Car KeyChain Spy Camera

Aangezien er een lipo inzit zonder balancer neem ik aan dat er wel een bepaalde max laadtijd aanzit? Weet iemand die?

@Daniel:
Dit gebeurt er na 10 uur laden.

100415%20Swollen%20Battery.jpg
http://chucklohr.com/808/battery/100415 Swollen Battery.jpg

Laatst bewerkt:
Balancer heb je niet nodig aangezien het maar om 1 cel gaat.
Volgens mij zit er ook gewoon een beveiliging in die ervoor zorgt dat je niet kunt overladen of dat je lipo te leeg wordt getrokken.
Zelf heb ik al eens zo'n cameraatje een hele dag aan de usb poort gehad. Niets aan de hand. Als ie stopt met knipperen, laadt ie volgens mij ook niet meer.
Het kan natuurlijk altijd zijn bij dit soort goedkope dingen dat er iets niet helemaal lekker zit en dat daardoor de beveiliging niet werkt. Maar ik heb al een aantal van deze camera's in mijn handen gehad en ze doen het allemaal nog prima.

Zal inderdaad wel een codec zijn.
Installeer eens divx player of wat losse codec installaties en probeer het dan nog eens.

Windows Media Player Codecs 9.0 - downloads - ZDNet

Download K-Lite Codec Pack

of download Media player classic
Downloads for Windows | Matroska

Gewoon de K-lite codec pack te downloaden bij free-codecs.com bevat alle gangbare codecs die er zijn. Komt samen met de Media clasic player en nog wat tools als ook de mogelijkheid om Quicktime en Real media af te spelen binnen Media Player clasic

Maar wat ik begrepen had is de huidige camera bij HK versie 7 en die doet DivX.

Top! Hier kan ik wat mee! Zal wel even vogelen etc als ik zon ding binnen heb. Heb er 4 besteld, allen versie 3, dus ben benieuwd!

Heb ze gisteren binnen gekregen vanuit HK.
5 Daagjes dus via de Airmail, valt me zeker niet tegen!
Jammere is dat mn zelfklevende klitterband niet blijft zitten, dus dan maar 2sec lijm gebruiken ;).

Heeft iemand al de 2.04 firmware op een #7 geprobeerd? Ik zie niet veel verschil..... wel mooi dat de tijd nu helemaal uit kan :) Ook lijkt 20Fps iets soepeler, maar niet veel.

Heeft iemand al de 2.04 firmware op een #7 geprobeerd? Ik zie niet veel verschil..... wel mooi dat de tijd nu helemaal uit kan :) Ook lijkt 20Fps iets soepeler, maar niet veel.

Zijn de firmware updates ook voor de Turnigy KeyChain Camera versie bruikbaar? Zo ja wat is de URL voor de firmware updates?

Ik heb er namelijk 1 Turnigy KeyChain Camera besteld bij Hobbyking.

Zijn er nog mensen bezig met de mini spy cam?
Ik heb er een #3 , en ook de lens iets afgesteld maar het verschil is niet enorm.
Ik denk dat ik het zo laat voor ik hem sloop.Vind de kwaliteit al prima voor zo'n klein apparaatje.

Ik vraag me af of de lipo niet te laden is met mijn ultramax 16s.
Iemand al bezig geweest hiermee? Bv kabeltje van de lader naar usb???

Hoi,

Laden door de USB heen lijkt mij geen goed plan. Dan is het beter om gewoon 5V aan te leveren. Wil je laden via je eigen lader kan je 2 extra draadjes met een stekkertje aan de lipo solderen en deze buiten de cam laten hangen/plakken of wat dan ook. Dan kan je via dit stekkertje laden op 1S lipo instelling.

Heb net deze besteld.
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy KeyChain Camera with 2GB Sandisk High-Speed memory
$12,99 met 2GB micro SD er bij.

Edit:
Het kaartje is er niet tijdelijk.
Ik wacht ook nog op een laadkabeltje moch het kaartje er dan nog niet zijn pak ik hem zonder kaartje.

