Castle Creations MMMXL HV 1op5 elektro

De MMM en de MMP worden toch ook onder de HPI naam uitgebracht? als HPI een beetje slim is gaan ze de Baja 5t Flux op de markt zetten. denk dat er plenty animo zal zijn voor een electro bigscale out of the box.
(plus dat die niet eens veel duurder hoeft te zijn dan de banzine versie lijkt me. )

jezus christ die shit is groot... die motor is ongeveer de maat van je hoofd... en die ESC.... Vraag me af wat voor bullet connectors die dingen gebruiken, zal vast echt 5mm+ zijn ofzo...

het zijn dus 8mm bullet connectors op die esc ;)

De 15xx en 17xx gebruiken al 6.5mm dus dat het minimaal 5mm is lijkt me ook wel. Ik weet dat Byte 8mm gebruikt op zijn LST, die dingen zijn echt belachelijk groot.

Maar alleen omdat ze vet uitzien :mrgreen: Op die dikke Castle zal wel gewoon 6.5mm zitten; meer dan voldoende.

ok, vraagje voor jullie beiden aangezien jullie hier het meeste ervaring mee hebben en het meeste van weten, zo blijkt toch :)

Maar de Phoenix Ice 200 kan tot 200 amps aan:
Castle Creations | Phoenix Ice Controllers
Ik dacht dat deze XL sowieso op 1 van die Phonix esc is gebasseerd, maar ik weet niet hoeveel amps precies die aankan, heb alvast nergens zijn specs gelezen....maar ik veronderstel dat dit niet meer zal zijn dan 200 amps ook?

Nu blijkt uit specs van towerhobbies dat de 6.5mm bullet connectors van Castle ook tot 200 amps aankunnen.

Nu mijn vraag is wat voor connectors moet/kan je gebruiken langs batterijzijde?
Zijn traditionele Deans connectors hiervoor bruikbaar? of zullen die een bottleneck vormen
Of moet je effectief bullet connectors gebruiken voor uw batterijen?
En als je in series koppelt (wat wss wel zal moeten als je 8s wil rijden aangezien er geen 8s single batterijen zijn, naar mijn weten) kan je probleemloos je adapter omvormen zodat er bullet connectors opzitten of is de kabeldikte van die adapters ook belangrijk?

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Ik verwacht dat die 200A burst is aan de mootr zijde van de ESC. niet continue aan de accu zijde. Als ze een set zouden maken wat 200A uit een accu trekt, zijn ze iig niet erg handig bezig. dan kun je beter een set maken wat gemaakt is voor hogere spanningen, en niet grotere stromen. krijg je veels teveel verlies van.

ok, afgaande van wat jij denkt dat het haalt op amps vlak, zijn Deans goed genoeg om te gebruiken? of beter 6.5 bullet connectors voor de batterijen gebruiken?

deans lijken me iets aan de kleine kant. de Traxxas connectoren of idd 6,5mm contacten zullen wel aan te raden zijn.

aaaaight! :)
daarom ben jij dan ook de RC man zeker ;)

Edit:
zal me even corrigeren, (ik kan verkeerd zijn) maar ik zoek lipo's met een 30 tot 35C waarde.
En uit mijn zoektochten uit het verleden bleek om 1 of andere reden dat 20C te weinig is, 25C is goed, maar 30C is safe :)

En ook zijn 5/6 van die lipo's 10s, dus ja, eigenlijk heb ik nog geen goeie single 8s lipo gevonden die voldoet aan mijn specs :)
Dit is eigenlijk de enige: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10870

Laatst bewerkt:
Riko, waarvoor zoek jij een 8S LiPo?

Deans zijn idd gerate tot 60A maar kunnen wel iets meer aan. In een dergelijke 1/6 setup zou ik echt niet op deans rekenen. Het liefst goudpluggen, zelf gebruik ik EC5 : 5mm goudpluggen met plastic omhulsul (wat handig is).

Over Traxxas connectors kon ik zo snel niets vinden op de Traxxas site vreemd genoeg.

de Traxxas connectoren laten grotere stromen door als de 5mm goud connectoren. (zelfs zodanig dat je een snelheidsverschil hebt. heb zelf een hele tijd 5mm goud connectoren op de Revo gebruikt. (gezien die ook op de accu's zaten, en ik het prettige stekkers vond.)
ben later toch eens overgestapt op de Traxxas connectoren, en de Revo is er sneller op geworden.
Ik meen ook dat de 5mm goudcontacten over het algemeen gerate zijn op zo'n 70A.
dan zou je toch eigenlijk al moeten gaan voor 6,5mm (zelfde wat ook op de MMM zelf zit.) het raakvlak van de traxxas connectoren is nog wel een stuk groter als dat van de deans (en de 5mm goudcontacten)
de plaatjes liggen over een lengte van ruim een centimeter op elkaar, en hebben over die hele lengte (en breedte) contact.
deans zijn maar net 5mm lang, en hebben aan 1 kant die veer zitten. en de goudcontacten hebben die verende kraag er omheen zitten, ook niet optimaal.)

Dat doet pijn..

Alleen vraag ik me af of electro echt de overhand gaat krijgen bij bigscale.. 1/10 is electro echt vele malen beter.. 1/8 begint de electro op te komen maar bij bigscale verwacht ik dat het nog een behoorlijk tijdje gaat duren omdat laders/lipo's enz zo duur zijn.. Voor een electro bigscale mag je volgens mij wel 2500 neerleggen en daar koop je ook een hormann voor..

Bigscale blijft toch wel echt de mooiste klasse, het is alleen zo duur allemaal :(

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben het met je eens, het zal nog zeker een tijd duren eer bigscale mainstream electro begint te worden. Voor de "early adapters" is dit echter wel leuk om mee te spelen :)

Ben het met je eens, het zal nog zeker een tijd duren eer bigscale mainstream electro begint te worden. Voor de "early adapters" is dit echter wel leuk om mee te spelen :)

Ja das waar.. maar voor dat ombouw setje en motor combo koop je een ombouw setje en motor voor een 1/8 truggy.. inclusief truggy.. nouja bijna..

Maargoed, je hebt altijd de hardcore die groter willen..

Misschien toch maar eens kijken naar een paar xxxxxl servo's en dan een rc lexus is200 :mrgreen:

Ik vraag me af of zoiets toegestaan is.. rc 1:1 auto.. en als het mag.. mag iemand van onder de 18 dat dan besturen?

Ik denk dat die regelaar is opgebrand omdat de motor teveel toeren maakte constant. Heb zelf ook gemerkt met de 1/8 rally dat de ESC warmer word als ik geen drip heb (en dus aan het glijden ben) dan wanneer ik wel grip heb.
ben iig wel benieuwt wat de uitkomst hiervan is.

@I Xyzyx I, Een leuke 2e hands baja heb je al vanaf 500~600 euro.
een roller zou je waarschijnlijk nog wel goedkoper moeten kunnen kopen.
dan nog eens 500~600 euro voor de ombouw kit, en een slordige 200 euro voor fatsoenlijke accu's.
nog steeds een bak met geld, maar nog lang geen 2500 euro. :)

Back