Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Goed, hier nog even wat foto's van de mijn keychain cam, met de RC switch, gemaakt door danny:
de rc switch:
![]()
De led geeft aan wat de switch voor signaal binnen krijgt van je zender (aan/uit) en helpt bij het "kalibreren" bij het aansluiten op je ontvanger.
de cam zonder zijn cover:
![]()
Een sleuf in de cover voor de draden:
![]()
Dan na wat solderen, en de boel weer dicht maken:
![]()
(soldeer details laat ik even achterwegen...)
Zo ziet het er dan compleet uit:
![]()
Eventjes een servo stekkertje eraan solderen:
![]()
En dit is dan het eindresultaat:
![]()
Het systeempje werkt perfect! je sluit het aan op je ontvanger, en zorgt dat de ontvanger stroom krijgt, het syteempje "kijkt" naar de stand van het kanaal waar hij op aangesloten is, de stand op dat moment is de "aan" stand. het systeempje bevestigd dit (dmv de led) en dan geeft de led aan dat je de schakelaar in de uit stand moet zetten, dit doe je, en het systeempje bevestigd de uitstand weer met het ledje. Nu weet de switch wat aan en uit is.
Nadeel hiervan is wel dat dit iedere keer moet gebeuren als je de accu aansluit op de regelaar (of iig, de ontvanger van stroom voorziet)
MAAR wie weet wat danny allemaal nog voor elkaar krijgt
filmpje wat ik ermee gemaakt hebt vind je enkele pagina's terug, scenes daar zijn dus gemaakt door op mijn zender een schakelaar aan/uit te zetten.
De rc switch kijkt ook of de cam uit staat (want die gaat na een bepaalde tijd uit) en zet hem als dat nodig is eerst terug aan alvorens hij de cam wat laat doen (dit doet de switch dus pas als jij via je zender zegt dat hij een foto/video moet gaan maken, niet de hele tijd, alleen wanneer nodig)
Er zijn nu 2 mogelijkheden:
1) foto maken: heel snel de schakelaar aan en weer uit zetten (echt zonder tussenpoze: KLIK-KLIK)
2) video maken: de schakelaar aan zetten. De cam gaat nu filmen, als je de schakelaar weer uit zet, stopt hij met filmen.
Je kunt nu dus selectief gaan filmen en/of vanaf je toestel foto's gaan maken! Optimaliseer dus je gebruik van accupower en opslagcapaciteit met deze switch!!!!! Informeer bij danny voor de mogelijkheden![]()
als ik het goed begrijp, is het een stukje hardware met wat geheugen wat onthoud wat de aan en uit stand van het kanaal was waar je de cam op aansluit. Ik moet dit nu bij elke keer dat ik de accu aan mijn model hang, opnieuw instellen.
Met een jumpertje en even de spanning op de cam (accu aan je model en cam in de ontvanger) wis je dit geheugen. Dit als je de instelling anders wil maken (andere zender en/of ontvanger)
ok, hoe hard is dat alarm?? welke afstand is het te horen en ook in romp ingebouwd en bijvoorbeeld in mais?
nadat ik de RC switch voor het bedienen van mijn Keycam ontvangen had van Danny heb ik er een servo kabeltje met servoconnector aangesoldeerd, er zou zelfs wel ruimte zijn om de connector in het huisje van de camera te leggen.
Aan de RCswitch van Danny heb een male servo connector gezet en dit heeft als voordeel dat de switch in het model kan blijven zitten terwijl ik de camera los kan maken en alsnog los kan gebruiken.
na calibreren van de switch kun je zoals Bert al schreef fotograferen en films maken door een schakelaar op je zender te bedienen.
werkt perfect en je bent meteen het rare babbelen, het filmen van je oor bij het werpen, taxi-gehobbel op het veld en eventuele wachttijden uit je opname kwijt.
Kortom, ik ben er blij mee, bedankt Danny!