carrera

jaaaaa...
ik kan weer verder het plaatje heb ik opgehaald ,en er komt al weer schot in de zaak .
morgen het eerste deel verlijmen .

gr paulus

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
bijna weer klaar
ik ben nog even het richtingsroer aan het folieen,die had ik nog niet gedaan .
dan moet er nog een plaatje op het hoogteroer ,voor breekbout .
dan kunnen we hem weer weggooien .
en klaar voor de 15de .

gr paulus

goed gezien ,die moet ik nog een kleurtje geven .
nu is het (wipje)klaar ,maar toen ik een gat aan het boren was i,v,m gewicht besparen ,kwam er 1 gfk plaatje los
nu is mijn vraag had ik de boel eerst moeten ontvetten toen ik het met epoxy verlijmde of niet ,ik had het wel goed geschuurd .

Ik ben nog aan het nadenken betreft een motor inbouwen ,aangezien ik alleen maar wild vlieg ,en geen sleper in de buurt heb .
ik neig meer naar en motor met verlengde as ,dit omdat er weinig van de neus overblijft als ik er een gewone motor in zet ,en dat komt dan weer niet ten goede aan de stabiliteit van de romp .

(nu heb ik alleen maar 3 cel lipo,s ,waar een motor bij moet passen )

En een motor er boven op ,dat geeft wel wat weerstand .
maar voor de vintage look is dat wel het mooist .

weet iemand zo waar ik die motoren bestellen kan ,graag met een directe link als het kan .
worden die dingen ook in NL te koop aangeboden ????

oke tot zo ver mijn overdenkingen

gr paulus

"maar toen ik een gat aan het boren was i,v,m gewicht besparen ,kwam er 1 gfk plaatje los"

Eerst ontvetten voor het schuren is altijd goed!
Wat ik niet weet is, of het werkstuk tijdens het boren goed opgespannen was.
Zo niet dan is de kans groot dat het werkstuk beschadigt. Uitgaande van dat je een standaard spiraalboor gebruikt hebt.

Maar de delen aan elkaar gelijmd zoals op de foto te zien is verre van ideaal.
Beter is het lijmoppervlak te vergroten.
Dit is volgens mij eenvoudig te realiseren.
Of ook niet, want ik kan niet weten welk plaatje los kwam.

Johannes

ik neig meer naar en motor met verlengde as ,dit omdat er weinig van de neus overblijft als ik er een gewone motor in zet ,en dat komt dan weer niet ten goede aan de stabiliteit van de romp .

(nu heb ik alleen maar 3 cel lipo,s ,waar een motor bij moet passen )

weet iemand zo waar ik die motoren bestellen kan ,graag met een directe link als het kan .
worden die dingen ook in NL te koop aangeboden ??

Hoi Paulus,

hij is mooi geworden zo, pluimpje!
(maar nog steeds geen foto van zijn onderkant... of is ie zo lelijk???)

Geintje hoor ;-).

Om even terug te komen op je vraag over de verlengde as. Je hoeft geen nieuwe motor te kopen want ik ken iemand de mij asjes op maat kan leveren, maakt niet uit welke lengte en dikte.
Om je een voorbeeld te geven hierbij een aantal foto's van de motor (met een door mij verlengde as) die in mijn Ka8 gaat. Hij zit op een plankje gemonteerd en ik kan zo de hele handel in de romp schuiven en je ziet dan alleen de voorkant van het asje eruit steken.

GroteFoto-YQFV8BNE.jpg

GroteFoto-OSVYPSRP.jpg

GroteFoto-QKCVXTMG.jpg

GroteFoto-RYTI3GRG.jpg

GroteFoto-CBI7JJQ8.jpg

Ziet er toch niet verkeerd uit lijkt me zo :confused:.

Op deze manier kost het heel weinig en je kunt gewoon je bestaande motor en lipo gebruiken als je dat wilt.
Zie je het niet zitten om die as te verlengen wil ik het wel voor je doen, ik heb nog voldoende 4mm asjes liggen..

Alvast een fijne jaarwisseling en een goed en gezond 2012!

Groeten,

Paul.

O ja, iets offtopic maar mijn sleper-in-spee gaat lekker:

GroteFoto-GDJIL786.jpg

nu is het (wipje)klaar ,maar toen ik een gat aan het boren was i,v,m gewicht besparen ,kwam er 1 gfk plaatje los

Waar ik aan zat te denken toen ik de foto's zag was of het geen goed idee zou zijn om 'een lasje' met epoxy te leggen aan de binnenkant (om zo meer gelijmd oppervlak te creëren?
Of een matje inharsen van oor naar oor?
Als hij echt enkel op die ene (?) mm dikte gelijmd is dan komt er best wel wat kracht te staan op een vrij klein oppervlak.

hier nog een paar foto,s

full

hier zijn er 2 plaatjes van 1,5 mm op elkaar gelijmt ,er zaten er 3 op
toen ik aan het boren was schoot de bovenste los .

full

nu is het probleem wel opgelost ,maar nu vraag ik me af of de anderen wel goed verlijmt zijn ??

full

zoals het nu zit ,volgens mij moet het wel goed gaan zo !??

gr paulus

Klinkt wel een beetje eng. Komt toch wel wat kracht op te staan. Weet alleen even niet wat nu slim is te doen om er achter te komen of het daadwerkelijk sterk genoeg is alvorens de eerste testvlucht wordt gemaakt...

Hm.... als ik naar de oppervlakteruwheid van de gaten kijk was er veel wrijving en daardoor een behoorlijke warmteontwikkeling.
Met welke kleefstof is het verlijmt?

Johannes

ze zijn met epoxy verlijmt .
De kleine gaten had ik al geboord (met een scherpe boor), toen was ik van plan om ze groter te boren ,bij het eerste grote gat kwam het plaatje los,wat ook nog een oorzaak is mischien een botte boor, die in een keer grip krijgt op het plaatje ,waardoor die los kwam .

rc paul ,de onderkant is ook goed gelukt hoor ,was vergeten een foto te maken ,p.s ik heb je folie gevonden,nog nodig? .
mooie piper heb je daar ,neem je hem mee de 15de ?

gr paulus

Hi Paulus,

het was wel de bedoeling om de Piper mee te nemen naar Marknesse. Sleephaak is besteld in Duitsland en zal volgende week wel binnen zijn hoop ik. De rest van de apparatuur heb ik want die komt uit de Kulbutin.
Zoals ik het nu kan inschatten qua gewicht en motorvermogen moet hij flink wat (sleep)gewicht aankunnen zo meteen. Of ik er werkelijk mee ga slepen daar weet ik nog niet omdat ik op dit moment ook nog geen geschikte zwever hiervoor heb.
Ik had gedacht om de Ka8 klaar te hebben voor die tijd maar dat zit me allemaal lelijk tegen. De man die hem ging spuiten kan door problemen voorlopig niet, balen...
Vandaar dat ik met de Piper begonnen ben. Of de Ka8 nog lukt kan ik nog niet inschatten..
De folie mag je wel meenemen als je er komt, is nog steeds nodig.

Goede jaarwisseling,

Paul.

even dit draadje ophalen ,hij heeft al gevlogen ,maar nog niet genoeg om er lekker mee te vliegen .
ik heb wel een ander pendelroer gekregen van een vakman .
die heeft dit uit 1 blokje aluminium gehaald .

hier nog de beloofde foto,s

full

het gewicht is maar 5 gram meer dat het blokje wat ik inelkaar geknutseld heb
maar wat mooi he .
full

gr paulus

Back