Ja, maar ....
Ja, het kan! Ik heb zelf Rhino gebruikt, en het kan veel, en het is vrij makkelijk te leren.
Nadeel van Rhino is dat koppelingen tussen twee onderdelen (delen van een 'surface' of lijndelen, of ...) gebeurt op basis van de afstand tussen 2 gekoppelde punten.
Stel je hebt 3 curves, en je wilt daar twee aan elkaar gekoppelde surfaces (oppervlakten) van maken. B.v. door een loft van A==>B en een loft van C==>B. De koppeling tussen die twee wordt bepaald door de afstand van de punten van rand B van AB (B') en rand B van CB (B''). Zolang de afstand van die gekoppelde punten binnen een beaalde marge blijft, is die koppeling mogelijk. B.v. zolang de eerste 5 decimalen overeenkomen (Rhino werk met 7 of meer decimalen) In eerste instantie gaat dat goed, maar als je voor het koppelen eerst nog meerdere bewerkingen moet doen, kunnen er afrondingsverschillen op gaan treden tussen B' en B'' waardoor de puntn 'nog maar' tot de 4e decimaal overeenkomen. En dan lukt/klopt de koppeling niet meer.
Heel frustrerend, want dit gebeurt pas als je heel veel werk hebt verzet, en dan kun je weer terug naar af ...
Dit was voor mij de reden om een ander pakket te zoeken, en ik ben begonnen met het leren van Solidworks (versie 2013).
In Solidworks treden die afrondingsverschillen zeker ook op, maar de definitie van "gekoppeld" is waarschijnlijk anders, waardoor dit fenomeen niet optreedt.
Dirk.