Castle Creations Mamba Monster topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door bricks, 29 nov 2009.

  1. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    mijn draden steken nog een mm of 5 uit de case met een cmtje of wat heatshrink er overheen...
     
  2. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Als je het isoleert met electrisch tape natuurlijk niet. Sticker lostrekken en de sluitinkjes indrukken en het kastje is open. Garantie vervalt niet want zo vervang je ook de fan.
     
  3. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Dat deed mijn ESC ook, 3 weken later was hij dood en begon een beetje te roken :p. Zou het iig in het oog houden.
    Heb er wel een nieuwe voor gehad...
     
  4. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    hebben we het hier over een MMM? Ik had laatst met mijn MMP toen hij wat water had gedronken dat hij er dus mee was opgehouden. Eigen schuld dikke bult dacht ik nog. Maar de volgende dag sloot ik 'm weer aan en toen deed ie het weer!. Alsof er een beveiliging op zit die tijdelijk doorslaat als er ergens kortsluiting ontstaat oid. Sindsdien weer gewoon gereden. Vreemd.....
     
  5. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Heb het over een MMM in de truggy die ik had.
    De kuren begonnen @ NBR bij 30°C, dus van nattigheid zal het niet geweest zijn :p.

    Heb er ook gewoon een nieuwe voor gehad, heeft wel een hele tijd geduurd...
     
  6. PieterVds

    PieterVds

    Lid geworden:
    3 okt 2009
    Berichten:
    546
    Locatie:
    Brugge
    is het mogelijk opnieuw een kabeltje te solderen op je circuitboard als ze afgebroken zijn? In mijn geval wegens een beetje te onvoorzichtig mn plastidip te willen verwijderen :) het gaat over het kabeltje die naar je ontvanger gaat.

    als het mogelijk is dan zoek ik iemand die het kan solderen en anders koop ik een nieuwe esc :-?
     
  7. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    als je iets soldeert op je printplaat gaat je garantie weg. Als je die garantie nie meer heb kan je het gewoon doen :p.
     
  8. PieterVds

    PieterVds

    Lid geworden:
    3 okt 2009
    Berichten:
    546
    Locatie:
    Brugge
    na hetgeen ik er al mee gedaan heb heb ik zoiezo geen garantie meer zu lol

    dus het zou moeten lukken als ik iemand ken die zo fijn kan solderen? zelf kan ik het niet heb enkel een soldeeraparaat voor dikkere kabels
     
  9. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    ik heb een vraagje, ik ga binnenkort de castle link kopen maar wat moet ik precies downloaden?? Ik kwam zelf op dit tegen: Downloads | Castle Link Download

    Ook las ik dat er nieuwe firmware op zit v3.23, ik weet niet wat ik nu op mijn mamba heb zitten maar moet ik naar firmware v3,23 updaten?

    bij voorbaat dank.
     
  10. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Nee, dat gaat je niet lukken. Heb het al geprobeerd. Het circuitboard is overgoten met een laagje siiconen coating zodat het niet gaat cooroderen bij een beetje vocht (ze weten bij Castle heus wel waar hun producten in terecht komen)
    En op dat spul houdt geen soldeersel. Ook na kaal maken en ontvetten lukt het je niet.

    EDIT: sorry je vraag niet goed gelezen: een bestaande soldeerverbinding kan je wel rejoinen. Het blijft alleen wel heel erg lastig. Ik heb iets derelijks laten solderen om m'n werk. Iemand die al 30 jaar printplaten soldeert kreeg het wel voor elkaar met wat gedoe. Maar dat siliconen spul is erg irritant.
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2011
  11. PieterVds

    PieterVds

    Lid geworden:
    3 okt 2009
    Berichten:
    546
    Locatie:
    Brugge
    bedankt voor de info, de hobbyshop bij mij in de buurt soldeerd wel vaker dingen voor klanten dus zodra hij uit verlof is vraag ik het eens of het zal lukken en anders koop ik een nieuwe die 150a esc's van hobbyking schijnen erg goed te zijn voor 65dollar :)
     
  12. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    gewoon proberen met de software die je download. Er valt niet zo veel boeiends te doen hoor met die software. Het meeste kan je ook op een beetje goeie zender instellen.
     
  13. PieterVds

    PieterVds

    Lid geworden:
    3 okt 2009
    Berichten:
    546
    Locatie:
    Brugge
    als je motor traag start en plots wegschiet welke instelling is dat ook alweer??? :) damn domme vragen maar weet het eventjes nietmeer heb hier al zitten prutsen aan mn spektrum zender en de throttle staat nu: high 100 en low -30 om een betere throttle response te hebben maar de wagen blijft zo traag starten en plots schiet hij vooruit en soms blijft hij zelfs gewoon staan....

    heb al ergens gelezen dat de 1717 motor (1500kv) meer volt moet hebben???? ik rijd nu op 6 cellen...
     
  14. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Reset zender/model, opnieuw binden en dan even opnieuw calibreren met je ESC ;)

    Zou zo 1,2,3 niet weten welke setting je bedoeld.
     
  15. westcoast

    westcoast

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    2.561
    Locatie:
    Westland
    ik hoop niet dat de 1717 persé meer als 6s moet hebben, ben ook van plan op 6s te rijden namelijk.
     
  16. PieterVds

    PieterVds

    Lid geworden:
    3 okt 2009
    Berichten:
    546
    Locatie:
    Brugge
    sensorless motor timing........ 10 (normal) de standaard instelling dus, had hem op 0 gezet en dat was de oorzaak... De prijs van onderdelen maakt je soms wat te voorzichtig ;)

    de standaard instelling 10 is dus perfect en 6 cellen ook... wist niet dat dit zon verschil maakte!

    Westcoast, laat je maar eens gaan ik post binnenkort nieuwe filmpjes met de 1717 ;)

    het is alleszins een heel goeie aanschaf!
     
  17. drkdgglr

    drkdgglr

    Lid geworden:
    13 aug 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Amsterdam
    Nee hoor, 6s is méér dan voldoende voor de Muggy.
     
  18. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    (1500 + 1580 / 2) 1540 * 6 * 3.7 = 34188. Ik geloof dat deze motors max 45k aan kunnen? Ik weet niet of de sweetspot rond tussen de 30 en 35k ligt zoals bij de 60k motoren, maar meer dan 6S is zeker niet nodig!!
     
  19. stefan1

    stefan1

    Lid geworden:
    16 apr 2007
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Breda
    Ik heb mijn MMP aan de computer gehangen en wilde aantal cellen lipo instellen, alleen kan dat nergens vinden.
    Of weet de regelaar het als ik er een 4s aanhang ipv een 2s ?

    Gr Stefan
     
  20. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    De regelaar rekent het aantal cellen inderdaad zelf uit naargelang de ingangsspanning.
    Bij het opstarten laat hij ook het aantal cellen horen.
     

Deel Deze Pagina