Calmato & Calmato Sport (BosModelAir, CRASHED)

Het LIJKT erop alsof je stiekem in jezelf zegt : "hè da's mooi, heb ik gelijk weer iets om op te knappen" :wink:

mhhh, eigenlijk niet, maar de schade is weer niet zo groot :cry:

De voorzijde van de vleugel heeft een redelijke beschadiging van de kabel impact.
De romp is tot de vleugelvoorlijst kort.

De kist is weer reparabel maar door de andere projecten weet ik even niet of ik de kist ga opbouwen.

Eerst de Decathlon maar weer eens afmaken en dan zien we wel weer verder (maar ik denk dat ie wel weer gaat vliegen :wink: ).

Tjonge, da's dikke pech. Waarom hebben ze die hoogspannings leiding nou juist op die plek vraag je je af....

Ik vraag me ook af hoeveel vliegtuigen je al gecrashed hebt (in combinatie met Onno :-) ) Als ik zo eens door die draadjes heen ga zie ik er nogal wat...

Hebben jullie ook toestellen die het langer uithouden dan een paar weekjes?

Groeten,

Ron

Hee Ron,

wij hebben voldoende kisten die het langer uithouden dan een paar weken :)
Maar we crashen er ook wel eens wat :D

Deze Calmato vliegt sinds 21-09-06 en heeft tot gisteren 52 vluchten gemaakt en totaal 7 uur en 26 min gevlogen.
Niet verkeerd geloof ik in 5 weken tijd 8)

En ja als je veel vliegt dan crash je ook veel :yes:

Het is me gisteren nog niet gelukt het filmpje klaar te zetten. Vanavond moet me dat wel gaan lukken. Het is een "groot geluk" dat het er op staat. Updraft schakelde op dat moment net de camera uit.

Ik ben het niet helemaal eens met veel vliegen is veel crashen 8) Ik probeer ze toch heel te houden als ik kan :yes:

Aan de andere kant heb ik veel aan jullie rebuild draadjes. Had ik al die zaken eerde gelezen dan had ik mijn Calmato sports gerapareerd ipv weggegooid :oops:

"off topic" waar is die weide in de buurt van Ede eigenlijk? Ik woonde vroeger in Veenendaal en ik kom nog wel eens in die buurt. Dan kan ik een keertje komen kijken...

Groeten,

Ron

Ron, de Ginkelse Hei ligt aan de verlengde Arnhemse weg van Arnhem naar Ede. Ook wel de N224 genoemd. Je moet, om bij het vliegterrein te komen, echter wel ongeveer 1 kilometer lopen. Zonder "toegangssticker" mag je niet met de auto rijden op de hei en de marechaussee deelt nog wel eens boetes uit. Je kunt de auto parkeren bij de schaapskooi.

@ Berto: Filmpje, filmpje, filmpje!

Berto heeft het filmpje niet, ook hij moet hier nog even op wachten....... 8)

@ Berto: Filmpje, filmpje, filmpje!
Komt er aan maar ik ben ook weer afhankelijk van Arvid, met zijn camera is het gefilmd.

Maar vanavond zou het online moeten kunnen staan :-)

Hier alvast de schade aan de Calmato :D

De schade aan de romp:
calmato8.jpg

We missen wat stukjes:
calmato11.jpg

Hier heeft de vleugel de hoogspanningsleiding geraakt:
calmato9.jpg

De kapotte achterzijde
calmato10.jpg

Ach Onno, je hebt bewezen een echte BosModelAir member te zijn 8)

En na drie keer vliegen op Utrecht weten ze nu ook echt wie we zijn :wink:

Yes, Onno heeft weer de klapperrrrr van de week!!!

Mooi filmpje, jammer dat de camera werd uitgezet :?
Berto, volgens mij hoef je je niet te vervelen deze winter :wink:

Dat is een mooie klap... Doet me denken aan anderhalf jaar terug op modelvliegkamp, toen ging er ook een calmato erdoorheen.

Back