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy KeyChain Camera w/o memory card
Dat ze het kunnen maken voor $7,69 dat snap je gewoon niet.

Voor mijn 1:1 racewagen heb ik een 200 euro kostende GoPro camera.
Eens kijken of dit beeld ook redelijk is dan koop ik er meer.

Laatst bewerkt:
Heb net deze besteld.
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy KeyChain Camera with 2GB Sandisk High-Speed memory
$12,99 met 2GB micro SD er bij.

Edit:
Het kaartje is er niet tijdelijk.
Ik wacht ook nog op een laadkabeltje moch het kaartje er dan nog niet zijn pak ik hem zonder kaartje.

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy KeyChain Camera w/o memory card
Dat ze het kunnen maken voor $7,69 dat snap je gewoon niet.

Voor mijn 1:1 racewagen heb ik een 200 euro kostende GoPro camera.
Eens kijken of dit beeld ook redelijk is dan koop ik er meer.

Grappig, ik heb de zelfde zonder kaartje besteld bij HK. Dus verwacht hem denk zaterdag ofz, hij is maandag nacht verstuurd.

Zit alleen te denken wat voor type micro sd kaartje er in ga stoppen, ik lees namelijk verschillende verhalen over snelheid/type kaartje en kwaliteit verschil. Ik zet er dan maar gelijk aan klasse 6 4Gb kaartje in denk ik.

zoiets:
Transcend microSDHC 4GB Class 6

Dat klinkt goed, alleen wat voor type stekkertjes ga ik daar voor aanschaffen die aan de lipo moet en aan de lader?

pfff uhmmm iets klein in ieder geval. JST ofzo, een balanceerstekkerje van een oude lipo of servokabelje.
Gewoon even zoeken naar iets wat je wel geschikt lijkt. Groot is zonde van het gewicht, verder maakt het weinig uit.

full
Dit zou een oplossing zijn denk ik.Zullen wel dunne kabeltjes zijn denk ik om te laden.Enig idee wat de naam is van dit stekkertje?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is ongeveer JST.
Heb ooit ergens stage gelopen in een PC bedrijfje en daar zaten die stekkers in de serverkasten. Ofwel ik heb een hele berg 2 en 3 polige varianten van die dingen in huis.
ook de iets kleinere versie (vrouwtjes, zoals op de foto) de 3 polige behuizingen zijn gelijk aan graupner alleen zit er geen schuin kantje aan.

Goede tip: Sloop af en toe een printplaat uit 1 of ander apparaat dat je weg wilt gooien. Zitten altijd handige dingetjes op zoals stekkertjes en schakelaars.

Dat zijn inderdaad standaard frontpanel stekkertjes die je in PC kasten tegen komt. Het is dezelfde formaat als een servo stekker dus als je zo'n stukkie draad hebt gewoon de witte ader eraf snijden.

Dan zou ik liever nog voor een 2-polige BEC stekker gaan waarmee ook een stukje ompoling beveiligd is.

Whoo maandag middag besteld bij HK, vanmiddag pakketje voor de deur :) das snel, lijkt de overtoom wel!

Morgen krijg ik mijn class 6 geheugen kaartje, even firmware update en hopen dat het beetje beter weer wordt als de afgelopen dagen dan kunnen we gaan testen!!

update:

Heb er even mee zitten spelen, en de datum heb ik met het tooltje wat op hobbyking zelf staat kunnen updaten naar huidige datum & tijd! Verder even 45 min opgeladen met mijn telefoon lader (miniusb) en lampje ging netjes van knipperen naar constant branden (=vol)

Kwaliteit (schemer) is eigenlijk heel goed. Heb het verder nog niet met dag licht kunnen testen, maar wat ik tot nu toe heb gezien is prima.

Verder nog even kijken naar de firmware update, alleen twijfel ik nog over versie die Hobbyking levert???

Laatst bewerkt:
Back