Castle Creations Mamba Monster topic

het is je ontvanger, die ledjes geven aan dat er niet contact is tussen je ontvanger en je zender met het gas geven. Probeer maar een andere ontvanger en dan is het over, en ik zou toch voor de zekerheid even in het boekje kijken of je het draadje wel goed om heb geplaatst en in de goede sleuf.

Hallo allemaal,
Ik ben bezig een truggy te voorzien van een mamba monster motor en esc, gekoppeld aan een hitec servo en een futaba 4pk ontvanger.
De servo werkt, die kan ik al besturen, de esc echter blijft pinken (3 leds), de cooling fan blijft onophoudelijk draaien en de esc blijft biepen.

Iemand ervaring hiermee?
Volgas geven bij inschakelen helpt niet (om zo dan te calibreren). Ik had al gelezen dat het mogelijk ontvangerproblemen kunnen zijn, maar de ontvanger krijgt wel stroom via de esc en ik kan er de servo al mee besturen. :confused:

Iemand een idee wat dit kan zijn?
draad omdraaien van de esc in de ontvanger, die zit verkeerd

Net contact gehad met de shop waar ik hem gekocht heb.
Zij gaan hem opsturen, dan hoef ik dat niet te doen.

Dus straks of morgen de schakelaar er terug aanzetten en terugdoen.
Loop ik geen risico met verloren zending ofzo.

dan nieuwe ontvanger proberen of ander kanaal:

12. What do the flashing LEDs mean?
The LEDs can have different meanings depending on what you are doing.

If you are not calibrating and have no throttle input:

Flashing all colors = speed control is not receiving a valid signal from the receiver, usually indicates the receiver wire is plugged in backwards into the receiver; possible problem with controller or with throttle channel on receiver.

vraagje, ik weet dat er een fan aan/uit switch (zo'n thermal switch) op de mamba monster zit. Maar kan het kloppen dat de fan niet aan gaat onder het rijden, heb een e-revo met stock gearing 4S lipo en de 2200 kv motor natuurlijk.

Heb je je gas kanaal al eens op reverse gezet? Je begint de callibratie met volgas, maar de regelaar accepteerd volgas achteruit volgens mij niet.

vraagje, ik weet dat er een fan aan/uit switch (zo'n thermal switch) op de mamba monster zit. Maar kan het kloppen dat de fan niet aan gaat onder het rijden, heb een e-revo met stock gearing 4S lipo en de 2200 kv motor natuurlijk.

Die vraag heb je ook al in het e-revo topic geplaatst,als de esc het niet te warm krijgt zal hij ook niet de ventilator aansturen voor koeling;)

ik heb de mamba monster in mijn e-revo zitten alleen had ik nu een klein vraagje.

Er zitten 2 servo's en een fan (en esc natuurlijk) aangesloten op mijn ontvanger van mijn dx3s.

Als ik mijn wielen tegen hou en ik laat mijn servo's draaien (de servo saver draait door) dan zakt de voltage van mijn BEC van 5,7Volt naar 5,2 Volt en gaat mijn Coolfan hoorbaar zachter draaien. Klopt het dat de voltage wat inzakt als dit gebeurt?

Bij castle is het toch redelijk bekend dat ze niet heel stabiel zijn? dus vind het wel logisch. Mijn revo kakte de stroom ook in toen ik een sterkere servo ging monteren.

zou het ook niet helpen als ik inplaats van 2 servo's, 1 servo plaats??

(bij gewoon sturen heb ik het niet, maar als de wielen tegen worden gehouden en dan laat ik de servo's draaien dan zakt het voltage in)

nou, het is dat het voltage dropped van 5,7 naar 5,3-5,4 en dat daardoor mijn fan zachter gaat draaien. Ik wilde alleen even weten of dit normaal is, want ik had bij een ezrun regelaar dat de voltage zo erg inzakte (van 5,9 naar 3,4) dat ik een aparte accu moest plaatsen.

hoe verder het voltage inzakt deste slechter je servo gaat fungeren.
minder volt is minder kracht en minder snel.

daarom gebruikt men veel een externe BEC. die voorkomt het inzakken van je voltage under load.

Back