Car KeyChain Spy Camera

Wat een verbluffende resultaten voor zo'n goedkoop cameraatje. Is mooier dan de camera op mijn SE K310i! echt een aanrader!

Ik had ooit een camcorder van 348 euro die het 2 maanden na het verloop van de garantie begaf. Ik ga dus echt proberen om het huis van die camcorder op te leuken met dit ding en dan is dat mijn nieuwe camcorder.

Dan maak ik van een pijpje een zoeker, mis ik alleen het live kijken bij het opnemen en de zoom actie. Benieuwd hoe dat werkt.

Ik had ooit een camcorder van 348 euro die het 2 maanden na het verloop van de garantie begaf. Ik ga dus echt proberen om het huis van die camcorder op te leuken met dit ding en dan is dat mijn nieuwe camcorder.

Dan maak ik van een pijpje een zoeker, mis ik alleen het live kijken bij het opnemen en de zoom actie. Benieuwd hoe dat werkt.

Je kan 2 maanden na de garantie nog steeds terug naar de winkel hoor. De winkel (fabrikant) is zelfs verplicht om deze kostenloos (of alleen verzendkosten) te maken. Dit omdat een camcorder een verwachtte levensduur van een paar jaar heeft. Was het een ding van een tientje, dan wordt het wat lastiger, maar nu zou ik zeker mee langs gaan en stennis schoppen in de winkel, en mocht dat echt niet lukken door een zeer klant onvriendelijke verkoper, gewoon de importeur mailen en de winkel erbij noemen.

EDIT:.... ik zie ineens het woordje OOIT staan. Denk dat het dus niet meer van toepassing is..:mrgreen:

Laatst bewerkt:
Nee, helaas al een paar jaar geleden, toen heb ik dat niet uitgezocht maar het ding in de kast geknikkerd. Nu ga ik er niet meer zoveel aan uit geven en ik vind de kwaliteit van zo'n spy dingetje echt voldoende voor onze behoeften, het ding neemt zelfs geluid op, echt ongelofelijk.

Offtopic; verwachte levensduur speelt niet mee. Bij de aankoop 'teken' jij voor de garantie die de betreffende fabrikant biedt. Alleen als je apparaat vlak na deze termijn kapot gaat, kun jij wel van ze verwachten dat ze redelijk kunnen zijn en een groot deel voor jou betalen (of een vervangend aanbod)

Offtopic; verwachte levensduur speelt niet mee. Bij de aankoop 'teken' jij voor de garantie die de betreffende fabrikant biedt. Alleen als je apparaat vlak na deze termijn kapot gaat, kun jij wel van ze verwachten dat ze redelijk kunnen zijn en een groot deel voor jou betalen (of een vervangend aanbod)

Dat is dus niet zo.... Je hebt als consument veel meer rechten als dat men doet geloven. Ik kom uit de consumenten-electronica (importeur) en je hebt je als fabrikant echt wel te houden aan verwachtte levensduur (in redelijke termijnen natuurlijk). Vaak gaan de winkels dusdanig lastig doen dat ze er toch een slaatje uitslaan door "transportkosten/ verzendingskosten" te rekenen, maar ze laten het gewoon ophalen door de importeur en ze laten het maken. Veelal gratis, echter ze rekenen er wel wat voor naar de consument.

Offtopic: wat minder in de kroeg en wat vaker voor de tv en je zou beter weten.
Zie uitzending gemist trosradar van 2 weken geleden over *verwachte WETTELIJKE levensduur van product*.
Jawel WETTELIJKE levensduur, er wordt dus door de wet aangegeven hoelang een apparaat behoord te functioneren en termijn waarin jouw apparaat gratis wordt gerepareerd cq vervangen.
Ik heb je huiswerk even gedaan http://www.trosradar.nl/index.php?id=404

Laatst bewerkt door een moderator:
Even vraagje : zou het mogelijk zijn om de cam tijdens het filmen op te laden? Bij zweefvliegen zullen voor mij de vluchten max. 66 minuten duren, ( tenzij ik er zeker van ben dat ik nog een uurtje kan blijven hangen) en aangezien ik een zonnecel heb die meekan, dan ben ik wel benieuwd of daar mogelijkheden voor zijn,want die fco2 kon niet eens een vluchtje van 53min. Vastleggen, en toen was al het materiaal geschoten ook verloren gegaan (loop, klaverblad, inverted, uitzicht van 1350m) doet de carkeycam dat ook?

