Heb via de sticks de gaswaardes bepaald. Oals een paar posts terug beschreven. Vervolgens heb ik via de link nog 1 en ander ingesteld met betrekking tot cutoffs en frequenties van de motor en zo.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Roak,
Ik gebruik de functie governor mode high. Dan kan ik in de esc aangeven wat mijn tandwiel overbrenging is en motor polen en voltage. Dan geef ik aan ik wil 1950 , 2250 en 2350 vliegen. Dan geeft de software aan 1950 = 19% trothle 2250 = 26% en 2350= 32% trottle input. ( percentages weet ik zo ff niet uit mijn hoofd maar dit is het ongeveer. ) Maargoed dat werkt ook allemaal netjes.
Als ik op 2250 ( idle 1 ) vol pitch geef dus heli gaat hard omhoog dan vol negatief heli gaat snoehard omlaag dan bijna onder weer vol pitch hoor je hem echt bijschakelen en toerental blijft constant. Hij werkt dan echt goed.
Maar nu komt het. Ik zit op 60 meter geef 0graden putch de heli zit dan in een soort vrijenval omlaag. Je hoord nu dan ook dat de motor afschakeld, omdat hij het heel mekkelijk heeft want hij hoefd geen heli omhoog te houden. De hoogte wordt minder 50,40,30,20 meter dan geef ik langzaam pitch bij dus motor moet weer gaan werken. Maar dan zit ik zo'n beetje op 5 graden pitch ofzo ( waar je normaal mee hoverd. Maar dan hoor je toerental zakken, echt ver inzakken en dan pakt hij ineens weer op. Maar dit duurt te lang. Doordat hij de toeren zo ver laat inkakken wordt de heli zelfs even onstabiel.
Hopelijk begrijp je me (A)
gr, René
Je hebt in inderdaad gelijk wat betreft de lage percentages.
![]()
Maar bijvoorbeeld bij de eerste geeft ie bij mij (demo-mode danwel) 28,4%.
Dit is dus volgens mij geen aanbeveling om de curve daarop in te stellen.
Als je nu eens overschakelt op gov low, zie je dat die waarde aanzienlijk
veranderen.
Probeer maar eens de SetRPM. Zet je gascurves op 30, 70 en 100%.
Bij een toerental van 2250 zit de regelaar mooi op 94%.