Castle Creations MMMXL HV 1op5 elektro

Als je aan de winkelier vraagt of ze de motor eruit willen halen doen ze dat vast wel. Zo'n motor verkoopt hartstikke makkelijk. Of zelf door verkopen, daar kan je toch zeker wel een leuke prijs voor krijgen.

Weet iemand hoeveel KV de motor is? Zal niet veel zijn of wel dan?

Dat is dan wel aardig veel als je het vergelijkt met een Zenoah G270 (26cc) die 19.500 rpm maakt

Wel lache, een 1:5 offroad met meer power dan de standaard zenoah en een top van rond de 100km/u...... nice :eek:

Our test Baja goes 0-50mph in about 2 seconds. Tires are a big problem, as they are treadless after about 5 minutes of runtime on pavement.
approve.gif

Dus als je baja eerst 70 km/u haalde op het rechten stuk kan je nu er van uit gaan dat hij 130km/u ( theorie dan) haalt. Dan komt er nog een 4 kanaals zender set bij en een setje vleugels;)
Hoe kom je daar bij? Omdat hij meer toeren maakt dan een benzine? Wellicht is de gearing heel anders?

Nogmaals, van mij is maar een gok, kan ook best ~800kv zijn. Ik weet dat de 1717 namelijk maar 45.000 toeren mag maken tegenover 60.000 voor de 15xx serie.

De verkoper is in ieder geval lyrisch over de prestaties, dus daar hoeven we ons waarschijnlijk geen zorgen over te maken.

De verkoper is in ieder geval lyrisch over de prestaties

Dat zijn verkopers meestal :lol: :wink:
Wat niet wegneemt dat 't wel een heel mooi motortje is :o Daar verdwijnen de motortjes die ik al vastgehad heb bij in het niets... Vooruit gaan zal die baja zeker doen!

Okay even een info update, zal dit tevens in de TS plaatsen!

8mm shaft. Ze kiezen voor 8 ipv 10 omdat een 8mm bearing beter met hogere RPM's om kan gaan en minder hitte veroorzaakt. (bron)

Rotor: 1515 vs 2028 (bron)
IMG_0314.jpg

Motor: 1515 vs 2028 (bron)
IMG_0317.jpg

Rotors zijn omgewikkels met kevlar. (bron)

Motors zijn 750kv. (bron)

Motors zijn 1Y met een max van 40.000 rpm, 25-30k rpm wordt aangeraden! (bron)

Laatst bewerkt:
wel een hele dikke motor, en daarmee kunnen heel wat problemen van clubs mee opgelost worden, ( lawaai enzo...)

nu moeten ze enkel het boeltje waterdicht zien te krijgen, anders geeft het ook niet veel zin,

Want?
Volgens mij doet zo'n standaard 26cc het ook niet lekker onder water.
Dat kun je met deze motor vast wel doen.

Dan een beetje liquid tape over de esc en je kunt er rustig mee gaan zwemmen ;)

Want?
Volgens mij doet zo'n standaard 26cc het ook niet lekker onder water.
Dat kun je met deze motor vast wel doen.

Dan een beetje liquid tape over de esc en je kunt er rustig mee gaan zwemmen ;)

want!! als je b.v in club rijd en er ligt wat water ( plassen) op het parcour , gaat de compititie toch gewoon door! of moet je alles aflassen omdat er wat water ligt!!

als je dat met met je ESC erdoor rijd heb je gegarandeer prijs!!

v.b ik heb met mijn e-revo een maandje geleden ook eens in de regen en plassen gereden, met gevolg dat mijn MMM ESC door het water gewoon begon te roken en 5 sec later aan de wip was!!

dus is het zeker geen overbodige luxe om deze waterdicht te maken!! het is niet de bedoeling om te gaan varen he, maar ze moeten toch wat water kunnen hebben

wat de 26cc en 29cc betreft daarmee kun je gewoon door plassen heen, natuurlijk moet je ook niet in de vijver rijden he!!

Ik heb hier zo'n ding liggen (ICE HV 12S), maar hij ziet er eigenlijk al redelijk spatwater-proof uit imo. En hij is ook redelijk makkelijk helemaal water proof te maken. Ik ga het iig niet doen, ik zal hem zo laten. (Ik ga hem ook voor iets anders gebruiken, maar komt ongeveer op hetzelfde neer...)

want!! als je b.v in club rijd en er ligt wat water ( plassen) op het parcour , gaat de compititie toch gewoon door! of moet je alles aflassen omdat er wat water ligt!!

als je dat met met je ESC erdoor rijd heb je gegarandeer prijs!!

v.b ik heb met mijn e-revo een maandje geleden ook eens in de regen en plassen gereden, met gevolg dat mijn MMM ESC door het water gewoon begon te roken en 5 sec later aan de wip was!!

dus is het zeker geen overbodige luxe om deze waterdicht te maken!! het is niet de bedoeling om te gaan varen he, maar ze moeten toch wat water kunnen hebben

wat de 26cc en 29cc betreft daarmee kun je gewoon door plassen heen, natuurlijk moet je ook niet in de vijver rijden he!!

Ik heb nog clubraces gereden door water hoor... Gewoon de body vastplakken aan het chasis zodat er bijna geen water meer aan de ESC kan. Ondertussen heb ik hem waterproof met plastidip. Motor moet je niet waterdicht maken, die kan tegen water. ESC niet.
Soit, als jouw 26CC luchtfilter nat word is het ook gedaan met de pret hoor. En het is stom om met jouw MMM in water te rijden als er op de doos staat dat ie niet waterproof is. Water geeft geleiding en kortsluiting he... Je kruipt toch ook niet met een haardroger in bad?
Als je jouw MMM waterdicht wilt maken moet je er plastidip op doen.
(ik heb nog zo'n pot teveel staan (nieuw) en die mag weg voor 18euro)

Ik heb nog clubraces gereden door water hoor... Gewoon de body vastplakken aan het chasis zodat er bijna geen water meer aan de ESC kan. Ondertussen heb ik hem waterproof met plastidip. Motor moet je niet waterdicht maken, die kan tegen water. ESC niet.
Soit, als jouw 26CC luchtfilter nat word is het ook gedaan met de pret hoor. En het is stom om met jouw MMM in water te rijden als er op de doos staat dat ie niet waterproof is. Water geeft geleiding en kortsluiting he... Je kruipt toch ook niet met een haardroger in bad?
Als je jouw MMM waterdicht wilt maken moet je er plastidip op doen.
(ik heb nog zo'n pot teveel staan (nieuw) en die mag weg voor 18euro)

ja dit weet wel dat je ze kunt waterdicht maken, maar als ze zich willen richten op de baja die een wedstrijd auto is, moeten ze toch de ESC waterdicht kunnen maken,

wat die benzine motor betreft, er moet al veel gebeuren om de luchtfilter zeiknat te krijgen, en al zeker met die speciale beschermhoesjes ( waar ik nu niet op de naam kan komen) + als je water in je benz motor hebt is dat simple en in een paar min op te lossen,

water in je ESC is aan de wip

maar het gaat me daar niet om, ik vind het gewoon zeer belachelijk, als het regend of er liggen wat plassen , dat je met je MMM aan de kant mag staan kijken, tot de zon schijnt :)

ja met die plastidip kun je het idd waterdicht maken, maar je bent wel je garantie kwijt als je de zegel op je ESC openmaakt

Back