calipso van billing boats

bedankt voor de reacties. de stuurhut is bijna klaar om in de lak te zetten,

@ bageraar ik heb zitten google maar kan nergen een foto vinden van de schoorsteen van het origineel wel foto's van het schip een heel opvallend detail vond ik dat in de beginjaren de kajuit voledig rond was met ronde raampjes en deze later isveranderd in een met 4kante ramen voor meer zicht

mvg

Dat verhaal over de ramen heb ik ook gehoord.
Ms Bernisse heeft speciaal voor tijdens evenementen voorzetramen, zodat het lijkt alsof er weer ronde poorten in zitten, zij hebben namelijk ook lekkere grote vierkante ramen.

Geen idee wat jouw schip exact had, maar deze schoorsteen ziet er zo uit:

%7B7F42BFBC-7548-441C-A65F-A22FD90F16D7%7D.jpg

ronde poorten in de hut (boven naambord)

%7BD2CE92FE-32A3-4518-9B44-D08DE7957671%7D.jpg

normaal onderweg:
%7B67D012B3-797C-4E3D-B346-0C36269C719D%7D.jpg

hier weer een kleine update ik ben bezig geweest met de kleine details en stuurhut. ben ook het bovenste dek aan het beplanken alles is nog wel los van elkaar zodat ik het in dele kan gaan verlijmen op de romp. de stuurhut staat helemaal in de lak en is bijna klaar op wat kleine details na. zie hieronder de foto's
heb hem even helemaal opgebouwd om te kijken hoe het er uit ziet tot nu toe
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
ben nu bezig met de laatste hand te leggen aan de romp de observatie bulb. als deze klaar is gaat heel de romp glad geschuurd worden en evt lijmresten verwijderen. en dan kan deze gespoten worden voor ik ga spuiten wil ik het voorste upperdek waar de stuurhut op staat ook verlijmen aan de romp zodat ik er niet meer aan hoef te schuren.
full

Goed bezig! Het begint er echt op te lijken. Ben nu wel jaloers dat jij zo lekker door werkt en ik voorlopig niet verder kan.

Met de reling er op ziet ze er meteen veel beter uit!

Gr Chris

ik hoef vandaag pas om 5 uur te werken dus ga proberen het voorste dek deel te verlijmen aan de romp ben benieuwd het begint nu idd wel op een schip te lijken de romp stond al eenpoos on aangeraakt op de kast haha maar eerlijk gezegt heb ik al wel veel werk verricht. maar jij bent bezig met je huis dat is toch ook leuk, suc 6 daarmee in ieder geval. weet dat dat de nodige stres kan opleveren haha. hadden wij teminsten 2 jaar geleden wel.

ik ben begonnen aan de romp om deze in kleur te zetten foto's volgen het rood zit er in middels op daarna ga ik een rand zwart spuiten dan verlijm ik het voorste dek op de romp zodat ik de randen mooi weg kan schuuren en dan ga ik de relingen wit spuiten en de bovenste rand van de boeg

bij deze weer een update ik ben de romp aan het spuiten het wit moet nog een keer gedaan zat veel stof in dus opnieuw dan maar he. heb het mechanisme gemaakt waar mijn kraan mee gaat draaien heb uit een oude printer 2 tandriem wieltjes gehaald en een riempje en de grote op een servo gelijmd en de kleine aan een asje aan de kraan zodat deze een groot draai berijk heeft. zie hieronder de foto's tevens ben ik bezig geweest met de diesel module en de motoren en stuurinrichting
full
full
full
bij deze weer een update ik ben de romp aan het spuiten het wit moet nog een keer gedaan zat veel stof in dus opnieuw dan maar he. heb het mechanisme gemaakt waar mijn kraan mee gaat draaien heb uit een oude printer 2 tandriem wieltjes gehaald en een riempje en de grote op een servo gelijmd en de kleine aan een asje aan de kraan zodat deze een groot draai berijk heeft. zie hieronder de foto's tevens ben ik bezig geweest met de diesel module en de motoren en stuurinrichting

inmiddels al weer wat vorderingen gemaakt en ga naar het afwerken van het schip de gehele romp is nu klaar ben nu bezig met de details zoals bolders trossen en kleine andere dingen van het schip. foto's volgen het einde is in zicht. alle electronica zit er in en zijn getest vandeweek maar is een proefvaart gaan maken

zo gister heel wat kunnen doen aan het schip ben op het moment bezig met kleine details aan aan het brengen heb ook maar gelijk een proefvaart gemaakt viel me alles mee het gewicht lag na genoeg bijna goed en ze lag mooi op de waterlijn iets meer gewicht achterin mag ze wel hebben maar dit ga ik bekijken als alles er in en op zit komt goed. zie hieronder de foto's graag hoor ik jullie mening

Back