte, helaas is het nummer 2 toestel vorig jaar onderweg naar huis vanaf Den Helder air show gecrashed nabij Valkenswaard door een motorstoring.
Hierdoor is nu het nummer 8 toestel toegetreden tot de vaste formatie en ja, ik heb iets met nummer 8! Dat is m dus geworden!
Deze week het nieuws gekregen dat hij is gespoten en klaar staat in de fabriek, zal eind juni verscheept worden naar italie, verwacht hem dus eind volgende maand! Even geduld nog maar hier vast wat foto's van de echte!

Na veel wikken, wegen en vooral sparen en nu mn Vision vliegklaar is heb ik een schitterende L39 aangeschaft!
Waarom een L39? Ik ben al long-time bewonderaar van het Breitling Jet Team en vindt het gewoon een leuk kistje om te zien, en wat het BJT er mee doet!
Ook heeft de L39 gesleepte poten, ideaal om vanaf gras te vliegen en is het in het echt ook een jet trainer/ light attack aircraft dus ideaal als opvolger van de Vision!
Qua merk ben ik uiteindelijk uitgekomen bij de C&C L39 small en light.
Deze kist is bedoeld voor een 6-7kg turbine (of 110/120mm EDF) maar wordt al veelvuldig gevlogen met 8kg stuw turbine's en zelfs sommige met een P-100. Maar das wat overkill.....
In principe is het de bedoeling dat de motor uit de Vision dus tzt overgaat in de L39.
Ik vindt kisten van rond de 7 - 8 Kg ook ideaal qua afmeting, past makkelijk in de auto en heeft toch nog een redelijke "presence"
De span is 1470mm en de kist is 1900mm lang met een leeggewicht van 3200 gram.
Dan de kleur, gezien ik het BJT zon gaaf team vindt moest het natuurlijk dat kleurenschema worden.
Fei Bao maakt deze kist maar op RC universe en andere websites kreeg ik toch mee dat de FB L39 erg zwaar zou zijn.
Tja, en dan blijkt dat C&C models hun kisten laat soppen bij Fei Bao, sterker nog, beide merken komen uit dezelfde mal!
1 + 1 = 2, mailtje naar C&C eruit en ja hoor, ze zijn bereid om hem in de Breitling Jet Team kleuren te spuiten!
Ik heb er ook een schaal cockpit en schaal onderstel bij besteld, maar geen jetpijp, deze bestel ik tzt bij Grumania.
De optionele pijp is niet geschikt voor een P80 en Grumania maakt hele mooie vervangers ervoor!
Elke kist heeft zijn eigen nummer bij het BJT, wat groot op de staart en rechtervleugel is gespoten.
Het team beschikte over 9 toestellen waarvan de nummers 1 - 7 de primaire display toestellen zijn. Nummers 0 en 8 zijn de reserve/meevlieg toestellen.
Ja, er staat inderdaad beschikte, helaas is het nummer 2 toestel vorig jaar onderweg naar huis vanaf Den Helder air show gecrashed nabij Valkenswaard door een motorstoring.
Hierdoor is nu het nummer 8 toestel toegetreden tot de vaste formatie en ja, ik heb iets met nummer 8! Dat is m dus geworden!
Deze week het nieuws gekregen dat hij is gespoten en klaar staat in de fabriek, zal eind juni verscheept worden naar italie, verwacht hem dus eind volgende maand! Even geduld nog maar hier vast wat foto's van de echte!



