Castle Creations MMMXL HV 1op5 elektro

Ben wel benieuwd naar de eerste filmpjes die op youtube gaan verschijnen, de motor en ESC zien er veelbelovend uit. Werkelijke MONSTERS :evil:, nu de prestaties nog ....

De 12S variant heet : MMMXLHVOMGWTFBBQ :D Naam heb ik gekopierd van RCM.

Waterkoeling brengt weer te veel nadelen met zich mee. Er is momenteel iemand bezig met waterkoeling op zijn motor in een Savage op RCM. Zeer mooi om te zien, maar het is niet voor mij weggelegd.

14s Brushless Savage - RC-Monster Forums

waterkoeling is totaal niet handig. om een beetje goede koel eigenschappen te krijgen moet je al een radiator plaatsen. en raad eens wat niet zo goed kan tegen steentjes etc die er met hoge snelheid tegenaan vliegen? ;)
Werkt misschien wel leuk, maar de levensduur zal erg beperkt zijn.

Kan iig niet wachten tot ik zo'n setje in m'n Baja kan zetten. 100 dollar voor zo'n mounting set vind ik niet erg duur. (tuurlijk, is wel wat geld, maar als de passing en de afwerking netjes is, is het niet echt duur.)
Ik vind 700+ dollar nog wel veel voor een brushless set. (hoe cool het set dan ook is.)
Ik ken het drama nog toen de MMM uit is gekomen. Ik koop hem iig niet voor dat bedrag kopen als die net uit is. eerst maar even afwachten en kijken wat dereacties in Amerika zijn.

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Alleen dat je voor een Bolido al meer kwijt bent dan voor zo'n setje. :roll:

700 dollar = 505 euro + waarschijnlijk douane = €610 (Daarbij komt dat er gezegd werd 700+ dollar, kan nog duurder worden dus en er komen nog verzendkosten boven op)
Pletti = €415

200 euro verschil dus...

$700 * 0.72 = €505
€505 + €30 shipping = €535
€535 + 19 % + 4% = €665
€663 + €12.50 = €676
€676 - €415 (is dit incl. verzendkosten?) = €261 voor ESC over

700 dollar = 505 euro + waarschijnlijk douane = €610 (Daarbij komt dat er gezegd werd 700+ dollar, kan nog duurder worden dus en er komen nog verzendkosten boven op)
Pletti = €415

200 euro verschil dus...

Ja, en dan moet je nog een regelaar hebben die de (ik geloof) 4 pool Bolido aan kan. volgens mij zijn alle CC regelaars gemaakt voor 2 pool motoren (de auto regelaars), dus die zou je niet kunnen gebruiken geloof ik.

begrijp me niet verkeerd, ik zou erg graag een Bolido in m'n Baja willen zetten. alleen de Regelaar die je er bij moet hebben (en die goed werkt, en goed beschermd is tegen zand etc) is er gewoon niet. (iig niet voor een relatief betaalbaar bedrag)

Bijna alle regelaars kunnen motoren met meer dan 2 polen aan. Ze moeten idd dubbel zo snel schakelen om met een 4-poler hetzelfde toerental te verkrijgen als met een 2-poler, maar da's meestal geen probleem. De meeste 1/8 motoren zijn 4-polers, outrunners bij de vliegtuigen hebben nog meer polen, dus ik zou heel verbaasd zijn als Castle's regelaars geen 4-polige motoren aankunnen.

Ja, en dan moet je nog een regelaar hebben die de (ik geloof) 4 pool Bolido aan kan. volgens mij zijn alle CC regelaars gemaakt voor 2 pool motoren (de auto regelaars), dus die zou je niet kunnen gebruiken geloof ik.

begrijp me niet verkeerd, ik zou erg graag een Bolido in m'n Baja willen zetten. alleen de Regelaar die je er bij moet hebben (en die goed werkt, en goed beschermd is tegen zand etc) is er gewoon niet. (iig niet voor een relatief betaalbaar bedrag)

10(!) Polige motor zelfs :p Ik dacht dat CC alleen 4 polige motoren maakte? Hoezo zouden ze dan ESCs maken voor 2 polige motoren?

Je zou dan al een vliegtuig ESC moeten gebruiken en mechanische remmen (mechanische remmen zou ik sowieso doen, dat is beter voor eigenlijk "alles"). Prijs van die dingen valt ook nog mee <$250.

EDIT: Een 10 polige motor wordt denk ik wel een klein probleempje voor die CC Car-ESC's dan. :mrgreen:

Laatst bewerkt:
Ik bedoel maar.. Ik heb niet gezocht naar de exacte specs, ik weet alleen dat je een bolido niet zomaar aan een regelaar kunt knopen.

Besides, als je niet kunt remmen op de motor, en niet achteruit kunt. is een electro setje in mijn ogen al niet goed meer.
Kan het nog zoveel power hebben. juist het niet nodig hebben van mechanische remmen en achteruit kunnen ridjen vind ik (samen met het gemak en de stilte) de grote voordelen van electro.

Dit ziet er toch wel weer erg gaaf uit.
Wat mij altijd tegen stond van 1:5 was die herrie en het geknoei met brandstof.
Maar met zo'n castle motor erin wordt het weer interessant.
Hoog tijd dat 1:5 modellen als kit geleverd gaan worden zonder motor.
Lekker sleutelen!

Back