Calmato

Met een OS 8 of Enya 3 zit je altijd goed. Tenzij je een viertakt motor hebt, dan is een OS F een goede keuze.

Mijn toestel staat in de twee komponenten lak, die kan nu wel tegen een buitje, vliegen,vliegen,vliegen!

Benno Z zei:
Sven311 zei:
Ik haal gewoon m2 kwiklinks(vraag er naar ook) en soldeer deze rondom vast aan de sturustang
Als ik dit zo lees heb je geen soldeerhulzen gebruikt maar soldeer je de kwiklinks rechtstreeks op de stuurstang, dat is vragen om problemen 8O

Ik kan me overigens onmogelijk voorstellen dat een soldeerhuls het begeeft, ja, als je het schroefdraad er niet afzaagt dan krijg je ze natuurlijk nóóit goed gesoldeerd. Netjes het schroefdraad van de stuurstang zagen, stuurstang én soldeerhuls goed schuren, S65 op beide onderdelen, voldoende verhitten en góed solderen dan durf ik te garanderen dat dit nooit meer loslaat. Ik soldeer op deze manier ook al jaren waterleidingen zonder ook maar één keer lekkage gehad te hebben. Solderen is een vak hè? :wink:
Die tonnetjes op de servo's vind ik overigens veel erger, die ga ik nu ook meteen vervangen voor kwiklinks op mijn nieuwe Calmato. Even M2 erop tappen en klaar :)

Berto zei:
Mocht je ze vinden mag je ook 2 busjes voor ons meenemen
Túúrlijk, morgen zal ik eens gaan rondbellen/neuzen.

ik bedoelde:m2 soldeerhulzen ipv kwiklinks.
Leek me ook onmogenlijk maar je ziet,alles kan

Gerard_nl zei:
ben benieuwd wat die lak doet als de folie slap hangt dalijk.
Ja, ik ook. Ik zal mijn bevindingen uiteraard hier posten.

De folie van dit nieuwe toestel is overigens retestrak, ik heb niets hoeven nastrijken. Misschien is de nieuwe lichting iets verbeterd?

Als de folie slap hangt met de Protech lak gebeurt er niets, de lak blijft gewoon goed zitten.

Hallo allemaal

Ik ben dit draatje al een heletijd aan het volgen om dat ik een beginner ben en ook met een calmato vlieg.
Nu lees ik alles zo over die folie en dat het allemaal loslaat. Dit is een bekent verhaal.
Toen ik het vliegtuig kocht heb ik op alle naden secondelijm gedaan, ik las hier in dit draatje dat dat ook niet echt zou helpen.
Ik heb nu 14 vluchten gemaakt er is nog niks los.

Wat denken jullie zou dit goed gaan of niet.
Ik houd jullie op de hoogte.

Een ding is wel zeker je ziet er niks van dat het er op zit. die lijm.

Er is maar 1 manier om daar achter te komen, Boy, en dat is afwachten..

14 vluchten is niet veel, dan is zelfs de normale folie zonder superlijm nog wel goed.

Kom hier eens terug als het 50+ vluchten zijn ;)

Ik ben er vandaag zowiezo niet bij :cry:
met dank aan de baas :evil:

De regen valt vandaag wel mee het meeste last zullen jullie hebben van het "lekkere" windje

Berto zei:
Ik ben er vandaag zowiezo niet bij :cry:
met dank aan de baas :evil:

De regen valt vandaag wel mee het meeste last zullen jullie hebben van het "lekkere" windje
Berto.. is er verder nog iemand die durft te vliegen :P samen met mij.. of moet ik wachten tot volgende week aangezien ik het opstijgen nog moet leren ?

Tja die wind hè? Ik ga wel even naar het veld, sowieso om mijn Calmato aan Gijs te geven. Misschien zakt de wind vanavond nog wel, mijn eerste vlucht maak ik uiteraard niet met zo'n wind :roll:

@ Boy
Volgens mij gaat dat prima hoor met die secondelijm. Na een dag vliegen met mijn vorige Calmato lijmde ik ook alle loszittende folie, en op die plekken heeft het nooit meer losgelaten.

@ Tiemo
Ik denk dat Wesley wel weer komt vanmiddag, die is elke week van de partij.

Wij zijn ongeveer om 16.30 op de hei.
Dan kijken we wel wat het weer doet.

Berto, we houden op met duimen, het heeft niet geholpen.
Als dit maar niet meer gebeurt. :nooo:

Gr Gijs

Back