Castle ice 120HV afstellen op een Kontronik pyro700-45

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met een ICE120HV in te stellen voor een kontronik pyro700-45 motor aub?

Ik stap van een scorpion hk4035-400kv over op een pyro 700. meer ik vind geen informatie hoe deze goed in te stellen?

Eigenlijk is alleen de kV en het aantal polen van belang voor de Castle, verder werkt het instellen hetzelfde als met de Scorpion motor.

Info die ik van iemand van Castle gekregen heb net:

Kevin, the Pyro motor should run well with low to Normal timing and 8 kHz PWM.

The motor is a 10 pole... I would probably start the gain if in GOV at 7 or 15 and then adjust accordingly. Thanks for your email...

Clint Akins
Outside Sales and Support

CASTLE CREATIONS, INC.

Iemand via youtube

I used following settings: Set rpm at 2100, governor gain set at 16, PWM=8khz, timing=5, Gear Ration=9.33

Dit ligt wel vrij dicht bij mijn huidige instellingen denk, ik moet het nog even nazien.

Alvast bedankt Marco om te reageren

gr
Kevin

Hoi Kevin, die set RPM (=headspeed) en gear ratio hangen natuurlijk wel af van je type heli. Mooi dat je antwoord krijgt van Castle, goed dat ik dat als "Castle ICE fan" weet. Voor in de Robinson zeker?:D

Groeten, Marco.

Info die ik van iemand van Castle gekregen heb net:

Iemand via youtube

Dit ligt wel vrij dicht bij mijn huidige instellingen denk, ik moet het nog even nazien.

Alvast bedankt Marco om te reageren

gr
Kevin

Ja idd, het is voor in de robinson, ik herriner mij dat iemand een R22 ook heeft omgebouwd met een pyro700 -45 van kontronik, en ik heb er 1 op de kop kunnen tikken nieuw voor 220€ en heb nog een passende 16T liggen die er perfect voor is.

Dus ja, dacht ik, waarom niet :-) Ik ben nog op de motor aan het wachten , net zoals mijn chameleon verf. De heli staat klaar voor het spuiten, leds zijn gepast, gaten zijn geboord. Maar ja... ben al meer dan, 14 dagen aan het wachten op mijn pakje, en dhl kan het niet meer tracken , zij zeggen dat ze het afgeleverd hebben aan de belgische post, en die post kan het pakket niet vinden met het dhl tracking nummer, en dhl heeft geen belgische referentie info. Dus ja, ik sta op het punt van bij een andere leverancier de verf te kopen. dus ja...

Toch bedankt voor de reply op de castle regelaar. Ik volg jouw mening oiver castle,ik zou niet weten waarom ik aan jive zou kopen, ook al zegt iedereen van het wel te doen. Ik heb power zat met die regelaar :-)

gr
Kevin

Hmmmm balen van die verf!

Wat veel forumleden niet weten is dat de Castle een perfecte governor heeft, nl. de "RPM hold" functie. Deze instelling houdt exact het door jou ingegeven toerental vast. Misschien niet helemaal wat je wilt voor de R22, maar het geeft een hele realistische "turbine" achtige indruk als je ermee vliegt want het toerental blijft altijd gelijk. En de opstart van een Castle kun je veel rustiger laten verlopen door lage-koppelinstellingen bij aanloop. Voor mij geen andere regelaars meer.

Genoeg reclame gemaakt? :D

Ja idd, het is voor in de robinson, ik herriner mij dat iemand een R22 ook heeft omgebouwd met een pyro700 -45 van kontronik, en ik heb er 1 op de kop kunnen tikken nieuw voor 220€ en heb nog een passende 16T liggen die er perfect voor is.

Dus ja, dacht ik, waarom niet :-) Ik ben nog op de motor aan het wachten , net zoals mijn chameleon verf. De heli staat klaar voor het spuiten, leds zijn gepast, gaten zijn geboord. Maar ja... ben al meer dan, 14 dagen aan het wachten op mijn pakje, en dhl kan het niet meer tracken , zij zeggen dat ze het afgeleverd hebben aan de belgische post, en die post kan het pakket niet vinden met het dhl tracking nummer, en dhl heeft geen belgische referentie info. Dus ja, ik sta op het punt van bij een andere leverancier de verf te kopen. dus ja...

Toch bedankt voor de reply op de castle regelaar. Ik volg jouw mening oiver castle,ik zou niet weten waarom ik aan jive zou kopen, ook al zegt iedereen van het wel te doen. Ik heb power zat met die regelaar :-)

gr
Kevin

Volledig mee eens Marco, Die set Rpm is perfect, sinds je me dit aangetoond hebt, vlieg ik met niets anders meer, en voor de R22 is het zeker een must voor de tail netjes te houden hoor :-).

Ps: het kleintje is gisteren geboren om 5u04 in de vroege uurtjes.

Kaylee 2,390gr 48cm, en klein spruitje :-) maar prachtig hoor. Ze doet het goed en de moeder ook. Toch een wonder die dingen hé

Back