Castor F5b 10s motor

Lipo's blijkt lastig in 10S.
De Lemons die Johan besteld heeft schijnen het goed te doen, lange, platte cellen met een brede aansluitlip, maar moeilijk leverbaar, lange wachttijden.

De packjes met 2x5S 'kleine' cellen houden het maar slecht, ik heb al heel wat 10S packjes versleten in de korte tijd dat ik met 10S vlieg. Gensace,Thunder Power, Zippy Flightmaxx, Nanotech allemaal hebben ze een slechte balans na relatief weinig vluchten. De Turnigy 30C en RC Plus heb ik pas 2-3 vluchten opstaan, zijn op dit moment nog ok, maar even afwachten hoe ze zijn na 10-20 vluchten.
Heb ook nog een pakket uit de USA onderweg om te testen en hopelijk begin Augustus wat lipo's uit China die gelijkwaardig zijn aan de Lemon's, ik ben benieuwd.

Gerben

Inderdaad nog steeds geen lipo's. Heb al wel een 9s pakket op het oog, wil ik toch hebben en schijnt wel leverbaar te zijn.

De accu die in het water heeft gelegen was vanmorgen lekker opgezwollen. Nog 1 4s over, maar ja, zonder regelaar gaat deze ook niet werken.

Er wordt nog geen nieuwe levertermijn voor de Lemon's gegeven dat is jammer. Ga nu toch maar 9s Graupner's bestellen en dan doe ik er wel een 18x19breed bij of zo. Kan ik in ieder geval in Nederweert waarschijnlijk nog meevliegen.

Michel Uzan heeft als het goed is nog een 10S Neu pakket als je omhoog zit.
Wel erg zwaar maar houdt zich goed.

Gerben

9s is besteld. Motor heeft ook al even gelopen op 5s. Alles lijkt te werken. Morgen buiten maar eens op 10s proberen en de zender verder programmeren met een ramp.

10s klinkt als veel meer vermogen dan ik met de 4s setup had. Unilog heeft alleen niet goed gelogd omdat ik de bruine draad vergeten was aan te sluiten :???:. Dat eerst maar doen en als de 9s binnen is maar weer eens verder meten.

Ik heb dinsdag al wat accu's binnen, 9 of 10S.
Als ik het tempo erin hou dan is ook mijn Surprise 16 zo rond die tijd klaar.
Eindelijk weer vliegen met een oranje model!

GJ

9s accu's zijn binnen. Dacht even het zijn de verkeerde, maar ze zijn echt zo dun. Ik hoop rond de 4kW uit te komen.

Zondag maak ik de b08 weer vliegklaar en dan gelijk wat fototjes. Accu is vrijwel even groot als de Kokam4000 4s, alleen heel iets breder en klemt dus iets bij de schroefjes op dit moment.

Ik denk dat 9s wel genoeg is, 8s zou wellicht zelfs nog kunnen.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Johan... beetje moeilijk te lezen... maar je zit net onder 5kw? 4,8 Kw?
Leistungs in het blokje is net te laag van resolutie....
Linkerschaal I en P zijn de Watts?
Hmmmm..... :) Nice!

Back