Car KeyChain Spy Camera

Er is een soort van webcam programma te downloaden. De maximale lengte van een USB kabel is 5 meter als je wat hubs of repeaters gebrukt zou het kunnen. Maar ja, dan kan je beter een losse videocam module bij de conrad halen met een simpel USB-video converter of TV-kaart (met video-in)

Kerst 2010, experimentje met camera gericht op ski (drijver) :celebrate:
O ja, klokje staat nog op zomertijd :oops: over half jaar klopt ie weer...
Normaal is het dus donker rond die tijd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb voor de vakantie de keychain cam van hobbyking binnengekregen.

Deze is een versie 7 als ik het goed heb.

Hieronder is het filmpje dat we gemaakt hebben vorige week in polen.

Nu mijn vraag over die camera =
1: hoe krijg ik die datum aangepast of kan ik die verwijderen ? Want via de teskt bestanden gaat het blijkbaar niet.
2: op windows 7 64bit kan ik blijkbaar de firmware niet aanpassen ofwel ?

Filmpje in elkaar geflanst. Camera op neus, daarna op vleugeltip, dan op vleugel naar achteren gericht en tot slot boven op de staart.

Oops sorry ..... heb het filmpje zichtbaar gemaakt

IS EEN FILMPJE VAN MIJNHEER ROB >>>> door het te quoten heb ik het zichtbaar kunnen maken...

Is er iemand die zo´n cameratje gaat bestellen, en waar ik dan kan meebestellen. Want je hebt PayPal nodig, maar mijn ouders vinden PayPal te onveilig. En degene die ze op Marktplaats verkoopt, die reageert niet.

mvg

Is er iemand die zo´n cameratje gaat bestellen, en waar ik dan kan meebestellen. Want je hebt PayPal nodig, maar mijn ouders vinden PayPal te onveilig. En degene die ze op Marktplaats verkoopt, die reageert niet.

mvg

jah ik ga er nog eentje bijbestellen waarschijnlijk ergens volgende week ofzo als ik wat tijd heb.

Altijd rechtuit kijken is ook zo wat dus vandaag weer even snel creatief geweest.

Prototype V1
Pan-tilting.jpg

Wel het 4 kanaals ontvangertje vervangen voor een 6 om hem te kunnen besturen.

Hoog/laag komt op ik denk de potmeter en links rechts in de mix met rudder waarbij ik rudder op de schakelaar dan uit kan zetten. Moet lukken.

Filmpje van afgelopen week zonder pan/tilt

en nog een weekje eerder in de laaghangende bewolking op het industrie

Gr. Dennis

Altijd rechtuit kijken is ook zo wat dus vandaag weer even snel creatief geweest.

Prototype V1
Pan-tilting.jpg

Wel het 4 kanaals ontvangertje vervangen voor een 6 om hem te kunnen besturen.

Hoog/laag komt op ik denk de potmeter en links rechts in de mix met rudder waarbij ik rudder op de schakelaar dan uit kan zetten. Moet lukken.

Hee hobbybob, leuk :thumbsup:
Hoe wil je 'm gaan aansturen? Heb je een Stick over voor een beweging, mixen met roerfuncties? Op schakelaar gezet? Ben benieuwd, we zien de resultaten wel verschijnen!

Ziet er goed uit!

Ik ga binnenkort ook maar eens zo'n constructie maken, hoeveel weegt die van jouw zo alles bijelkaar?

(Voor aansturing zou iets traploos gebruiken, draaiknoppen ofzo als dat kan. Ik gebruik op mijn FPV kistje daarvoor de gyro sensitivity/hover pitch draaiknop en de hover throttle draaiknop. Werkt acceptabel genoeg zolang ik nog geen head tracker heb.)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Aansturing zoals gepland staat in de vorige post tussen de foto en het filmpje.
In ieder geval links rechts op rudder maar dan rudder uitschakelen.
En hoog laag of op de trim (hoverpitch knopje op de MX16)
Of op de throttlehold (Draai potmeter)

Even kijken wat het handigst is. Met de trim heb je het voordeel dat je kunt horen wanneer je in het midden terg bent maar is wat traag om te doen.

Gewicht: Uhmm moet ik nog even kijken. 2x6 voor de servo's
Ik schat tegen de 25 gram ex cam maar misschien valt het mee.

v2 ga ik denk ik met een 2:1 overbrenging doen voor de Pan functie. Dan kan ie tegen de 360 rond.

Op deze zit aan de achterkant een 2e loos heveltje in de behuizing geschroefd op precies dezelfde as als de servo kop. Plaatje triplex was meer een spacertje maar nu heeft het schroefje ook wat meer houvast.

Doe nog wel wat detail foto's maken maar mn cam accu was gister leeg.

In het filmpje zat hij op hoogte/richting om te testen.

Dit is ook wel wat

Hoi,

Gewicht is 23 ex en 48 met cam. Zou allemaal nog wel lichter kunnen. Heb 2,5mm triplex gebruik.
Hele onderste deel is eigenlijk niet eens nodig als je de servo ergens op vast kunt zetten.
Zoals ik al zei was dit het proto type dus het meeste is recht toe recht aan gezaagd en geplakt.

Vandaag ook nog even bezig geweest met een tandwiel overbrenging. Altijd handig dat technisch lego :P

Valt toch wat tegen qua rotatie. Goede constructie maken moet ik nog doen maar wel even zo kunnen testen. Tandwiel overbrenging van 3:1 maar met de servo op max uitslag haal je nog steeds maar á 270 graden ( 3 kwart rond) maar goed dat is beter dan maar 45 graden links en 45 graden rechts.

Gr. Dennis

Hoi,

En hier de V2 versie. 270 graden.

DSC04202-2.jpg

DSC04207-2.jpg

DSC04205-2.jpg

DSC04204-2.jpg

Gewicht tot nu toe 40 gram totaal.
Alleen nu nog iets verzinnen om hem aan mn vliegtuig vast te maken zonder al te veel materiaal toe te voegen.

Om helemaal achterom te kunnen kijken zou je bv hem een beetje off centre kunnen trimmen zodat bv links tot 90 graden is en rechts uit komt op 180 graden achteruit.

Vandaag eventjes gevlogen met de keychain cam van hobbyking.
De cam doet het vele malen beter dan op een auto moet ik zeggen (mede doordat een vliegtuig niet zoveel moet hobbelen over de grond hehe)
Het beeld vind ik dan vrij goed moet ik zeggen......enkel het geluid vind ik nog altijd een tegenvaller maar wat wil je voor een paar dollar dat het ding kost.

Ps: Let niet op de crash hehe maar wel op het mooie beeld dat de cam maakt lolol.

Een extra schuimpje voor de microfoon duwen in of op de behuizing wordt hij wat wind vaster van. Maar goed zal het nooit worden. Ach veel valt er ook niet te horen.

Gr. Dennis

Back