Calmato 1400 Electro trainer

spinner moet je apart kopen, en veel lijmwerk is er niet aan .
het moet lukken op een paar uur om de calmato vliegend te krijgen

Wat en hoe heb je dan precies gelijmd? De handleiding is daar namelijk niet helemaal duidelijk in.

Volgens deze heb je in principe alleen "instant glue" nodig. Voor het aan elkaar lijmen van de twee vleugelhelften lijkt mij dat echter niet voldoende.

Thanks. Heb ik hier helaas niet liggen, dus dat wordt dinsdag :(

Ik vlieg de calmato met een 3 cellen Flightpower 3300 mah pack. :D
Vloog met een 10 x 5 APC E-prop ruim 8 minuten (nagenoeg volgas) en na laden ging er 2400 mah bij.
Gemeten: ong 26 ampere op volgas (statisch)

Heb er nu een 10 x 6 APC brandstof prop opgezet en statisch komt ie op 30 ampere bij volgas.
Waarom Kyosho dan een 60A regelaar adviseerd...? :roll: :roll:
Kist vliegt goed en makkelijk.
Zwaartepunt is wat lastig goed te krijgen zonder lood toe te voegen vandaar nu mijn wat zwaardere prop en grotere spinner dan ze opgeven. Ook vlieg ik de kist met een aparte ontvangeraccu die ik net als de regelaar in het open stuk bij de motor geplaatst heb zodat er nog meer gewicht voorin komt!

Mogelijk dat ik dus ook nog met mijn 8 cellen intellect 1400 packs dit vliegtuig zou kunnen voeden.
Ze kunnen 25A - 30A ampere verwerken en hebben met 220g misschien juist wel een goed gewicht :D

voor het verlijmen van vleugels blijf ik toch meestal bij epoxy omdat dit ook op alle holle plaatsen komt waar de wortelribben elkaar niet mooi raken ook heb je afhankelijk van welke epoxy je kiest 5min tot 24 uur om je vleugel uit te lijnen :wink:

groet,

Roy

Zet je toestel niet op het spel en gebruik gewoon 5 minuten epoxy! Sterk en heel eenvoudig in gebruik. Voldoende tijd om je vleugel goed uit te lijnen...per slot van rekening kun je er weinig fout aan uitlijnen; de V stelling vormt ie automatisch met het verbindingsstuk en verder past de vleugel netjes tegen beide zijden.

Ik zou nooit secondenlijm gebruiken!

Even een vraag voor diegene die 'm hebben. Ik zie op de afbeelding op de Kyosho site op de zijkant twee stickers staan: Een met 'calmato' en een swooshie of hoe dat dan ook heet. Zit die laatste bij jullie er wel bij?

Ik heb 'm niet en ik heb het idee dat ie zonder die sticker een stuk langzamer gaat :(

inderdaad is er niet bij, maar een beetje folie doet wonderen.
heb wat zelf gesneden, en het resultaat is goed.
zal eens proberen foto te plaatsen

HPIM0185.jpg

HPIM0182.jpg

voila simen uw fotokes:)

Ah. Ziet er goed uit. Zal ook eens van die folie halen.

Vliegen doet ie perfekt! Gewoon zoals alle Calmato's.. Vlieg hem met Flightpower 3cellen, 3300 en dan zeker ruim 8 tot 10 minuten zonder dat er ook maar iets warm word. Heb helaas wel iets lood moeten gebruiken om het zwaartepunt goed te krijgen. Power zat om ook met wind goed te vliegen. Mijnes heeft iig al heel wat vluchten achter de rug. Loopen, rollen alles is geen probleem mits je de uitslagen fors houd.
Landen als een eitje zonder gas.

@ Simen ------> Succes met je vlucht morgen

Nou, die van mij is ook klaar en bestickerd. Nu nog even een club uitzoeken :)

Meer

gisteren de calmato ingevlogen, en zeer goed .
wat is mis, 1. het neuswiel stuurde mis ( had alles recht op aangesloten )
2. moet inderdaad wat lood bij
3. plek voor de batterij is niet goed gekozen

Back