CA tuutjes :cry: :cry:

• Topicstarter Topicstarter jacques
  • Startdatum Startdatum
J

jacques

Guest
Hebben jullie dat ook dat lang voordat je flesje CA leeg is dat het tuutje dichtzit.
Of zichzelf vastlijmt in je dop
afb9465.gif

Heeft iemand hier goede oplossingen voor
afb9104.gif

Ik heb het vermoeden dat iedereen dit heeft!
Bij aircraft-world verkopen ze losse tuutjes voor Flash-CA. Heb net een tuutje besteld en moet nog even kijken of past op verschillende flesjes.

ikzelf neem altijd een wattestaafje, aansteker eronder, en dan trek je hem door, dan afsnijden en je hebt 2 tuutjes.
die zet ik met een stukje brandstofslang erop, werkt uitstekend.

dat van die aansteker begrijp ik niet helemaal want als ik het lees zo als ik het laas dan zou je twee tuutjes hebben :arrow: :?:

Wat ik bedoel is dat ook de truk met de aansteker niet begrijp.

Hey Jacques,

Das niet zo moeilijk 8) je moet het plastic buisje gewoon effe warm stoken met een aansteker( dus niet in de fik steken), dan word het plastic buisje zacht en dan trek je het buisje langer.

Met als resultaat dat het buisje in omtrek smaller wordt en het kanaaltje binnen in het buisje ook kleiner wordt in diameter :wink:

Trouwens wel een goede tip :D >goedkoop en makkelijk want wattestaafjes heeft iedereen wel thuis in gebruik :!:

Grtz,
Heino

Jacques,

De truuk met de injectienaalden werkt voor mij perfect (alleen niet voor onze eigenste Jan Brilman :? ). Gewoon bij je lokale apotheker enkele injectienaalden gaan kopen en op je Zap flesje monteren. Voor een volledige modelbouwverslaving kun je bij je zelf dan een shot CA zetten als toetje op de taart :lol:

Stevo

De zogenaamde infuus naalden (van plastic) doen het ook en als deze dicht zitten dan knip je gewoon een klein stukje ervan af en het werkt weer. Of deze in de apotheek te koop zijn weet ik niet ik heb een kleine partij gekregen van een kennis.

dan kun je ons allemaal vorzien van die infuusnaalden. 8)

Collegae!

Nou . . . :?

@Stevo: ik maak ook nog steeds met veel plezier gebruik van de injectienaalden, hoor!

(Kosten gewoon helemaal niets! 8O Hoe kunnen ze het ervoor maken . . . :roll: )

Alleen ben ik er nog niet achter welke dikte door de bank genomen nou het langst open / buikbaar blijft. :nooo:

Ik heb tot nu toe gewerkt met 0.4 en 0.8 mm en alles wat daar tussenin zit . . .

En, ze doseren erg fijn :D

jan

Heb je ook naar die prijs gekeken? 33$ 8O kan je heel wat potjes CA van kopen. ;)

Ik kocht wel eens van die Bison industrie verpakking CA. Van die grote flesjes. In het begin werkt het super maar na een kwart CA lijm lijmt de nippel constant vast in de dop :evil:
Als ik dan het potje open maak zit de nippel in de dop vast. aargghhh.... moet ik weer met satéstokjes de lijm eruit dippen :(

Ja, een Psychopathische prijs stelling.

Ik zet nu de potjes in de ijskast, dat gaat een stuk beter.

Back