Car KeyChain Spy Camera

Erg mooi filmpje Bas roR ook goed gevlogen lijkt me toch erg moeilijk inschatten waar het beeld is om de f35 te filmen! Vraagje is dit toevallig in zoetermeer?

Dankjewel :)
Inschatten is inderdaad best lastig. Wanneer de F-35 de bocht in gaat is het meteen flink rudderen om 'm in beeld te houden.. als je eerst moet gaan rollen is 'ie al uit beeld.
Dit is in Berkel en Rodenrijs. (ik denk dat het op nog 200 plekken in NL lijkt ;))

Nu uit de praktijk: Overdag uitstekend beeld zonder de ruis die ik á svonds in de kamer had bij een beetje lamplicht. Bij schijnen met een witte led lamp van 900Lumen werkt uitstekend tot 100m, dus ik ga toch kijken dat ik een verstralertje naast de cam op het vliegtuig kan zetten.
Verder kun je 34.20min opnemen op een 2G kaartje :D (HA!)
Jakko

Een duidelijke animatie die laat zien hoe de vervorming ontstaat:

Mooi voorbeeld van het "jello effect" (drilpudding):

En een vergelijk tussen de twee methodes:

Nog een kanttekening: Hoe sneller het SD-kaartje, des te minder frame drops. Ondanks dat de streaming snelheid veel lager is dan de maximale transfer rate (overigens aangegeven in leessnelheid en niet in schrijfsnelheid!) heeft het wel degelijk invloed. Schrijven van Flash geheugen is nu eenmaal retetraag. Dus hoe sneller des te stabieler het beeld. :teacher:

Laatst bewerkt door een moderator:
Dus hoe sneller het kaartje des te beter beeld je hebt ?
Hoe weet je hoe snel het kaartje is, bij mijn zoektocht op internet heb ik niets kunnen vinden welke snelheid welk kaartje heeft.
Het enige wat ik zie is dat er SD of T of SDHC op het kaartje staat.

Dus hoe sneller het kaartje des te beter beeld je hebt ?
Hoe weet je hoe snel het kaartje is, bij mijn zoektocht op internet heb ik niets kunnen vinden welke snelheid welk kaartje heeft.
Het enige wat ik zie is dat er SD of T of SDHC op het kaartje staat.
Uh, dat staat zelden aangegeven voor Micro-SD kaartjes. :evil: Dit komt omdat de toepassing meestal toch telefoontjes of MP3'tjes zijn en daar maakt de schrijfsnelheid niet uit.

De classe.
Als er class 2 staat, dan 2mb/sec.
Class 4, 4mb/sec en class 6 zou 6mb/sec moeten zijn.
Dat geeft de leessnelheid aan, er zijn weinig fabrikanten die ook eerlijk zijn over de schrijfsnelheid. :yes:

Volgens wiki (en voor zover ik me ervan bewust ben) zou het juist de schrijf snelheid moeten zijn...
Tsja, fabrikanten beloven je een Ferrari maar je krijgt een Fiat 500. :mrgreen: Er is niemand die "de standaard" controleert. Ervaring heeft geleerd dat de variatie in werkelijke snelheid enorm verschilt en voor Micro-SD's zeer te wensen overlaat. :(

1) the ability of the host device to query the SD card for the speed class
and determine the best location to store data that meets the performance required
2) class speed defines the minimum transfer speed. Even though the class ratings
are defined by a governing body, like "X" speed ratings, class speed ratings are quoted
by the manufacturers but unverified by any independent evaluation process
.

Heb op de sandisc gekeken en er staat een heeeeeeel klein 2tje op.
Ben het denk ik vergeten te controleren maar bij Azerty hebben ze voor oner de 10 euro ook een kingston die wel class 4 is.

Of het merkbaar is bij deze camera.

Hoogste wat ik zie staan tussen de filmpjes is 1400kbit/s.

Heb zelf een Sandisk class 2 16Gb micro SD op de kop getikt voor 15 euro.
In mijn huidige telefoon zit een Sandisk 8Gb class 6.
Als de camera binnen is, zal ik wel eens een vergelijking maken.

Ik kom er nu achter dat het klokje het niet doet.
Datum en tijd ingevoerd via dat txt-filetje, maar de klok loopt alleen als ik de camera gebruik.
Als ik dus aan txt-filetje maak met de tijd van 20 uur en ik ga om 21 filmen, dat staat in beeld 200:00:00 en telt rustig verder.

Als het goed is wel.
Eraf halen gaat niet. Die file is daarna vanzelf weg.

Ik heb vanmiddag mijn cameraatje gereset en zelfs daarna bleef de datum/ tijd goed staan.

Laatst bewerkt:
Ik hoef er niets af te halen.......het filetje is gewoon weg als ik de camera opnieuw opstart.

Deze leverancier zit in Friesland en heeft mij gegarandeerd dat de kaartjes class4 zijn.
E-winkel Frieschepalen

dat dacht ik al, dus BigBoat, als je het text bestandje laat staan, zal hij bij ieder filmpje beginnen bij de tijd van de txt file! :)

Nog 1x goed zetten, even filmen, txt filetje eraf halen, en vwala ;P hij zou moeten werken ;)
Dat heb ik iig ook op andere sites gelezen... :?

Ik zou dat filetje er wel weer af willen halen, maar als dat filetjes weg is......echt weg dus.....dan valt er ook niets te wissen toch ?

Ik zou dat filetje er wel weer af willen halen, maar als dat filetjes weg is......echt weg dus.....dan valt er ook niets te wissen toch ?

Dat klopt ook want die file gaat vanzelf weg als die zich geinstalleerd heeft.
Wat er wel aan de hand is zou ik niet weten.

Hahahaaa.....wat maken we ons lekker druk hè voor een tientje.
Ik denk dat ik er nog een paar ga bestellen, leuk verjaardagskado'tje.
Een 2GB kaartje van 5 euro erbij en je bent voor minder dan 25 euo klaar.

Back