Castle creations ice 100 governor mode

Heb via de sticks de gaswaardes bepaald. Oals een paar posts terug beschreven. Vervolgens heb ik via de link nog 1 en ander ingesteld met betrekking tot cutoffs en frequenties van de motor en zo.

Grote voordeel is dat je met de link alles direct in kunt stellen EN dat je de logfunctie kunt
gebruiken. Dit kan wat meer duidelijk maken wat er aan de hand is.

Voor de gov is het belangrijk dat de gascalibratie goed is. Probeer anders eens op Fixed Endpoints met een normale gascurve zoals eerder voorgesteld.

Als ns bij Jupiter langs geweest?

Maar de endpoints moet je toch via de zender instellen?
Via de link zie ik dit namelijk niet echt terug komen.

Maar stel, ( ofja dat is mijn gedachten ) de gascalibratie is niet goed he. Dan kan het zijn dat als je in de CC insteld 2100HS en dan geeft de CC de waarde van je hebt een flat curve van 37% nodig. Dat je dan bijvoorbeeld maar 2000HS hebt. Want ook al is de calibratie niet goed. In mijn zender staat een rechte lijn ingesteld. Dus zou ik zeggen dat mijn CC ook een vaste waarde vast heeft staan en dus altijd probeerd hierna te governoren. Ongeacht mijn stick positie of manoeuvre van de heli? Teminste dat is mijn gedachte, maar die kan fout zijn.

Bij jupiter nog niet langs geweest wegens beperking met het weer.

Maar als ik dit weekend tijd heb, ga ik nog eens mijn CC update naar 4.... software Vervolgens de calibratie opnieuwe doen. Als dat niet werkt ga ik de log eens uitlezen en een flatcurve met fixed endpoints proberen.

Update naar 4.01 zal niets oplossen. Zelf op 3.27 doet de gov het goed genoeg.
Hoe stel je de gov in trouwens? en welke gov? Low, high of SetRPM?

SetRPM kun je alleen maar in stellen met de usb-link om werkend te krijgen.

Uhm ik heb die ingesteld in high mode.

via CC link software alle waardes opgegeven. moter specs en aadrijf specs. Daarna mijn gewenste HS aangegeven. Toen kreeg ik daar de percentages van terug.

27% 1900 RPM
38% 2150 RPM
44% 2350 RPM

Die percentage heb ik dus ook op mijn zender ingesteld bij normal 27% idle 1 38% en idle 2 44% Heb trouwens een spectrum dx8

Set rpm kan ik idd ook eens proberen. Heb me alleen laten vertellen dat dat minder is voor je accu's

Euuuhhmm.. die percentages begrijp ik niet helemaal.
Bedoel je te zeggen dat je bij 1900 maar 27% gas gebruikt? Lijkt me heel erg sterk
dat je ook daadwerkelijk dat toerental draait.

Ik ken de CC software best wel van buiten nu, maar ik meen me niet te herinneren
dat je ergens gegevens invoert voor een bepaald toerental en dat de link vertelt welk
gaspercentage je moet gebruiken.

Bij gov high en low om een bepaald toerental in te stellen moet je deze echt in real life
gaan meten en aan de hand daarvan stel je een vlakke lijn in.
Stel dat je bij 75% gas 2000 toeren meet, maak je de rest van de curve ook 75%.

Bij SetRPM is het wat makkelijker en ook effectiever en is niet minder voor je accu's.
Bij deze instelling kun je 3 toerentallen instellen bij respectievelijk 30%, 70% en 100%
Verder is je tandwieloverbrengingsverhouding van belang, kV en magneetpolen van je motor. De rest is a piece of cake..

Roak,

Ik gebruik de functie governor mode high. Dan kan ik in de esc aangeven wat mijn tandwiel overbrenging is en motor polen en voltage. Dan geef ik aan ik wil 1950 , 2250 en 2350 vliegen. Dan geeft de software aan 1950 = 19% trothle 2250 = 26% en 2350= 32% trottle input. ( percentages weet ik zo ff niet uit mijn hoofd maar dit is het ongeveer. ) Maargoed dat werkt ook allemaal netjes.

Als ik op 2250 ( idle 1 ) vol pitch geef dus heli gaat hard omhoog dan vol negatief heli gaat snoehard omlaag dan bijna onder weer vol pitch hoor je hem echt bijschakelen en toerental blijft constant. Hij werkt dan echt goed.

Maar nu komt het. Ik zit op 60 meter geef 0graden putch de heli zit dan in een soort vrijenval omlaag. Je hoord nu dan ook dat de motor afschakeld, omdat hij het heel mekkelijk heeft want hij hoefd geen heli omhoog te houden. De hoogte wordt minder 50,40,30,20 meter dan geef ik langzaam pitch bij dus motor moet weer gaan werken. Maar dan zit ik zo'n beetje op 5 graden pitch ofzo ( waar je normaal mee hoverd. Maar dan hoor je toerental zakken, echt ver inzakken en dan pakt hij ineens weer op. Maar dit duurt te lang. Doordat hij de toeren zo ver laat inkakken wordt de heli zelfs even onstabiel.

