Om een idee te geven van het belastingspatroon van een E-heli
Dit is een 600size heli op 12S en scorpion 4025-550kv motor en Jive80+HV. De pwm rate is nog een beetje aan de lage kant maar ligt dus wel vrijwel altijd boven de 70%, dus weinig deellast?
Ook opmerkelijk is dat het gemiddelde Amperage rond de 20~25A ligt en de pieken wel tot 135A gaan. Dus hoever moet je je regelaar overspeccen om niet op de pieken problemen te krijgen.
Er wordt hier opgemerkt dat de piekcapaciteit van de CC80A regelaar tegen de 140A ligt. Voor de Jive80A regelaar ligt die op 260A. Dat is nogal een verschil.
Maar zoals eerder gezegd overleeft een 160A CC regelaar het ook niet altijd.
Wat overigens wel gezegd moet worden, het lijkt dat er een groot verschil is tussen de gelogde pieken van een CC regelaar en de daadwerkelijke pieken. Er vindt een bepaalde integratie of zero-order hold plaats in de CC logs waardoor hele korte pieken niet in de logs terecht komen. Dus wellicht zijn de microbursts killing voor de CC regelaars.
Dus tja, fikken de CC's uit door user error, gekozen ampere marge, type motor of productiefouten? Opvallend voor mij is dat de meeste problemen zijn met scorpion motoren. Dit geld ook voor de jives.
Overigens moeten Jives ook weer gebruikt worden in KSA mode in combinatie met Align motoren. Dus de motor kan wel heel veel invloed hebben op de benodigde esc instellingen.