Carol Moran

WSD

Heren,
Mijn streven is dat ze dan klaar is maar dat is geen garantie voor de toekomst.
Ik doe mijn best.
De Oceanic ligt even op de plank tot dat deze klaar is. Dit is even een mooie tussendoor en nu kan ik ook met wat anders varen, duwen en trekken, dan met de Holland. Het is een mooi "onder je arm mee neem" model
grt
Hawser

img1261gz.jpg

Het Moran "M" staat los van de pijp dus is er niet op geplakt

img1262ts.jpg

De bevestigingsdelen van de "M" kan je dus zien

img1265d.jpg

Ze heeft als meer details gekregen zoals de stuurhut

img1266j.jpg

You like it or not maar ik vind het een stoere boot worden. Ja, smaken verschillen

We gaan weer lekker door, er zal weer wat vaker "gepost" worden want ik moet weer verder met de duitse dame

grt
Hawser

Beslist een stoere boot. En of je dit nu wel of geen fraai type vindt, het vakmanschap bij de afwerking zal toch iedereen wel kunnen bekoren, lijkt me. :D

gr, Henk

Coral Moran

Hallo H;

Vraagje, hoe heb je de M er zo mooi op gekregen ? Ik vraag dit omdat ik bij mijn Svitzer model het Svitzer teken op een plaat moet bevestigen welke op de schoorsteen op een gelijke manier wordt bevestigd.., trouwens , wordt een leuk scheepje..

Ik hoor het.., Berend

(laten) etsen en op pootjes van messing zetten B.K.? dat had je zelf kunnen bedenken toch:D

Gr.
Pim

Laatst bewerkt:
Coral Moran

Hallo daar;

Zeer gevatte opmerking, maar het gaat mij om de pootjes, of dit gewoon mssing is of dat er iets anders op bedacht is....
Niet alles is van zelf sprekend.

Grt...

De "M"

B.K
De letters zijn CNC gesneden uit Evergreen Polystyreen. Ik heb op de pijp een paar hulpbalken gelijmd en die ook zwart gespoten. Deze hulpbalkjes, afstandhouders, vallen ruim binnen de "M" . Toen de "M" er opgelijmd en daarna de gaten geboord voor de "bevestiging". Dit was evergreen 0.8 mm dia rond. Ik heb eerst geprobeerd het te doen zonder die "afstands hulp balkjes" maar dat ging niet. Nu ziet niemand er wat van dus oke
grt Hawser
.

Coral Moran

Hallo Hawser;

Bedankt voor de uitleg, hier kan ik wat mee.
Ziet er erg goed uit.

Grt, Berend

Het is weer een tijdje geleden maar nu vakantie. Foto's laten de voortgang zien
Dit is de overloop achter de brug deuren die ik nog moet plaatsen
imag0115ho.jpg

Een redelijk leeg achterdek, geen sleepwinch of zo
imag0114s.jpg

De naam staan er op en de brug is klaar
imag0113ba.jpg

Alles gespoten met zijdeglas lak om het glimmen weg te nemen. Ook de ramen:-) hoef je ook niet aan het interieur te doen! Nog wat verfschade weg te werken. De zwarte banen onder aan de bouw zijn gestickerd maar zijn door de zijdeglanslak iets uitgeslagen op sommmige plekken. Nog even kijken of we daar iets aan kunnen doen

Het heeft even geduurd maar het wordt toch een karaktertje deze New Yorkerse sleper.
Ga komen tijd verder met details en met de installatie van motor etc. en verdere invulling van leuke details

grt
Hawser

Prachtig spuitwerk, dat doe ik je niet na.
Heb je wat meer uitleg over de verf en de techniek die je toepast ?
Geduld zal daar wel een grootte rol in spelen ;)

Bies en verf

Heren,
Behalve het onderwaterschip is alles gespoten met tamyia acryl verfbusjes. Prima spul maar voor kleinere dingen ga ik in de toekomst wel airbrushen.
Busje evt even in warm water en goed schudden. Ik spuit alles gewoon in de open lucht (tuin) als het warm is en niet hard waait.
De witte bies is net zo als de zwarte lijn geplakt, zulke stripping is te verkrijgen bij Quartel in verschillende kleuren en diktes (per een rolletje), prima spul. wat mij wel opviel is als je het strak plakt (dus onder spanning) het later zich terug trekt dus even laten uitwerken voor dat je het op lengte afknipt
grt
Hawser

Hoi Hawser, dat ziet er goed uit.
En inderdaad weer eens wat anders als sleepboot.
Goed spuitwerk, als je op airbrush overgaat dan zal je daar veel plezier aan beleven.
Ben zelf ook overgestapt en heb er een cursus voor gevolgd en dit is op zich al een leuke hobby.
Succes verder.
Gr. Norwin

Ziet er goed uit Adriaan, wordt tijd dat je hem eens laat bezichtigen.
Die blanke lak spuit jij die gewoon over alles heen, wat voor merk gebruik je?

Groetjes Wout

Back