Ik heb de grote duitse dame even op zij gelegd en ga een Moran boot bouwen uit de 50-jaren: de Carol Moran. Zij was met een aantal zusterschepen een tijdje de boten van de haven van New York, het vermogen was 1960 pk. Alle 5 zusterschepen hadden ook vrouwen namen en werden de "Cadillac girls" genoemd. Carol Moran is na een brand uiteindelijk doelbewust tot zinken gebracht in de jaren 90-tig om als reef protection te dienen. De romp komt uit de USA met wat andere spullen. Er gaat een Graupner torque 700 in met lipo's gevoed. De schaal is 1:50.
Maar nu een vraag (foto's komen later). Ik ben op zoek naar ouderwetse railing scepters met van die ronde bolle verbindings stukken met de horizontale buizen. De Moran tugs hadden slechts 2 horizontale buizen, eentje boven in en eentje halverwege: waar kan ik die kant en klaar, op de goede schaal vinden?
Grt
Hawser
Maar nu een vraag (foto's komen later). Ik ben op zoek naar ouderwetse railing scepters met van die ronde bolle verbindings stukken met de horizontale buizen. De Moran tugs hadden slechts 2 horizontale buizen, eentje boven in en eentje halverwege: waar kan ik die kant en klaar, op de goede schaal vinden?
Grt
Hawser