Calmato 1400 Electro trainer

Gister weer een paar vluchten met de calmato gemaakt. In het begin waaide het behoorlijk en dan is het toch meer vliegeren dan vliegen ;-). Echter na lood toegevoegd te hebben in de neus, denk dat ik nu zo'n 40 gram in de neus heb, vliegt ie al een stuk beter. En dan is de calmato met windkracht 4/5 te 'vliegen'.

Later op de avond werd het een stuk rustiger en dan vliegt de calmato echt perfect.

jupz dit was met het lood er nog in.

wel vond ik het vermogen van de motor een beetje erg tegenvallen (staat ie mischien nog in de vakantiestand tom? :wink: ) mischien een slimme set als ze ook een kit zonder motor gaan leveren, dan koop je geen onnodige dingen als je er toch wat anders in wilt doen...

groet,

Roy

Ok, maar ff een kleine disclaimer op het vorige bericht.

Het vermogen is genoeg om lekker en redelijk snel te kunnen rondvliegen. Echter met hoog gras heb je net genoeg vermogen om op te steigen. Maar voor de beginnende piloten prima...

ik vind ook dat de motor redelijk vermogen heeft, en voor de prijs van 113 euro kan, en mag je geen topmotor verwachten he
ik vind het een goede koop voor dit geld.

klopt het is zeker een leuk kistje voor het geld en ook erg leuk dat je voor een redelijk bemeten model niet meer van die dure accu's nodig hebt (5/6s) ook zie ik de motor meer als een cadeau omdat je vaak het genoemde bedrag alleen al voor de kit kwijt bent toch ben ik benieuwd naar het vliegen al er een ''grotere'' motor in zit mischien dat iemand dit al heeft geprobeerd?

groet,

Roy

Kyosho geeft wel aan dat het model niet ontworpen is voor een 300+ Watt setup! Pas dus op bij een eventuele upgrade dat je ook structurele verstevigingen aanbrengt.

Iemand al het vermogen bepaald van de bijgeleverde motor en geadviseerde 10x6 prop?

Vandaag terug gevlogen, en het zwaartepunt wat verder naar voor gebracht, dit met 30 gram lood.
het zweefgedrag( zonder draaiende motor ) was al veel beter.
had toch vliegtijd van 10 minuten, met wat stuntwerk erbij , en ook een paar keer opstijgen (met 2500 zenza )

Simen vlieg jij, of iemand anders, met de Sport (laagdekker) versie?

Alleen op Pigs-Airlines staat een beetje info over de elektro Sport, verder heb ik er niks over gevonden. Het is wel een Kyosho kit?

Zeker een interresant kistje om enkele clubleden wakker te krijgen voor het electro-gebeuren.

Rick

ik heb deze al een maand besteld ???? maar nog niks ontvangen (geld is ook nog niet van mijn rekening )
het rare is op de site van KYOSHO staat er niks, ook in de winkel waar ik de trainer(hoogdekker ) kocht weten ze van niets

ik is heeeeeeeel druk bezig :wink: moet die stomme kaart nog instaleren maar komt allemaal goed.

Tom als je dit leest je zit de komende tijd vast aan je E-calmato want ik heb meer film nodig :lol:

groet,

Roy

Kost bij Verspaget momenteel 129 euro. Ik denk dat ik er komende week eentje ga halen, leuk kistje hoor.
Klopt het inderdaad dat er vlietijden van plm 15 minuten haalbaar zijn? Ik hoor nl verschillende geluiden hierover. :?

Ik heb 'm ook bij Verspaget gehaald :) 15 minuten is voor mij geen probleem op 3s1p 4200.

Ron 01 zei:
Kost bij Verspaget momenteel 129 euro
Als ik die naam lees krijg ik ineens overal jeuk. Ik heb daar ook mijn Calmato vandaan maar bij thuiskomst bleek hij niet goed: het richtingsroer wilde alleen naar rechts en op een van de "rolroerstangen" zat veel te veel speling. Dit was niet te herstellen. Teruggebracht naar Verspaget en keurig een nieuwe gekregen. Tot nog toe klinkt dit leuk maar nu heeft eergisteren iemand van onze club een Calmato besteld en je raadt het al.....hij heeft mijn kapotte oude gekregen. Meneer "Verspaget" verzuimt het dus om zijn toestellen netjes te retourneren maar legt ze weer doodleuk in de winkel.
Zo, ik moest even mijn frustraties kwijt, nu weer :ontopic:

Dus er gaan ook grotere lipo`s in? Mooi zo.
Had Leo hem wel op voorraad?
Als hij me een kneus verkoopt draai ik hem een bal af :yes:

Grotere lipo's zijn geen probleem. Ik heb 'm een paar weken geleden gehaald. Vorige week had hij er nog genoeg op voorraad, maar volgens mij alleen de blauwe variant.

Ik heb het probleem van he extra toevoegen van gewicht als volgt opgelost.
Ik gebruik een aparte accu voor de ontvanger. Deze cellen heb ik geplaatst naast de motor. Aan elke zijde twee AA cellen. Kist ligt nu perfect in balans en zonder dood gewicht. Vlieg met een Lipo van 11,1 volt, 2200 Mah. Gaat prima. Gebruik een prop van APC 10 x 6 voor brandstofmoterl. Draait op de grond iets langzamer, maar is in de lucht veel stijver en levert dan meer vermogen.
Kortom erg leuk model of 's-avonds even mee te knorren. Blijf verder wel vasthouden aan mijn brandstofmodellen.

Groeten

Hans

Ik vraag me af, hebben mensen al geprobeerd andere props erop te hangen voor meer trekkracht voor de start. Snelheid in de lucht heeft hij wel.

Back