Castor F5b 10s motor

full

En Gert-jan bewees dat vliegen met een kroket in je mond geen enkel probleem is...

Laatst bewerkt door een moderator:
Haha, gaaf. Zo te zien hebben jullie een leuk avondje gehad :)
Jij ook lekker gevlogen JWS?

Ik heb de logs van de Castor gezien, ziet er goed uit. Hoewel dr Graupners erg zwaar zijn, geven ze aan de andere kant een hele hoge spanning af, bijna net zoveel als sommige van mijn lichte 10s packjes, niet verkeerd!

Op naar de 40 Johan!

Gerben

Yep... een gezellig spontaan avondje.
Bij Hoogeveen zagen we de bui al hangen, bij Ommen was het kletsnat...
Bij Friendship kurkdroog, mooiste weer van de wereld...

JWS en GJ hebben voor mij nog even de Enigma uitgezet.
Speedstand en Thermiek goed gezet, up nog even bijgesteld.
Snapflap moet er nog geprogrammeerd worden. Vliegt nu als een Enigma. Mooi

Nog even met z'n allen de gewraakte PG33/4 gearbox besnuffeld... tja.. wat mot je er van zeggen...

Zaterdag ook nog lekker 2 vluchtjes gemaakt, vliegt erg lekker de nieuwe motor. Ik blijf voorlopig ook gewoon op 9 cellen vliegen. De 10s accu's heb ik inmiddels ook afbesteld.

Ga nog wel wat andere prop's ook proberen. Een RFM 18x19b F5b op 5 graden is de eerstvolgende.

Wel jammer als je een vleugelschroef op 't veld niet los krijgt omdat hij dol is. Aileron/flap aan 1 kant doen het nu ook niet meer. Hoop dat het een draadje bij de stekker is, anders ben ik er voor dit jaar wel even klaar mee.

Problem found. Draadbreuk bij de stekker. Trok 't draadje er net zo uit. Dat wordt voorzichtig de stekker loshalen (heeft Luc allemaal goed verlijmd) en opnieuw solderen.

Dan heb je geluk gehad dat het niet een voedingsdraad was en het niet in de lucht gebeurd is.

GJ

Pff rustig aan, eerst nog "even" repareren. Zaterdag kan ik zeker niet, zijn m'n ouders jarig.

Was wel een voedingsdraad. De - v/d rechterkant. Is ook waarschijnlijk gebeurd toen ik de vleugel wat heen en weer bewoog om de schroef alsnog te proberen los te krijgen op 't veld.

Nope, hij vliegt nog niet, hoop morgen beetje op tijd thuis te zijn om de stekker te ontleden. Ik ben veel te veel tijd kwijt met werken. Helaas geen Buzau voor me.

Meu... botte pech.. Johan?!

Vliegen... gut ja... ga vrijdag/zaterdag nèt weer m'n refurbished carbs ophalen... eindeloos klaar... (Kan ik binnenkort eens gaan blèren... met't rode monster (zie avatar)... ook wel weer aardig)

OK, dan moeten we volgende week maar in de avond gaan vliegen.
Dan kan ik hopelijk ook mijn nieuwste motor uitproberen, de 8S versie.

leo.jpg

GJ

Hij doet 't weer. Nog even de stekker netjes afwerken en een extra accu bestellen dan kan ik iedereen zoekvliegen straks in Nederweert (hoop ik).

Zoekvliegen is helaas niet gelukt. Probleempje met de motoras, ik had er ineens 2 :-)

Maandag 3 september opgestuurd voor garantie, en hij ligt nu klaar voor verzending terug. Dus een goede 2-3 weken reparatietijd. Is niet de snelste reparatietijd, maar valt me ook helemaal niet tegen.

Laatst bewerkt:
Dat is snel, sneller dan mij verteld werd.
Ik heb net nog een Plettenberg setje erbij besteld, 3 vliegklare rompen, 2x Pletti en 1x Leo, 2 vleugels, dat moet wel genoeg zijn voor seizoen 2013.

GJ

Back