calipso van billing boats

fairmount alpine

full
full


zo ziet ze er op dit moment uit. haha onder de fairmount staat de revell versie van de calipso
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb me ook ooit eraan gewaagd, alleen degene die ik had opgeduikeld was een keer van de kast gevallen of zo want er was van alles aan kapot. Ik heb al het kapotte eraf gesloopt, en de kielbalk los gesneden omdat die de romp tordeerde. Dat is allemaal wel weer recht nu, maar ik mis een hoop onderdelen en de tekeningen zijn niet in beide richtingen goed op maat, ze zijn of in de lengte of in de breedte verkleind, zodat de maten die ik ervan overnam niet klopten. Ik heb toen van alles nagemeten aan het model zelf, en aan de hand daarvan de dekopbouw nieuw gemaakt. Daarna is het model op de kast beland en daar staat het nu nog. (Maar dan wel zo stabiel dat hij er niet bij mij ook vanaf valt:-) )
Ik heb wel met een rekenmethode uitgedokterd welke motoren erin moesten, en daarop een tweetal igarashi motoren besteld bij C. ... Als je wilt kan ik de file die ik van die berekening heb wel eens opzoeken.

VrGr,


Theo
het is mijn bedoeling er 2 decaperm super 12 volt in te zetten of is dit niks graag jullie meningen
 
Je zou ook kunnen kijken naar een

ZonV. 16 Bühler motor 24 VDC (nummer. 1.13.044.431.00)
Ik heb die in mijn zeegaand vrachtschip

 
Laatst bewerkt door een moderator:

Grappig dat een artikel uit 2013 dezelfde foto gebruikt als in 2005 is genomen.

2005:

Calypso-de-Cousteau.jpg


2013:

8936.jpg



Alleen de uitsnede is iets anders en de helderheid. En de 2e foto oogt, mogelijk door het opnieuw opslaan na uitsnijden, iets minder scherp, al kan dat ook komen door de opgeschroefde helderheid. Maar verder 1 op 1:

Daarnaast valt er te lezen dan 2 jaar later wel met de restauratie is begonnen en het schip o.a. is gereinigd. Die grote roestplekken zouden dan toch wel weg moeten zijn, denk ik. Alleen daarna is het opknappen stil komen te liggen.





dat het geen makkelijk schip is ben ik al achter gekomen maar waar een wil is is een weg

Da's de goede instelling
 
geld te veel????
k heb geen geld teveel heb op mp 2 monoperm super gekocht oor 35 euro brand nieuw dat vond ik geen geld 17,50 per motor toch jij wel? dus daarom heb ik voor deze gekozen en leken me zeer betrouwbare motoren


ben aan de relingen begonnen en de accommodatie hut aan het schilderen foto's volgen later nog.
 
het is mijn bedoeling er 2 decaperm super 12 volt in te zetten of is dit niks graag jullie meningen

Als je ze hebt is het goed. Dan zou ik ze gebruiken ook.

Moet je de keuze nog maken dan snap ik niet meer waarom mensen nog een godsvermogen uitgeven aan een decaperm terwijl er zoveel betere borstelloze en vooral goedkopere alternatieven zijn.

Een decaperm is in mijn ogen techniek uit de jaren zeventig en tachtig, niet dat dat slecht is maar dit is een andere tijd met andere techniek.
 
Borstelloos , Jakkes , ik heb er geen goed woord voor over .
Geef mij maar een lekkere decaperm of zoals ik nog heb een duoperm .
Heeft me nog nooit in de steek gelaten , en dan zijn ze maar wat duurder .

mvg Hans
 
'Jakkes' en 'ik heb er geen goed woord voor over' moeten ergens uit voortkomen Hans. Wat is of zijn jouw negatieve ervaringen dan ?
 
Dan zal dit je misschien ook wel interesseren

twee films over de restauratie:


deel 2

 
Laatst bewerkt door een moderator:
k heb geen geld teveel heb op mp 2 monoperm super gekocht oor 35 euro brand nieuw dat vond ik geen geld 17,50 per motor toch jij wel? dus daarom heb ik voor deze gekozen en leken me zeer betrouwbare motoren


ben aan de relingen begonnen en de accommodatie hut aan het schilderen foto's volgen later nog.


tja, als je ze hebt zou ik ze gebruiken, maar ik heb er geen goede ervaring mee en ze zullen nooit meer in één boot van mij komen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zo heb die filmpjes bekeken ze is echt in een hele slechte staat maar wel mooi dat ze dr weer aan het opknappen zijn. na een week hard werken heb ik ook weer wat gebouwd en gespoten aan mijn schip ben bezig geweest aan de kraan lieren onder het heli platform heb ook de oude air brus gehad van mijn schoonvader een badger. hij heeft een nieuwe gekocht een silverlight dubbel action mooi ding die komt hier ook nog is. bij deze zal ik ook weer even wat fotos plaatsen.
full


hierna de ruwbouw
full


en gelijk maar in kleur gezet na de primer
full


full


achterste anker lier ook maar alvast gemaakt
full


en de oude badger van een jaartje of 30 oud
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
jawel werkt goed alleen je moet de verf erg verdunnen en het schoonmaken van de airbrush is een pokken klus maarja je kan niet alles hebben. binnekort volgen meer foto's ben de lier in elkaar aan het zetten en de ankerlier op het achterschip staat nu te drogen en is dus bijna klaar.
 
dat komt omdat je de email verf gebruikt, ik ben ondertussen overgeschakeld op de aqua van Revel. Ik spuit grondverf uit een spuitbus en daarna enkel op waterbasis in de AB.
scheelt een pak in het reinigen maar ook in de geur
voor de grondverf laat ik wat stukken bij elkaar komen die dan gelijktijdig in de garage worden gespoten. Na het spuiten even de volledige poort open zodat de geur en damp naar buiten kan. Later kan ik dan in mijn werkkamertje netjes met de AB aan de slag .
 
ik heb even een vraag wat voor accu sluit ik aan op mijn 12 monoperms er staat op dat ze 12v max 1ah betekend dit dat ze maximaal 1ah aan kunnen of dat ze maximaal 1 ah verbruiken wie o wie helpt mij ben namelijk een leek op het gebied van electronica
 
ik heb even een vraag wat voor accu sluit ik aan op mijn 12 monoperms er staat op dat ze 12v max 1ah betekend dit dat ze maximaal 1ah aan kunnen of dat ze maximaal 1 ah verbruiken

Ik vermoed dat je 2 monoperms bedoelt?:D
Verder wordt het gebruik van motoren in ampère (A) uitgedrukt en niet Ah want dat geeft de capaciteit van de accu aan.
Gebruik van 1 A van de motoren lijkt me laag, of het moet het onbelaste verbruik zijn. Heb je geen verdere gegevens van de motoren? Hoeveel toeren draaien ze bijvoorbeeld bij 12 V, ik heb namelijk wel gezien dat monoperms op 12 V met een vertraging gecombineerd werden.

Keuze van de accu is mede afhankelijk van de beschikbare ruimte en de hoeveelheid ballastgewicht dat je moet aanbrengen om de boot op de waterlijn te krijgen. Zijn beide ruim (genoeg plaats, veel ballast nodig) dan kan je voor een loodaccu kiezen, ik denk dat 7 of 10 Ah voldoende is om een paar uur te kunnen varen. Maar eerst kijken naar de beschikbare ruimte en benodigde ballast.

Groet,

Ad Bakker
 
Back
Top