Carbon Fiber onderdelen maken

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door Sebazzz, 19 okt 2008.

  1. Sebazzz

    Sebazzz

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    666
    Locatie:
    Breda
    Na veel matjes stapelen, boren, zagen, dremelen en vijlen heb ik de eerste paar kleine onderdelen voor mij Baja af.
    Ze zijn verre van perfect maar voor een eerste poging vind ik ze best geslaagd.
    Ik heb het plaatje per ongeluk een mm dikker gemaakt dan nodig was wat het zagen etc er niet makkelijker op maakte, maar het past gelukkig wel.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Binnenkort wil ik wat dunnere platte onderdelen gaan maken en als ik de set heb om mallen te maken maak ik denk ik ook het dakplaatje van carbon.
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2010
  2. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    mooi! ook even de randen terug sealen zodat ze naar niet beginen te delamineren.
     
  3. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Best netjes :!:

    Randjes en verzonken gaten idd ff afwerken met een beetje secondelijm , zo voorkom je dat de boel meteen gaat splijten ;)
     
  4. Sebazzz

    Sebazzz

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    666
    Locatie:
    Breda
    Bedankt voor de tips, zal ik doen. :)
     
  5. Sebazzz

    Sebazzz

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    666
    Locatie:
    Breda
    Ik wil een nieuw plaatje gaan maken, echter heb ik nog geen geschikte ondergrond gevonden. De glasplaat die ik eerder gebruikte is wat klein en er zit nu hars op. Weet iemand hoe ik dat eraf kan toveren? Aceton lijkt niet te werken.

    Wat voor andere ondergrond kan ik eventueel gebruiken om een vlakke koolstofvezel plaat te maken?

    Alvast bedankt.
     
  6. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Maar het is wel goed spul hoor.. heb t hier ook liggen, en wil niet opscheppen, maar de kwaliteit is beter als wat er standaard aaan onderdeln bij mn hobao zat, wat na een paar keer rijden als ging splijten...
     
  7. xxsanderxx

    xxsanderxx

    Lid geworden:
    23 okt 2009
    Berichten:
    1.506
    Locatie:
    Alkmaar
    een masker is nodig als je erg lang in de epoxy staat te werken.
    als de potlive voorbij is, dan komen de gevaarlijke stofen pas echt naar buiten.
    als je het dus in een ruimte legt waar veel ventielatie is zou je dus kleinen dingen zonder masker kunnen doen. de ppm waarde zul je dus nooit aan komen.

    en anders een P3 masker hallen.
    en laat en spulletje maar 2x langer drogen dan dat ze aan geven.


    gr Sander.
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2010
  8. Sebazzz

    Sebazzz

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    666
    Locatie:
    Breda
    Het werk heeft een tijdje stil gelegen door gebrek aan tijd en onderbevoorrading, maar ik heb weer een aantal onderdelen voor de Baja af.
    Kort fotoverslagje:

    [​IMG]


    Supplies! :p

    [​IMG]

    Weer een plaatje gemaakt, dit maal een maatje groter en een stuk dunner.

    [​IMG]

    Strijdplan. :D

    [​IMG]

    Uitgezaagd etc. De metalen busjes voor de reminstallatie heb ik maar vervangen door lagertjes, leek mij weinig kwaad te kunnen. ;)

    [​IMG]

    Mal gemaakt voor dakplaatje en het plaatje gemaakt. Beetje afgeraggeld waardoor ik het plaatje met moeite los kreeg, volgende keer maar wat meer tijd steken in het waxen en zorgen dat de hars niet uitloopt :rolleyes:

    [​IMG]

    Dakplaatje uitgezaagd en gemonteerd.


    Momenteel ben ik bezig met het afwerken van de motorplaat en daarna maak ik waarschijnlijk de achterbeugel nog uit het restant van het plaatje.
    Meer foto's volgen als de Baja eindelijk weer in elkaar zit, kan even duren ivm studie. :bye:
     
  9. indigo

    indigo

    Lid geworden:
    19 aug 2010
    Berichten:
    944
    Locatie:
    Waalwijk - Breda
    Ziet er goed uit!!
    Kan niet wachten om je er mee te zien rijden, als we een keer hebben afgesproken :D
     
  10. Sebazzz

    Sebazzz

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    666
    Locatie:
    Breda
    Aangezien ik een topic heb voor m'n Baja zal ik plaatjes daarvan in het vervolg daar plaatsen en dit topic alleen nog gebruiken voor vragen over het werken met koolstofvezel.

    De Bodemplaat is af en de Baja zit weer in elkaar, zie:

    [107634] sebas-hpi-baja-5b-ss-6
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  11. Jasper Tielen

    Jasper Tielen

    Lid geworden:
    3 jul 2010
    Berichten:
    615
    Locatie:
    Kedichem
    netjes.

    ik heb hier hele m2's staan van goede kwaliteit carbon.
    komt uit de UK en wordt gebruikt om 1:1 race auto's te maken :)
    o.a. voor de 24 uurs race van le mans

    Maar zal voor de meeste dingen wel te dun zijn want wat ik hier heb is 1 stukje van 1.5mm en de rest 0.8mm
     

Deel Deze Pagina