Hopelijk begrijp je me (A)

gr, René

Ik was even terug aan het lezen...
Daar zit je fout. Je gebruikt de setrpm om waardes te bepalen (hoe weet ik niet) en stelt 'm daarna in op gov high.

Hou in gedachte dat een regelaar het beste werkt tussen de 85 en 95%
output. Ik denk dat je de 1500 toeren bij lange nog niet haalt.
(maar dat is ook lastig zeggen vanachter de peecee :D)

uhm, Misschien is een bezoek jupiter met laptop en alles wat nodig is voor instellen wel eens handig (A)

Ik zal nog even stap voor stap uitleggen hoe een en ander ingesteld (A)

Ik ben begonnen met het instellen van de regelaar:
Ik heb destijds de zender ( spectrum dx8 ) naar mijn idee juist ingesteld. trotle endpoint naar 50 full stick en 50 min stick. Dan full trottle de esc aan zetten dan de endpoint in de zender omhooog zetten todat hij bliept. Dit lukte tot 96% toen nog 2% extra toegevoegd ( dit moest volgens anko "heb ik eens gelezen." ) vervolgens lowstick van 50 langzaam omhoog totdat ik bij 94% een bliep hoorde en ook 2% extra toegevoegd.

Vervolgens gov hig ingesteld:
In de software van de CC ice 100 kun je de vertanding en motor en zo aangeven.
Pion: 11T
Maingear: 112T
Align mx600 1220 kv 6 polig.

Zelfs in gov high kun je aan geven ik wils 1900 toeren. op het moment dat ik die invul geeft die rechts daar van de imput weer ( throttle required: 1,4.......ms ( about 27% ) dus wat heb ik gedaan normal mode in mijn dx 8 is dus een flat gascurve van 27%

Bij de 2de in te stellen waarde 2150 toeren. en dan geeft die daarlangs: (trottle required: 1.4....... ms ( about 38% ) dus weer in idle 1 van mijn dx 8 ingesteld gas curve flat line 38%. Hier ging ik vanuit dat dit goed zou zijn.

Ik heb nooit echt bekeken waat mijn regelaar nu zit met zijn output (A) misschien maar 70% output? Geen idee (A)

Je hebt in inderdaad gelijk wat betreft de lage percentages.
Naamloos.jpg

Maar bijvoorbeeld bij de eerste geeft ie bij mij (demo-mode danwel) 28,4%.
Dit is dus volgens mij geen aanbeveling om de curve daarop in te stellen.
Als je nu eens overschakelt op gov low, zie je dat die waarde aanzienlijk
veranderen.

Probeer maar eens de SetRPM. Zet je gascurves op 30, 70 en 100%.
Bij een toerental van 2250 zit de regelaar mooi op 94%.

Je hebt in inderdaad gelijk wat betreft de lage percentages.
Naamloos.jpg

Maar bijvoorbeeld bij de eerste geeft ie bij mij (demo-mode danwel) 28,4%.
Dit is dus volgens mij geen aanbeveling om de curve daarop in te stellen.
Als je nu eens overschakelt op gov low, zie je dat die waarde aanzienlijk
veranderen.

Probeer maar eens de SetRPM. Zet je gascurves op 30, 70 en 100%.
Bij een toerental van 2250 zit de regelaar mooi op 94%.

Gov low kan ik trouwens niet instellen. Dan kom ik maar aan headspeeds van maximaal 1600rpm. Wil ik hoger invoeren geeft hij aan te hoog voor goed functioneren van de governor.

Draai 'm maar ns op de Setrpm of op fixed endpoints onder Throttle type.
Klopt het dan nog niet is er iets met je setup aan de hand..

Ik zou eerst eens even kijken of je het aantal polen en de KV, en de gearing wel correct hebt ingevoerd.. ik zit met n opgefokte 3d setup en moet zelfs 85% draaien om aan 2300 te komen...

PS, niet met een 6s setup boven de 2100 rpm gaan draaien, want je kookt de accus, en motor dan.

Ik heb een standaard kit van align trex 550. Dus ook de mx600 1220kv motor, Met 6 polen.

In mijn castle software heb ingesteld dat ik een 11T pion heb en een 112T maingear ( staat ook op de doos ) Deze waardes horen te kloppen.

Ga van het weekend dan eens proberen met set rpm. Werkt dat niet ga ik fixed endpoints proberen En dan eens kijken hoeveel % nodig is om mijn gewenste RPM te halen.

Ik vlieg trouwens 2150 RPM En ben nog lang geen 3d talent. Ben wat rainbows aan het oefenen en wat hurricans. Maar is een beetje een redelijk headspeed. Op welke headspeed vlieg een trex 550 het best, stabiels? ofja wat is het window?

De eerste kom ik elke dag langs.. daar heb je wel de meeste ruimte.
Eventueel ben je bij de club in Panningen wel welkom om ns verder te kijken..

Ja dat is inmiddels iets veranderd dan op google maps, maar het is idd een hele fijne locatie. Ik laat nog wel keer van me horen via pb ofzo. Zit dit weekend wat krap met vrijen tijd.

Back