Carson CR4 forum

Heey,

Ik heb ook een Cr-04
Nog niet mee gereden :(
Omdat ik net een nieuwe motor heeft gezet wil ik me tandwielen overzetten
Daardoor ook me vliegwiel,
Maar hoe haal ik die eraf?

mvg levi

ps ik zal snel foto's maken

ik heb mijn carson cr-4 op ebay duitsland gekocht (heel goed koop 145 euro nieuw) en geen problemen mee gehad. ik heb zelf een exspansie uitlaat zonder demper gemaakt, hierdoor krijgt hij meer PK'S en trekt hij sneller op. ik ga vandaag nieuwe fotos maken van mijn auto en zet ik ze hier op deze site!!

Mag ik vragen bij wie je hem hebt gekocht ?

Voor dat geld is het zeker wel interessant om zo'n autotje aan te schaffen.

het adres klopt de verzend kosten zijn ongerveer 15 euro dus een koopje je moet dan alleen nog de zender los kopen :)

Levii zei:
Heey,

Ik heb ook een Cr-04
Nog niet mee gereden :(
Omdat ik net een nieuwe motor heeft gezet wil ik me tandwielen overzetten
Daardoor ook me vliegwiel,
Maar hoe haal ik die eraf?

mvg levi

ps ik zal snel foto's maken

Doek om vliegwiel, waterpom tang erop zetten, goed knijpen, dan de moer losdraaien met je gloeiplug sleutel (zelfde maat, 1 van de 4)

Om bij de moer te komen moet je de clutchbell eraf halen, schoentjes demonteren e voila...

Groeten, Thomas

ik ga mijn auto nog ff tunen ik heb er alleen nog een tuned uitlaat op(zelf gemaakt). ik ga nog een luchtfilter en zo halen :) :P

foto's van mijn carson cr-4
IMG_0042.JPG

IMG_0043.JPG

Voor deze auto zijn niet zo heel veel (lees:geen) tuning-parts te krijgen, simpelweg omdat alles er al op zit: andere demper, andere bocht, alu shocks, enzovoort. Ikkan me niet voorstellen dat er ECHT upgrades voor zijn, zoals een fatsoenlijk diff en dergelijke, maar het zou kunnen. Ik heb die auto zelf ook, best leuk, maar het is het gewoon net niet. De dempers (zijn overigens leeg, daar moet nog olie in!) zijn niet je dat, dat komt ook doordat de pen waarmee de draagarmen vastzitten aan je chassis het geheel eigenlijk tegenwerkt, die pennen zijn net iets te dik, waardoor het net niet soepel loopt.
Daarnaast vind ik de stuurinrichting niet goed, als je naar rechts stuurt en daarna rechtuit wilt, heb je altijd nog een afwijking naar rechts. Hetzelfde geldt overigens voor naar links :wink:

Kortom, best een leuke auto, tot ik een keer met een fatsoenlijke electro had gereden. Sindsdien wil ik niets anders meer en staat dat ding stof te happen, inclusief failsafe en 5-cellen-pack. Dus als iemand voor niet te veel geld zo'n ding wil kopen.... PB me maar :wink: Overigens begrijp ik dat dit geen Te Koop topic is, dus we gaan het er verder nier ook niet over hebben :roll:

Carson CR-4

dsc03345ro0.jpg

dsc03344pg9.jpg

Ik heb hem die zondag al direct ingereden tijdens een meeting van RCFunrijders met de WOT methode. Erg leuke en gezellige vereniging. Erg behulpzame rijders! Mijn Focusje bevalt mij zeer goed.

Ik vind de auto best pittig. Stuur is heel happig en snel. De auto was bij aankoop al helemaal afgemonteerd (alleen nog 16% nitro erin en de accu's opladen)
Ik ben heel erg tevreden over mijn aankoop! :D
Door dat felle stuur moet ik wel oppassen dat ik hem niet de berm inschuif... dat is nog steeds oefenen. Leuke auto om mee te starten.

Laatst bewerkt:
Hoi
Ik heb sinds gister de carson cr-4 offroad :D
Heel lekker autotje om mee te rijden

nou heb mijn hobby ook weer uit de kast gehaald :) na meerdere jaren er nix mee gedaan te hebben ben ik deze zomer weer helemaal verslaafd aan t model rijden...

ook ik heb dus een CR4 op het moment met driftbandjes van ansmann...
deze zijn eigelijk te glad voor een brandstof auto omdat deze toch van zichzelf al meer vermogen hebben dan elektro en dus al eerder de neiging hebben om te gaan spinnen ... nu is het net alsof ik op ijs rijd...

hier wat foto's van mij CR4:

cyz9cw.jpg

b3nJA7.jpg

NvohEf.jpg

27o7Fe.jpg

ik zoek hier eigelijk nog een andere uitlaat voor.. iemand nog suggesties?

groeten mike

Het is maar even zeggen maar wat staan die willen scheef naar binnen of moet dit zo want
mn broer heeft ook een carson CR4 en die wielen staan recht :?

rc'erke zei:
Het is maar even zeggen maar wat staan die willen scheef naar binnen of moet dit zo want
mn broer heeft ook een carson CR4 en die wielen staan recht :?

Je hebt een beter wegligging als je achterwielen een beetje zo staan: /\ en je voorwielen een beetje zo: \/

rc'erke zei:
Ah zo

wist ik helemaal niet :oops:

nou ik kan je vertelle ik kan achter het toe en uit spoor niet eens instellen...(voor wel :? ) heeft altijd al zo gestaan...
nooit last van gehad ofsow mja.. weet t ook niet.... t valt bij deze ansmann bandjes ook wel erger op als bij de orginele bandjes/velgen
ligt mischien ook wel een beetje aan de foto

Ik zou me er ook niet al te druk om maken. Zolang je een beetje voor de lol aan het rondcrossen bent zou ik zorgen dat ie lekker rijdt en dat niet een deel van je band zo hard slijt dat je ze na 3 tankjes weg kan gooien.

Jaap J. zei:
Ik zou me er ook niet al te druk om maken. Zolang je een beetje voor de lol aan het rondcrossen bent zou ik zorgen dat ie lekker rijdt en dat niet een deel van je band zo hard slijt dat je ze na 3 tankjes weg kan gooien.

nee dat is ook ckr niet t geval dus maak me eige nerges druk om :D :D :wink: :wink:

Efijn 3,5 jaar later...

..ik ga er ook één kopen, nieuw voor mijn neefje van bijna 6..:rolleyes:
Ben benieuwd..........

Back