Carley C12A schaal 1:4

De S-1 was rode romp en witte vleugels, zo werd het toen der tijd in diverse kranten ed beschreven.
In flight hebben ze het over zijn favoriete kleuren. Nu als die zoals die van de S-1 rood en wit waren, dan moet dit ook zo op de C-12 zijn geweest.
Jij bedoeld dat het linnen alleen een dope hebben gehad, dit zou kunnen maar tijdens de WWI is dit op een zekermoment vervangen door kleur.
Het lijkt mij sterk dat deze blanke dope op de S-1 en C-12 zijn gebruikt omdat in die tijd de blanke dope meestal alleen werd gebruikt bij linnen over triplex.
 
Niet alleen tegenwoordig, ook toen werd er (over)geschreven zonder feiten te checken.
Een Engels tijdschrift zegt dus rood+geel, een Nederlands tijdschrift zegt rood+wit.
Waarschijnlijk kan je dan toch het best het tijdschrift geloven dat zich in het betreffende land bevond en waarvan het dus het meest waarschijnlijk is dat de journalist het vliegtuig daadwerkelijk met eigen ogen heeft gezien.

In flight hebben ze het over zijn favoriete kleuren. Nu als die zoals die van de S-1 rood en wit waren, dan moet dit ook zo op de C-12 zijn geweest.

Dat is slechts een aanname. Was het nou de C.12a die als rood-wit omschreven was in Vliegwereld of alleen de S.1?

Jij bedoeld dat het linnen alleen een dope hebben gehad, dit zou kunnen maar tijdens de WWI is dit op een zekermoment vervangen door kleur.

Ik denk dat je de militaire ontwikkelingen niet één op één met de civiele moet zien.
 
Laatst bewerkt:
Ben ik met je eens.

De C.12 stond in vliegwereld maar de S.1 heb ik van Wim Schoenmaker. Die had het uit tijdschriften en kranten uit die tijd, wat hij mij eens heeft verteld. Maar Schoenmaker had het ook van een oud medewerker van Carley uit Ede (Schoenmaker woonde ook in Ede).

Een hele tijd na die oorlog liep er toch veel paralel
 
Moest er veel lood in mbt het zwaartepunt? één van de dingen waar ik me een beetje zorgen om maak bij de Pander D die ook zo'n kort neusje heeft.
 
Moest er veel lood in mbt het zwaartepunt? één van de dingen waar ik me een beetje zorgen om maak bij de Pander D die ook zo'n kort neusje heeft.
geen lood gebruikt , in de voorkant zit een suppo 4130 de dummy motor en een 5s5000 pack komt allemaal goed uit met de carley
 
Heb de link even aangeklikt en de foto's bekeken.

Waarom zetten mensen toch zo'n lelijke, grijze plastic propellor op zo'n kist? :frustie:

Voor die minuut extra vliegtijd of zo? :weetnie:

Ik vind het geen gezicht.


jan.
 
Ha die Jan, hoe is het met je Fantrainer? Zit daar überhaupt al een propeller op? ;)

Max.
 
Ja daar gaat het goed mee, dank je, maar geef eens antwoord op de vraag!

(Fantrainer is te koop . . . Interesse? :) )


jan.
 
je weet nooit of een neustandje in de test fase je prop breekt en dan is een ks prop net even sterker ,ook een apc hebben we geprobeert maar dat is bagger , de graupner is vele malen beter, er zit nu een andere graupner op een zwarte ... , een houten prop zit wel in de pen en de houten props die wij maken zijn echt goed , het is er alleen niet van gekomen nog , en trs onder het vliegen zie je het toch niet ... en deze vliegt echt.. staat niet in de hangar of half afgebouwd op zolder er is zelfs een short kit van te verkrijgen en de Carley vliegt geweldig goed
 
Back
Top