Johnny heeft bij zijn kop gewoon de lagertjes waarin het juk schommelt vervangen voor massieve busjes en de schroefjes goed vast gezet, en voor de zekerheid de ruimte in het centraalstuk opgevuld als ik me niet vergis.
Daarmee zit dat juk vast, en hoef je alleen nog maar iets te verzinnen om de schaarmixer, dat blokje wat op de rotoras op en neer schuift, vast te zetten (de schaarmixer gaat dan als swashdriver functioneren).
Dan is de hele kop ook tamelijk simpel weer te herstellen.
Hij heeft de overhangende armpjes van de schaarmixer afgezaagd, en dan is het nog steeds te herstellen met een paar nieuwe armpjes.
Verder heeft hij bij mijn weten aan de instellingen weinig veranderd, hooguit de uitslagen een beetje aangepast aan het wat andere vlieggedrag.
Ik heb een vergelijkbare ombouw gedaan met mijn .60 size Bell 47 G, alleen ik heb omdat die kop anders is, de stuurstangen van de swash rechtsstreeks naar de bladhouders lopen, beetje identiek aan de ombouw zoals Student dat gedaan heeft. Bij tweeblad hoef je dan ook verder weinig te veranderen aan je instellingen (weer hooguit die uitslagen aanpassen).
Succes er mee! En doe voorzichtig, want je heli gaat behoorlijk "anders" vliegen, maar niets wat je niet met een gezonde dosis oefenen onder de knie kunt krijgen (bij ons is het iedereen die er aan begon, uiteindelijk gelukt zonder crashes die aan de ombouw of het andere stuurgedrag te wijten waren).
Een FBL kop kun je gewoon rechtsstreeks monteren en los gaan, hooguit dat de meeste FBL koppen tamelijk harde dempers hebben, en dat vliegt meestal (afhankelijk van je persoonlijke voorkeur) niet zo prettig in non-E-stab.
Zelf vlieg ik met tamelijk zachte dempers, dan geeft de heli je een tikkeltje meer "bedenktijd" voor hij weer eens iets doet wat je niet verwacht. Na wat oefening leer je dat "onverwachte" te voorspellen, en dan is er niks meer aan de hand: als je het kunt voorspellen, is het niet meer onverwacht en dus gewoon uit te sturen.
Groet, Bert
Daarmee zit dat juk vast, en hoef je alleen nog maar iets te verzinnen om de schaarmixer, dat blokje wat op de rotoras op en neer schuift, vast te zetten (de schaarmixer gaat dan als swashdriver functioneren).
Dan is de hele kop ook tamelijk simpel weer te herstellen.
Hij heeft de overhangende armpjes van de schaarmixer afgezaagd, en dan is het nog steeds te herstellen met een paar nieuwe armpjes.
Verder heeft hij bij mijn weten aan de instellingen weinig veranderd, hooguit de uitslagen een beetje aangepast aan het wat andere vlieggedrag.
Ik heb een vergelijkbare ombouw gedaan met mijn .60 size Bell 47 G, alleen ik heb omdat die kop anders is, de stuurstangen van de swash rechtsstreeks naar de bladhouders lopen, beetje identiek aan de ombouw zoals Student dat gedaan heeft. Bij tweeblad hoef je dan ook verder weinig te veranderen aan je instellingen (weer hooguit die uitslagen aanpassen).
Succes er mee! En doe voorzichtig, want je heli gaat behoorlijk "anders" vliegen, maar niets wat je niet met een gezonde dosis oefenen onder de knie kunt krijgen (bij ons is het iedereen die er aan begon, uiteindelijk gelukt zonder crashes die aan de ombouw of het andere stuurgedrag te wijten waren).
Een FBL kop kun je gewoon rechtsstreeks monteren en los gaan, hooguit dat de meeste FBL koppen tamelijk harde dempers hebben, en dat vliegt meestal (afhankelijk van je persoonlijke voorkeur) niet zo prettig in non-E-stab.
Zelf vlieg ik met tamelijk zachte dempers, dan geeft de heli je een tikkeltje meer "bedenktijd" voor hij weer eens iets doet wat je niet verwacht. Na wat oefening leer je dat "onverwachte" te voorspellen, en dan is er niks meer aan de hand: als je het kunt voorspellen, is het niet meer onverwacht en dus gewoon uit te sturen.
Groet, Bert