Ik heb dit dingetje vorige week gekocht:
http://www.rctechnics.nl/product_in...d=937&osCsid=623a3b2b61803451c6a8aa3619af23a1
met deze motor:
http://www.rctechnics.nl/product_in...d=923&osCsid=623a3b2b61803451c6a8aa3619af23a1
een apc 10x5 prop en 3cells 1700mah lipo's 20C.
Ben al met het "bouwen" klaar en wacht nu op de lipo's uit belgie (perba)
Het dingetje bouwt best leuk maar de meegeleverde "handleiding" laat veel te wensen over; het is een pc cd'tje dus met het boekje op je schoot bouwen gaat al niet. Dan zijn ze nog eens erg onduidelijk wat ze nou precies willen. Dus heb ik naar eigenhand de pushrods aangesloten en de rest van de aansturing "bedacht"
Wat erg netjes is, is dat de constructie erg mooi is in combinatie met de superstrakke transparante folie. Je krijgt zelf de vrijheid te kiezen tussen twee soorten vleugel bevestiging: of met imbussen op de romp schroeven of zelf busjes aanbrengen zodat er rubberbandjes overheen kunnen.
Ik heb voor de eerste gekozen omdat er geen houten latjes bijzaten om de rubberbandjes over te spannen, hoewel ik meer een voorstander ben van de rubberbandjes. Simpelweg omdat de vleugel heel blijft bij een eventuele slechte landing. Ook wordt de accu vervangen wat makkelijker, nu zal ik de imbussen los moeten draaien eerder ik bij de lipo kan.
De motor wordt via een stukje rond triplex aan de heuse motorkap geschroefd. Slim bedacht, jammer dat de fabriek het houtje vergeten was......... :roll:
Opgeslost door zelf een stukje triplex uit te snijden en te schuren kon ik weer verder. Bij het los proefdraaien van de motor viel op dat deze enorm stil was. Ik maakte me wat zorgen omdat de hele zaak waarschijnlijk herrie zou gaan maken waarneer de motor in de epoxy/glasvezel zat vast geschroefd (was dan op te lossen met rubberen ringetjes)maar niets bleek minder waar; het blijft een super stil en mooi geluid. Een zachte ruis die rustig wegvalt bij het draaien van een lager toerental. Kan dus gewoon in een mooi open veldje stil vliegen!
Elke aileron heeft een aparte servo; gemixt in het menu heb ik het neergaande roer minder uitslag gegeven dan het opgaande, dit omdat het tegen de tegen werkende krachten is. Ook leuk dat de roertjes beide naar beneden kunnen en zo als flaps werken. Eens zien hoe dit uitpakt in de praktijk!
Donderdag komt als het goed is de lipo en rijd ik (mijn vader
) even op en neer naar quartel voor een graupner preciesie spinner en wat andere toebehoren. Donderdag middag vliegen en dan laat ik horen hoe het gegaan is!
Misschien iemand die dit modeltje kent? Zag laatst een topic van het zelfde ding maar dan van BMI volgens mij. Die was wel zwaar waar mijn kistej uit zal komen op 420 gram!
430 is het aangeraadde! Best netjes denk ik zo! :wink:
Ik laat het horen!
gr,
niels
http://www.rctechnics.nl/product_in...d=937&osCsid=623a3b2b61803451c6a8aa3619af23a1
met deze motor:
http://www.rctechnics.nl/product_in...d=923&osCsid=623a3b2b61803451c6a8aa3619af23a1
een apc 10x5 prop en 3cells 1700mah lipo's 20C.
Ben al met het "bouwen" klaar en wacht nu op de lipo's uit belgie (perba)
Het dingetje bouwt best leuk maar de meegeleverde "handleiding" laat veel te wensen over; het is een pc cd'tje dus met het boekje op je schoot bouwen gaat al niet. Dan zijn ze nog eens erg onduidelijk wat ze nou precies willen. Dus heb ik naar eigenhand de pushrods aangesloten en de rest van de aansturing "bedacht"
Wat erg netjes is, is dat de constructie erg mooi is in combinatie met de superstrakke transparante folie. Je krijgt zelf de vrijheid te kiezen tussen twee soorten vleugel bevestiging: of met imbussen op de romp schroeven of zelf busjes aanbrengen zodat er rubberbandjes overheen kunnen.
Ik heb voor de eerste gekozen omdat er geen houten latjes bijzaten om de rubberbandjes over te spannen, hoewel ik meer een voorstander ben van de rubberbandjes. Simpelweg omdat de vleugel heel blijft bij een eventuele slechte landing. Ook wordt de accu vervangen wat makkelijker, nu zal ik de imbussen los moeten draaien eerder ik bij de lipo kan.
De motor wordt via een stukje rond triplex aan de heuse motorkap geschroefd. Slim bedacht, jammer dat de fabriek het houtje vergeten was......... :roll:
Opgeslost door zelf een stukje triplex uit te snijden en te schuren kon ik weer verder. Bij het los proefdraaien van de motor viel op dat deze enorm stil was. Ik maakte me wat zorgen omdat de hele zaak waarschijnlijk herrie zou gaan maken waarneer de motor in de epoxy/glasvezel zat vast geschroefd (was dan op te lossen met rubberen ringetjes)maar niets bleek minder waar; het blijft een super stil en mooi geluid. Een zachte ruis die rustig wegvalt bij het draaien van een lager toerental. Kan dus gewoon in een mooi open veldje stil vliegen!

Elke aileron heeft een aparte servo; gemixt in het menu heb ik het neergaande roer minder uitslag gegeven dan het opgaande, dit omdat het tegen de tegen werkende krachten is. Ook leuk dat de roertjes beide naar beneden kunnen en zo als flaps werken. Eens zien hoe dit uitpakt in de praktijk!
Donderdag komt als het goed is de lipo en rijd ik (mijn vader

Misschien iemand die dit modeltje kent? Zag laatst een topic van het zelfde ding maar dan van BMI volgens mij. Die was wel zwaar waar mijn kistej uit zal komen op 420 gram!

Ik laat het horen!
gr,
niels