Zie hier Easy Convert a KeyChine Cam into RX Voltage - RC Groups

Gr, Moelie.

Hoi,

als je met een electro toestel met Lipo vliegt, hoef je er niet eens een diode tussen te solderen.

Je soldeert aan het eind van de twee draden twee afgeknipte kopspelden, slijpt het scherp puntje er af met de dremel en je stopt deze in twee naast elkaar liggende kontakten van de balanceerstekker van je aandrijf Lipo , voila hij werkt op 3,7 volt :)

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt:
Goed man, meteen een onbalans in de lipo, al zal het noiit veel zijn, maar toch, nee gewoon toch een regulator er tussen, en die op de volle accuspanning...

Hee,

onbalans ... ja, dat is waar :( ff niet bij stil gestaan :hammer:

Ik vraag me wel af of het heel veel invloed heeft, als ik zie hoe weinig dat ding verbruikt ...

Maar je hebt gelijk, ik trek m'n suggestie weer in :)

Grtz,
Menno

zou leuker zijn als je de cam aan/uit kan zetten (ik bedoel dus: video opnemen stop/start) via de zender ;)

Dacht dat daar iets over stond op rcgroups.

Anders iets versieren met een servo of elektronische schakeling om het originele schakelaartje te overbruggen. Hoe lang blijft dat ding uit zich zelf aanstaan eigenlijk?

Camera kan best op de vlieglipo.
Oké beetje onbalans misschien. Op een grotere accu is dit te verwaarlozen.
En op kleine accu's zo aansluiten dat je parallel uit de cellen trekt ipv uit 1 cel.

En op kleine accu's zo aansluiten dat je parallel uit de cellen trekt ipv uit 1 cel.

Op een erg grote lipo kun je gelijk hebben dat de onbalans te verwaarlozen is, maar pas op met je suggestie om bij kleinere lipos hem zo aan te sluiten dat je de cellen parallel gebruikt. De cellen zijn immers ook al in serie gekoppeld voor de aandrijving!

Serie EN parallel tegelijkertijd is KORTSLUITING!

Waar. :yes: Sluit je camera aan op de balanceeraansluiting en klaar. Omdat er geen galvanische scheiding nodig is (de min is immers niet gedeeld met andere apparatuur), kun je elke willekeurige cel op de balanceeraansluiting van de LiPo nemen. Wel even goed opletten wat de plus en de min is. ;)

Indien wenselijk kan ik wel een tekeningetje maken. :D

Dat klopt maar die zijn aangesloten als onderstaand schema.
Lipo_schema.jpg

Pak maar eens twee accu's en sluit deze in serie aan (plus van de ene aan de min van de andere) Als je dit pakket tegelijkertijd ook parallel wilt aansluiten moet je de plus aan de plus en de min aan de min doen. Hierdoor maak je met je aansluitkabels kortsluiting in je pakket.

Even goed opletten wat je doet dus.

/edit
Reactie was op de post boven die van sleurhutje.

Maar zoals sleurhutje reeds aangeeft kan het uiteraard gewoon op een grote accu worden aangesloten. Dit op de connector aan de linkerkant in het tekeningetje. Twee aansluitingen naast elkaar gebruiken en even de plus en de min bepalen. Een losse balanceerstekker 9contra) nemen en daar je camera op aansluiten.

Laatst bewerkt:
Back