Zo, de calmato is binnen, ik heb hem al in elkaar gezet. 3 uurtjes werk, rustig aan. Tip: de stangetjes v/d ailerons die uit de vleugel komen controleren. De mijne konden maar een kant op! Alleen up.
Verder een probleemloos kistje, ook voor beginners goed te bouwen, jammer van het ontbreken van de striping aan de zijkant.
Ook de handleiding is voor verbetering vatbaar, ervaren modelbouwers kunnen er wel mee werken maar starters zullen er meer moeite mee hebben.
Ook is slecht (niet) aangegeven welke servo`s nodig zijn, en als ze een paar euro meer hadden berekend hadden ze er een prop en spinner bij kunnen doen, bijna iedereen zal met dezelfde set-up vliegen.
Nog een minpuntje: de blokjes balsa waar de servo voor de ailerons op bevestigd worden, waren bij mij al in de doos afgebroken.
Deze kun je beter door een wat hardere houtsoort vervangen, anders kon je wel eens behoorlijk stuurloos worden 8O
Verdere setup: Ontvanger Jeti Rex7mpd, regelaar Robby Roxxy 35A
Volgende week maiden, compleet met de flycam. Deze is bij Lindinger besteld en was met 5 dagen binnen, prijs 49+6 euro.
De eerste filmpjes zijn al gemaakt, ik had de camera alleen onder de vleugel van mijn Birddog gemonteerd dus wat onderbelichting.
Het eerste resultaat is te zien op:
[media=youtube]3fsjNyxrmWU[/media]
Groeten, Ron